July 25, 2018

Kejutan Istimewa dari Althea Korea

Assallammualaikum 


Selamat Ulang Tahun yang ke 3 buat  Althea Korea. Pada  korang peminat  dunia kecantikan ini, pasti korang tahu pasal Althea Korea . Althea Korea merupakan website yang terkenal dengan menjual produk kosmetik dari korea.


Ini merupakan kali pertama sha dapat hadiah dari Althe Korea. Memang teruja sungguh bila bang posmen call ada barang nak hantar. Sampai sahaja rumah terus anak nombor satu jerit "ibu, tu banrang ibu!'. Sha apa lagi, letak beg terus buka bungkusan itu. Bila buka sahaja bungkusan, Ya Allah..Comelnya! warna pink lagi tu. Serius sha suka sangat dengan bungkusanya. Rasa teruja pula, Althea punya birthday, sha pula dapat hadiah...hahaha

Unboxing Birthday Box Althea Korea


Real Fresh Skin Detoxer 

Sha terima produk ini dalam dua variasi iaitu Rose dan Green Tea.

Rose

Topeng muka untuk Variasi ros ini sangat sesuai di gunakan pada waktu pagi. Ia bertindak untuk membuang kotaran yang terkumpul semalaman agar kulit wajah menjadi berseri dan sihat.

Green Tea

Manakala topeng muka variasi Green Tea ini pula mampu memberi ketenangan dan juga kesegaran pada kulit setelah seharian menjalani aktiviti di luar rumah atau di tempat kerja.

Cara Menggunakannya amat mudah! iaitu :

1. Bersihkan muka , kemudian keringkan muka terlebih dahulu.
2. Sapukan mask pada wajah anda dan biar seketika selama 10 saat.
3. Basakan tangan anda dengan air, kemudian urutkan pada muka sehingga keluar biuh seperti pencuci muka.
4. Bilas muka anda dengan air bersih





Antara barang yang terdapat di dalam Birthday Box Althea Korea adalah seperti :

1. Mirrow
2. Make up Box
3. Real Fresh Skin Detoxer 
4. Cute Althea Korea Birthday Box and
5. Althea Korea Card and Flayer

Happy Birthday Althea Korea!




Pada korang yang sukakan produk kosmetik korea itu, boleh  terus klik link di bawah :


Terima Kasih

July 24, 2018

Tarikkan Menarik Di Bangi Wonderland Themepark

Assallammualaikum ❤️


Alhamdulillah tercapai juga hasrat sha untuk bawa anak-anak ke Bangi Wonderland Themepark ini. Memang sudah lama rancang untuk bawa anak ke sini, akhirnya sampai juga sha ke sini. Sebelum ini hanya mendengar cerita dan melihat gambar dari rakan serta keluarga. Kali sha sendiri dapat pergi untuk merasai keseronokkan taman tema ini.



Di atas adalah harga tiket untuk mykad dan juga non maykad. Untuk harga Crazy 2 dan Fabulous 4 tidak sah semasa cuti sekolah  Sah dari tarikh 1 July 2018 hingga 30 July 2018.


Kali ini, sha bukan sahaja pergi bersama dengan keluarga, malah kawan-kawan pun turut serta ke sini bersama keluarga mereka. Memang meriahlah.

Antara tarikkan yang terdapat di Bangi Wonderland Themepark antaranya adalah :

Insane Racer



Slide air ini merupakan tarikkan utama untuk taman tema air Bangi Wonderland Themepark ini. Terdapat 5 lajur untuk pengunjung berlumba dari kemuncak hinggalah ke penamat. Memang seronok aktiviti ini tambah dapat berlumba dengan kawan - kawan.

Kids Adventure


Untuk keluarga yang bawa anak-anak, Kids Adventure amat sesuai. Di sini, anak-anak dapat main pelbagai jenis permainan seperti papan luncur yang pelbagai jenis. Selain itu terdapat patung arnab, buaya dan beberapa jenis haiwan lagi.


Anak-anak sha memang teruja bermain di sini hingga ajak makan dan balik pun tak nak dah..jenuh pujuk.. Hihihi


Pancutan air seperti kincir air juga turut ada di sini. Kalau sampai sini, jangan lupa pakai sunblock. Ketika sha pergi cuaca redup, jadi muka sha tidaklah terbakar sangat dek terik mentari. Masuk tenghari baru panas lip lap lip lap.. Hihihi

Pirates Bay


Apa yang menarik di sini adalah korang akan merasai gelombang buatan seolah-olah seperti ombak laut. Kalau yang mane bawa anak-anak minta jangan lepas pandang sebab landai kolam ini makin ke depan makin dalam walaupun ada lifeguards sentiasa memantau.

Meander River


Di sini korang boleh berjalan atau menaiki pelampung mengelilingi taman tema ini. Lagi seronok kalau air dia bergerak deras, jadi kita tidak perlu tolak pelampung biar sahaja dia berjalan sendiri melalui lorong.


