August 28, 2018

Asap Steamboat Grill & Grill, Puchong Selangor

Assalamualaikum dan Hai !


Asap Steamboat & Grill terletak di Puchong, Selangor. Rasai keenakkan Steamboat bersama 3 jenis kuah untuk di pilih dari Sup, Tom Yam dan Kari.


Sha sebenarnya tidak sangka yang Asap Steamboat & Grill ini sangat cantik. Dari jauh nampak tersergam indah. Sangat sesuai untuk bawa keluarga serta rakan-rakan ke sini. Korang boleh pilih samaada mahu duduk atas atau bawah. Tapi untuk makanan hanya disediakan dibahagian bawah sahaja. Jadi pada yang duduk atas, kena turun ambil makanan.


Sha sangat teruja melihat pelbagai pilihan yang terdapat disini. Dari steamboat pencuci mulut hingga ke handmade dumpling, fishball, meatballs.


Selain itu, untuk seafood pula, korang boleh pilih seperti udang, ikan, ketam, kerang, dan kambing. Memang masa itu tidak terkira pelbagai pilihan yang mereka ada. Ambil masa yang lama juga untuk pilih apa yang hendak dimakan.


Sha pilih kuah sup kerana anak sha ada sekali. Kalau ambik tom yam atau kari, risau diorang tidak tahan pedas pula. Jarang sangat jumpa Steamboat kuah kari ini. Kebiasaan tempat sha pergi hanya kuah sup atau juga tom yam.


Antara pelbagai pilihan sos yang disediakan untuk korang nikmati ketika menjamu selera.


Tara...untuk pusingan pertama, ini sahaja yang sha pilih.Sha memang ambil semua sikit-sikit untuk mengelak pembaziran kalau tidak mampu habis. Sha dan keluarga nikmati steamboat sup bersama udang, sotong, kambing, lala dan pelbagai jenis bebola.


ABC juga turut pun ada tau. Semua bahan sudah siap. Korang hanya perlu campurkan sahaja bahan-bahan itu mengikut selera korang.


Untuk pencuci mulut, korang boleh ambil buah-buahan dan untuk kanak-kanak, ais krim Malaysia ini memang menjadi pilahan utama mereka. Ais krim ini sangat special kerana dibuat sendiri dan menggunakkan warna bendera Malaysia.


Di sini juga terdapat port cun untuk korang OOTD. Tapi hakak tidak mahir sangat bab pose OOTD ni, Pose peace jelah mampu...wakaka. 

Sekarang tiada lagi alasan untuk korang tidak singgah di sini. Bukan sahaja untuk makan steamboat bahkan menghayati makan malam yang nyaman dan selesa bersama keluarga dan rakan-rakan.


Alamat :

ASAP Steamboat & Grill
94, Jalan Tempinis, 
Kampung Tengah A, 
47100 Puchong, Selangor

No Tel : 013-485 8944

August 06, 2018

Mudah dan Senang Bersama Sliding Pan Organiser dari My Custom Care

Assallammualaikum ❤️


Hai semua, hari ini sha ingin berkongsi tips agar kuali dan pan korang tersusun kemas. Haaaa.. Kalau korang pergi ke rumah-rumah kampung mesti perasankan kuali semua di gantung di dinding dapur. Macam sha pula semua kuali dan pan letak sahaja dalam kabinet. Tapi itulah bila nak pakai jenuh menunduk tengok dalam kabinet untuk tarik kuali atau pan keluar.

Setiap masaalah pasti ada penyelesaianya, jadi untuk memudahkan dan menyenangkan sha untuk keluarkan kuali dan pan dari dalam kabinet tanpa perlu bersusah payah, sha telah membeli secara online Sliding Pan Organiser dari My Custom Care. Sha lihat produk ini melalui facebook Mycustomcare . Bila lihat video cara Sliding Pan Organiser ini berfungsi, wahhhh menarik! memanh inilah produk yang sha cari selama ini.

