November 01, 2023

AEON Mall Rawang Mencipta Sejarah Dunia Tersenarai Dalam Malaysia Book of Records

 Assallammualaikum


Hai semua, ahad lepas Shailla berkesempatan menyertai aktiviti majlis Jom Makan yang diadakan di AEON Mall Rawang sempena sambutan Deepavali. Sewaktu sampai memang ramai peserta sudah mula berbaris untuk mendaftar dan mendapatkan tag tangan.

Majlis ini bermula pada pukul 1 petang. Sementara menunggu waktu makan semapatlah Shailla berjalan-jalan dahulu bersama keluarga.

Sebelum majlis dimulakan, kami disajikan terlebih dahulu tarian hindustan dari staff di situ. Memang meriah sampai kita pun rasa terhibur dengan melihat persembahan dari mereka.

Antara rakan-rakan blogger yang turut serta pada majlis Jom Makan. Selain dapat makan, Shailla dapat juga bertemu dengan rakan-rakan blogger yang lain. Memang seronok dapat lepak dengan mereka walaupun seketika sebelum majlis bermula.

Ini merupakan pertama kali Shailla menyertai majlis seumpama ini. Memang agak teruja melihat barisan makanan yang di susun sepanjang shopping mall ini. 


Menu yang disediakan untuk para perserta yang menyertai Jom Makan yang diadakan di AEON Mall Rawang sempena sambutan Deepavali.


Kalau kita lihat, menu mereka lebih kepada konsep vege. Walaupun tidak lauk berat tapi boleh la layan bersama sup. kari, papadom dan peria goreng. Peria goreng dia sedap dan tidak pahit. Anak-anak Shailla juga suka sup mereka.

Selepas habis majlis Jom Makan kami diberikan saguhati dari pihak Bananabro berupa baucer RM10 dan juga beas jasmine dalam bentuk mini paket.



Pasti korang tertanya-tanya adakah AEON Mall Rawang dapat mencipta sejarah dunia tersenarai dalam dalam Malaysia Book of Records?. Jawapannya adalah Ya!.

AEON Mall cipta satu lagi sejarah apabila majlis Jom Makan yang diadakan di AEON Mall Rawang berjaya merekodkan penyertaan seramai 1396 orang. Ini sekaligus mencipta rekod Penyertaan Paling Ramai untuk sesi Memakan Nasi Daun Pisang. Rekod tersebut telah disahkan oleh Malaysia Book of Records. Majlis ini juga diadakan sempena sambutan Deepavali yang bakal datang. AEON berkolaborasi bersama restoran makanan daun pisang yang semakin popular iaitu Bananabro.

Terima Kasih

1 comment:

  1. sedapnyaaaaaa.... teringin nak cuba bananabro ni asyik dok lalu je hahahha

    ReplyDelete

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...