Selain dari sha permainan di atas, terdapat lagi beberapa permainan yang boleh korang cuba seperti :


Anaconda trail
Body Slide
Boomeriang
Wonder Loop
The Fall
Green Pearl
Magic Funnel

Spiralax
Pirates Spa


Water Cannon

Kemudahan Terdapat di Bangi Wonderland Themepark :


Di sini terdapat juga pondok yang boleh korang sewa untuk letak barang atau beristirahat bersama keluarga. Selain itu juga, locker untuk simpan barang turut terdapat di sini. Harga untuk locker bergantung kepada size. Apa yang sha suka tentang locker di sini adalah boleh buka bila-bila masa korang suka dan hanya perlu scan gelang locker untuk buka amat mudah sekali. 

Terdapat juga beberapa tandas berserta bilik mandi dan bilik bayi. Surau juga turut terdapat. Memang mudah untuk menyalin pakaian . Memang sangat selesa ketika berada di sini. Sebab semua sudah cukup. 


Kedai menjual kelengkapan mandi juga turut ada di sini. Tapi kalau hendak jimat, boleh bawa semua dari rumah. Macam sha semua bawa dari rumah, sampai sini hanya pump. Untuk masuk ke sini, makanan dari luar memang tidak di benarkan. Kawalan amat ketat ketika memasuki pagar . Jadi jangan risau lapar kerana di turut ada kedai menjual pelbagai jenis makanan. Pada emak-emak, bila sha cakap tidak boleh bawa masuk makanan jangan pulak pi tidak bawak  bekas susu anak kerana itu dibenarkan.

Untuk maklumat lanjut boleh klik link yang sha kongsikan di bawah ini :


Sekian Terima Kasih

July 15, 2018

Membina Impian Bersama ZY Cosmetic

Assallammualaikum ❤️


Kepada korang yang peminat dunia kecantikan, di sini shailla ingin memperkenalkan tentang ZY Pyhto. ZY Phyto Holdings Sdn Bhd adalah syarikat pengilang OEM bagi produk-produk kesihatan dan kecantikan. Sinonim dengan berasaskan bahan ekstrak semula jadi dan herba. Selain itu, turut membekal bahan mentah termasuklah ekstrak herba, serbuk dan cecair yang mendapat permintaan tinggi di pasaran khususnya dalam sektor pembuatan produk kecantikan dan kosmetik.

Bercita - cita menghasilkan produk kosmetik sendiri?. MENGHASILKAN produk adalah suatu perkara yang rumit dan memerlukan kos yang tinggi, kerana perlu melalui banyak proses, bermula dengan melakukan pembangunan dan penyelidikan (R&D), sehingga ia berjaya dihasilkan.


ZY Phyto Tech Industries Sdn Bhd (ZY Phyto), syarikat 100 peratus milik Bumiputera, menyediakan khidmat membuat produk kesihatan dan kecantikan, bagi usahawan atau syarikat yang mahu mengeluarkan produk jenama sendiri, menerusi kontrak pengilangan (OEM).



Cara Untuk Buat Produk Kosmetik Sendiri :

Dengan bermodal serendah RM3000 di bawah pakej Chomel, dibawah ZY Phyto Cosmetic Science korang boleh menghasilkan produk kecantikkan seperti :



Anti-Wrinkle Serum, Whitening Serum, Make Up Remover, Face Cleanser, Opaque Soap, Opaque Deodorant, Whitening & Moisturizing Soap, Whitening & Moisturizing Cream, Anti-Acne Soap, Body Scrub, Shower Gel, Hair Growth Oil, Aromatherapy Oil dan lain-lain.

Caranya untuk mencipta produk sendiri, mudah sahaja, korang hanya perlu datang dengan idea dan pihak ZY Phyto akan realisasikan impian korang. Pihak Phyto sendiri yang akan buat R&D dan menghasilkan produk sehingga siap dipasarkan. Usahawan hanya perlu fokus untuk pemasaran produk. Senang bukan?


Selain itu juga, kalau korang hendak tahu, semua produk dihasilkan di kilang ZY Phyto mempunyai akreditasi Amalan Pengilangan Baik (GMP), sijil Skim Makanan Selamat Tanggungjawab Industri (MeSTI) dan pengiktirafan ISO bagi kedua-dua kilang.Jadi korang tidak perlu lagi risau tentang kualiti dan keselamatan produk yang akan korang buat nanti pada pengguna.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, boleh hubungi details seperti dibawah ini:

Telefon : +603 60388898 / 6898 / 7898
Fax : +603 60388798

Sekian Terima Kasih

July 04, 2018

D'Apple Cafe & Restaurant

Assallammualaikum


Ini merupakan antara tempat kegemaran shailla dan juga keluarga. Selain harga dia yang agak berbaloi, makanan dia juga memang sedap. Macam biasa, kalau datang ke sini pasti shailla akan order chicken chop. Ayam dia memang ranggup ditambah pula dengan kuah BBQ yang pekat dan likat itu, memang menarik.


