August 28, 2018

Asap Steamboat Grill & Grill, Puchong Selangor

Assalamualaikum dan Hai !


Asap Steamboat & Grill terletak di Puchong, Selangor. Rasai keenakkan Steamboat bersama 3 jenis kuah untuk di pilih dari Sup, Tom Yam dan Kari.


Sha sebenarnya tidak sangka yang Asap Steamboat & Grill ini sangat cantik. Dari jauh nampak tersergam indah. Sangat sesuai untuk bawa keluarga serta rakan-rakan ke sini. Korang boleh pilih samaada mahu duduk atas atau bawah. Tapi untuk makanan hanya disediakan dibahagian bawah sahaja. Jadi pada yang duduk atas, kena turun ambil makanan.


Sha sangat teruja melihat pelbagai pilihan yang terdapat disini. Dari steamboat pencuci mulut hingga ke handmade dumpling, fishball, meatballs.


Selain itu, untuk seafood pula, korang boleh pilih seperti udang, ikan, ketam, kerang, dan kambing. Memang masa itu tidak terkira pelbagai pilihan yang mereka ada. Ambil masa yang lama juga untuk pilih apa yang hendak dimakan.


Sha pilih kuah sup kerana anak sha ada sekali. Kalau ambik tom yam atau kari, risau diorang tidak tahan pedas pula. Jarang sangat jumpa Steamboat kuah kari ini. Kebiasaan tempat sha pergi hanya kuah sup atau juga tom yam.


Antara pelbagai pilihan sos yang disediakan untuk korang nikmati ketika menjamu selera.


Tara...untuk pusingan pertama, ini sahaja yang sha pilih.Sha memang ambil semua sikit-sikit untuk mengelak pembaziran kalau tidak mampu habis. Sha dan keluarga nikmati steamboat sup bersama udang, sotong, kambing, lala dan pelbagai jenis bebola.


ABC juga turut pun ada tau. Semua bahan sudah siap. Korang hanya perlu campurkan sahaja bahan-bahan itu mengikut selera korang.


Untuk pencuci mulut, korang boleh ambil buah-buahan dan untuk kanak-kanak, ais krim Malaysia ini memang menjadi pilahan utama mereka. Ais krim ini sangat special kerana dibuat sendiri dan menggunakkan warna bendera Malaysia.


Di sini juga terdapat port cun untuk korang OOTD. Tapi hakak tidak mahir sangat bab pose OOTD ni, Pose peace jelah mampu...wakaka. 

Sekarang tiada lagi alasan untuk korang tidak singgah di sini. Bukan sahaja untuk makan steamboat bahkan menghayati makan malam yang nyaman dan selesa bersama keluarga dan rakan-rakan.


Alamat :

ASAP Steamboat & Grill
94, Jalan Tempinis, 
Kampung Tengah A, 
47100 Puchong, Selangor

No Tel : 013-485 8944

3 comments:

  1. Kita dah makan kat Bangi, memang sedap. Banyak sangat pilihan makanan!

    ReplyDelete
  2. Aduhh rasa nak mkn steambiat la pulak ..sha betol2 pengaruh un tau

    ReplyDelete
  3. huda pun dah pergi sini bulan lepas. memang best!

    ReplyDelete

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...