Pada orang yang suka pada Diy memang akan cakap, alah...buat sendiri pun boleh, tapi untuk sha yang kurang suka bertukang ini, lebih suka beli barang yang siap. Bila sampai rumah, hanya perlu pasang sahaja. tidak perlu pening-pening nak cantum dia..hahaha

Langkah-Langkah Menempah Sliding Pan Organiser


1. Langkah pertama, korang perlu ambil gambar di mana korang hendak letak sliding pan organiser itu dan hantar pada pihak My Custom Care. Macam sha, bagitahu pihak My Custom Care, saya hendak letak Sliding Pan Organiser di belah kanan kabinet.



2. Kemudian, Korang perlu mengambil gambar dari dalam dinding kabinet hingga ke palang kayu pintu. Fokuskan ukuran pada palang kabinet.

3. Selepas itu korang perlu hantar gambar itu pada pihak My Custom Care untuk memudahkan pihak kerja mereka untuk membuat Sliding Pan Organiser mengikut ukuran kabinet yang telah korang berikan tadi.

4. Siap! Hanya tunggu produk sampai ke rumah. Biasanya produk akan siap dalam masa 3 minggu dari tarikh pembayaran. Kebanyakkan tempahan tidak sampai 3 minggu sudah siap. Pihak My Custom Care akan call korang untuk urusan penghantaran dan juga pemasangan.

*Untuk pemasangan, RM30 akan dikenakan bagi kos pengangkutan untuk luar kawasan Lembah Klang . Manakala untuk kawasan luar dari Selangor, mereka akan hantar melalui pos dan korang perlu pasang sendiri.


Taraa.. Sliding Pan Organiser sha telah siap di pasang. Baru sha tahu rupanya mudah sahaja pemasanganya tidak sampai satu jam pun. Sedap mata memandang, kemas sahaja tersusun kuali dan Pan.


Sha juga pasang sekali LED Sensor Light agar di dalam kabinet agar menjadi terang ketika pintu kabinet dibuka. Di My Custom Care juga ada jual LED Sensor Light ini. Jadi kalau memang cadang nak letak lampu, boleh tempah sekali ketika tempah Sliding Pan Organiser.


Bila sudah pasang lampu, nampak kabinet ini terang dan kelihatan moden gitu. Malah lebih nampak luas dan tersusun rapi sahaja semua.

Kelebihan Sliding Pan Organiser

1. Mudah di pasang - Semasa produk sampai ke tangan semua sudah siap, kita hanya perlu ada drill sahaja. Skru juga turut diberikan. Masa pemasangan pula tidak sampai 1 jam pun.

2. Kabinet menjadi kemas dan tersusun - Lihat gambar sebelum pemasangan Sliding Pan Organiser, memang nampak serabutkan. Setelah pasang, semua nampak kemas dan tersusun sahaja.

3. Mudah digunakan - Sliding Pan Organiser ini memang senang digunakan, korang hanya perlu tarik, ambil dan tutup sahaja. Tidak seperti sebelum ini kena membongkok ambil kuali dalam kabinet.

4. Menjimatkan Ruang - Dengan menggunakan Sliding Pan Organiser ini, banyak ruang dapat dijimatkan. Mana tidaknya sebelum ini, kuali main timpa sahaja di dalam bakul.

5. Free Pos - Ini memang sha suka, selalu kalau kita beli barang secara pos, mesti kena tambah untuk kos postage. Kalau korang nak tahu, kos penghantaran tidak di kenakan. Senang cerita free! Kita hanya perlu bayar harga barang sahaja.

Macamana? Menarikkan Sliding Pan Organiser dari My Custom Care ini. Korang tidak mahu pasang satu dekat rumah ker? Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Sliding Pan Organiser ini, boleh tekan link sha kongsikan di bawah ini :

Facebook : Mycustomcare
Instagram : @mycustomecare
Whatsapp : 0162304921

Sekian Terima Kasih
Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...