August 25, 2015

Food Review : Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! Rizqun Food Court ,Kuang

Assallammualaikum,


Entry shaila kali ini adalah berkenaan makanan yang menjadi virul di laman sosial sekarang. Makanan yang shaila maksudkan adalah  Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!!. Lokasi  Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! ini terletak di Rizqun Food Court , Kuang gerai NO 10.


Kedai ini dibuka hasil kerja sama En Nazri iaitu pemilik Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! cawangan kedah dan juga En Adam Azuan bagi cawangan Kuang Sungai Buluh Selangor.. Sebelum ini, shaila hanya mendengar sahaja cerita dari rakan-rakan dan juga blogger  www.broframestone.com tentang keenakkan Char Kuew Teaw KETAM ini. 


Semasa hari pembukaan gerai Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! ini, shaila telah merasai sendiri keenakkan Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!!. Rasanya memang sedap .Isi ketamnya juga rasa sangat fresh.


Harga untuk sepinggan Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! berisi seekor ketam adalah RM8. Harga untuk sepinggan Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! adalah berbeza mengikut kuantiti ketam yang di minta. Selain Char Kuew Teaw KETAM, terdapat juga Char Kuew Teaw udang dan juga kerang terdapat di situ.


Ini adalah En. Nazri, pemilik Char Kuew Teaw KETAM Berasappp. Cawangan pertama di Dangau Restoran Sungai Layar Sungai petani kedah. Cawangan kedua pula di Rizqun food court Kuang Sungai Buluh Selangor.


Manakala ini En.Adam Azuan , rakan kongsi kepada En Nazri bagi Cawangan kedua beliau di Rizqun food court Kuang Sungai Buluh Selangor. Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! Rizqun Food Court dibuka setiap hari dari jam 6.00petang hingga 1.00 pagi.


Jom semua perkena Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! pasti berasap telinga dibuatnya dengan keenakkan rasa kuahnya..ditambah pula dengan isi ketam yang fresh di makan semasa tengah panas...memang berasappp!!!.


Semasa kunjungan shaila di sana, Ozlyn dan Johan raja Lawak turut berada disana.Shaila sempat bergambar bersama Ozlyn yang super sporting!!!.


Selain Ozlyn, Alia juga turut datang di Gerai Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! . Alia juga turut menyampaikan beberapa buah lagu secara live kepada semua pengunjung di Rizqun Food Court ,Kuang. Suara Alia semasa mendendangkan lagu beliau, tidak payah cakap memang mantap!!!. Okay sampai di sini sahaj aentry shaila, jumpa lagi di entry akan datang.

untuk keterangan lanjut tentang Char Kuew Teaw KETAM Berasappp!!! Rizqun Food Court ,Kuang boleh hubungi :

Adam Azuan (012-3651867)
Mohd Nazri Ckkb (019-4713240)

Sekian Terima Kasih

August 19, 2015

Event Review : Pembukaan Mr Gunpla Cafe

Assallammualaikum

Bahagian Bawah Mr Gunpla Cafe




Hai semua, apa khabar? diharap dalam keadaan sihat selalu. Entry shaila kali ini adalah berkenaan jemputan ke majlis pembukaan cafe kawan shaila iaitu kak azura. Mr Gunpla cafe adalah cafe hasil perkongsian kak Azura dan juga adiknya.



First shaila masuk ke dalam Mr Gunpla Cafe ini, jam ini antara yang menarik perhati shaila. Jam ini memang cantik dan unik dengan rekaan patung gundam



Kambing golek antara hidang semasa majlis pembukaan ini. Selain kambing, ada juga juadah lain seperti nasi arab, kuih muih dan juga kek hasil tangan kak zura.Kek kak zura memang terbaik!! keenakkan rasanya hingga terbawa-bawa dalam mimpi...hihihi



Antara rakan-rakan shaila yang turut hadir pada majlis itu. Ohhh..kak zura adalah yang bertudung merah itu. Dulu satu office dengan shaila tetapi sudah berhenti dan sekarang sudah berjaya buka cafe sendiri.


Inilah merupakan coffee istimewa dari Mr Gunpla cafe. Aroma dan keenakkan rasa juga rasa coffee yang klasik memang menarik perhatian kami untuk mencubanya.



Antara dekorasi yang ada dalam cafe ini. Kalau semua perasan, kebanyakkan dekarasi kedai banyak terdapat patung gundam. Sebenarnya gundam adalah idea dan ispirasi dari adik kak zura itu sendiri. Adik kak zura ingin cafe mereka berkonsepkan gundam. Idea adik kak zura memang menarik.



Inilah ruangan makan didalam Mr Gunpla cafe itu. Kalau kita lihat, hiasan dan dekorasi Mr Gunpla cafe ini, memang nampak simple dan unik. Mr Gunpla cafe ini, mempunyai 2 tingkat. Tingkat pertama untuk ruangan makan manakala bahagian atasnya punya terdapat pelbagai koleksi robot gundam untuk dijual.
Bahagian Atas Cafe Mr Gunpla



Antara pelanggan cilik yang leka memasang dan bermain dengan robot gundam. Selain beli, boleh pasang sekali robot gundam ini di sini.



Ini adalah sebahagian koleksi robot gundam yang ada di Mr Gunpla Cafe. Kepada peminat tegar robot gundam, bolehlah mendapatkan robot gundam disini. Pelbagai jenis dan rekaan rekaan robot gundam yang ada di Mr Gunpla Cafe


Pemandangan di dalam kedai Mr Gunpla Cafe bahagian atas. Abaikan adik yang sedang leka ambil gambar ibunya itu...huhuhu



Patung comel ini juga antara koleksi yang menarik perhatian shaila semasa berada di dalam Mr Gunpla Cafe ini.



Ini adalah antara patung display gundam yang berada di Mr Gunpla Cafe.Terdapat banyak lagi koleksi patung gundam yang ada di Mr Gunpla Cafe.Okay sampai di sini sahaja entry shaila, jumpa lagi di entry akan datang.

Sekian Terima Kasih.
Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...