Suami shailla pula memang penggemar kambing. Kebanyakkan menu yang dia pesan selalu mesti ada kambing. Malangnya pada kali ini, rasa kambing dia tidak seperti selalu, kurang segar seperti sudah lama. Jadi malam itu memang potong selera sikit. Nasib speghetti ini sedap, takdelah rasa terkilan sangat. Anak shailla pun suka makan. Okay sampai di sini sahaja entry shailla, jumpa lagi di entry akan datang.

D'Apple Cafe & Restaurant Kota Damansara
36-G, Jalan PJU 5/20D, Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya, Selangor

Phone: 013-362 3321

Sekian Terima Kasih

July 03, 2018

Restoran Tok Wan FC

Assallammualaikum ❤️


Baru-baru ini, sha dapat flayer dari owner Restoran Tok Wan FC. Kedai ini baru sahaja buka. Kedai ini terletak di Seksyen 13 Shah Alam. Dulu kedai ini menjual nasi kukus. Kemudianya tidak beroperasi lagi. Sekarang diganti pula dengan Restoran Tok Wan FC. Memandangkan tengahari tidak tahu makan apa, jadi shailla pun ajak kawan office untuk mencuba makanan di kedai baru ini.

Pertama sekali bila sampai di sini, shailla tertarik dengan kuih yang di beri nama Bak Lava. Ramai juga orang beli kuih ini ketika shailla sampai ketika itu. Apa yang menarik tentang kuih ini adalah rasanya seperti kuih kacang tumbuk. Menurut pemilik kedai, kuih ini adalah dari kacang pisctachio.



Selain itu juga, shailla juga memesan set Duo Plate iaitu combo dua set ayam bersama kentang putar, coleslow, roti dan juga air. Harga set ini adalah RM12.50. Ayam tidak pedas sesuai untuk kanak-kanak. Rasanya boleh tahan serta rangup. Walaupun rasanya tidak sehebat KFC, tetapi tidak menjadi masaalah untuk shailla.

Selain itu, terdapat juga menu lain seperti Nasi Ayam Penyek, Nasi Ayam Bakar, Nasi Kukus Ayam Berempah, Pecel Lele, Chicken Burger, Fried BBQ, Wedges, Nugget dan beberapa menu yang lain. Itu merupakan main yang terdapat di situ. Shailla akan berkunjung ke Restoran Tok Wan FC kelak untuk mencuba menu lain pula.

Alamat :
No 9, Blok 4 Worldwide, 
Jalan Wushu Seksyen 13/49, 
Shah Alam

For Delivery :-

Whatsapp :

Amin : 011-11402728
Atau
Lina : 011- 36476788

Terima Kasih

July 02, 2018

Raya Aidilfitri 2018

Assallammualaikum ❤️


Hai semua, apa khabar? Baru kali ini shailla berkesempatan untuk update entry Raya Aidilfitri 2018. Memandangkan masih dalam bulan raya lagi, jadi tidak terlewatkan untuk sha update entry. 


Raya kali ini, Shailla dan keluarga sambut dengan suasana sederhana tetapi meriah. Seminggu sebelum sambutan Hari Raya, kami sempat bergotong royong buat wajik sirat. 


Raya tahun ini agak istimewa sikit kerana abah shailla dapat set pakaian raya dari pihak Jakel Malaysia. Teringat shailla ketika memberitahu abah, bahawa dia mendapat hadiah set pakaian raya dari pihak Jekal, teruja betul dia. Awal-awal lagi sudah minta shailla gosokkan baju itu untuk dia pakai di pagi raya nanti. 


Manakala shailla satu keluarga juga bergaya dengan pakaian Jakel juga. Ini merupakan tahun keempat shailla beraya dengan pakaian dari jakel. Shailla suka membeli pakai di Jakel Shah Alam berbanding Jakel KL. Sebenarnya warna kuning mustard ini dari tahun lepas lagi kami rancang untuk beli, tetapi memandang anak pulak tiada size, jadi tahun ini, kami sekeluarga berjaya mendapat warna idaman.


Pada raya ketiga, kami sekeluarga melawat tok nek di Manjung, Perak. Sebaik sahaja habis menziarahi tok nek, kami singgah sebentar di Jeti Lumut untuk bersiar-siar sambil membeli barang.


Tiap-tiap tahun selalunya pada hari raya kedua, kami sekeluarga akan beraya di klang iaitu rumah saudara mara belah ibu mertua. Tetapi untuk tahun ini, kami beraya di klang pada raya keempat.


Kalau nak tau, di tangga ini adalah tempat wajib tiap-tiap tahun kami ramai-ramai bergambar. Anak tengok cerita matilanak tak? Haaa... Ada beberapa scene diorang lakonkan di rumah ini. Okay sampai di sini sahaja entry shailla kali ini, jumpa lagi di entry akan datang

Terima Kasih


Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...