December 15, 2019

Aqeef Muntah dan Cirit Birit

Assallammualaikum ❤️


Hai semua, hurmmm.. Hari ini Aqeef tiba-tiba muntah dan cirit birit. Risau betul rasa hati tengok dia muntah banyak tadi. 

December 13, 2019

Sabun Tanah Liat atau "Clay Body Wash" Penghilang Bau Badan


Hai semua, kali ini Shailla ingin kongsikan pada korang semua tentang satu produk mandian yang boleh mengatasi masaalah bau badan. Pasti korang tidak selesakan bila hadapi masaalah bau badan ini. Tambah pula kerja korang memerlukan korang berhadapan dengan orang ramai.

Clay Body Wash Azyma Care



November 27, 2019

Program Komuniti McDonald’s bantu rakyat Pantai Timur

Assallammualaikum

Seiring dengan nilai teras McDonald’s Malaysia dalam memberi semula kepada masyarakat, sejumlah RM594,800 disumbangkan oleh syarikat khidmat segera terkemuka ini demi meringankan beban golongan masyarakat kurang berkemampuan di Terengganu. Program Komuniti merupakan usaha tahunan McDonald’s Malaysia mendekati masyarakat, dan sebahagian daripada tanggungjawab sosial korporat syarikat.

Antara inisiatif-inisiatif kemasyarakatan yang diumumkan di bawah Program Komuniti Peringkat Negeri Terengganu termasuklah, pembayaran zakat perniagaan McDonald’s, pelantikan belia-belia dari keluarga kurang berkemampuan untuk menyertai SLDN McDonald’s dan penyerahan pek “Kembali ke Sekolah” kepada kanak-kanak sekolah rendah dari keluarga berpendapatan rendah.




October 28, 2019

Swiss-Garden Hotel & Residences Genting Highlands

Assallammualaikum πŸ’•

Beberapa minggu yang lepas, Shailla telah bercuti bersama keluarga di Swiss-Garden & Residences Genting Highlands. Percutian kami sekeluarga telah di taja oleh Kelab Blogger Ben Ashaari. Terima kasih founder kelab iaitu Ben Ashaari kerana menaja percutian kami.


Ini adalah bilik kami ketika bercuti di sini. Bilik dia memang luas dan selesa. Anak-anak Shailla pun berlari sakan di dalam bilik ini. Genting memang dah sejuk di tambah pula dengan aircond yang kuat memang sejuk.

Sewaktu pergi sini, Shailla tidak sihat sangat jadi tidak banyak gambar yang Shailla ambil kerana kami sekeluarga banyak menghabiskan masa berehat di dalam bilik.



Keesokan harinya baru Shailla bawa anak-anak mandi kolam. Memang seronok mereka dapat mandi. Hampir dua jam juga diorang beredam di dalam kolam. Sampai kecut la jari tangan. Tambah pula ketika itu tiada orang sangat, memang puaslah budak - budak ni mandi.


Kalau korang tengok pemandangan dari kolam ketika waktu pagi memang cantik. Tenang sahaja ketika berada di sini. Kemudian pukul 12 kami pun check out dan terus pulang. Sebenarnya banyak tempat yang Shailla tidak sempat explore. Disebabkan masaalah kesihatan. Insyaallah ada rezeki Shailla hendak pergi lagi ke sini.

Sekian Terima Kasih.

September 22, 2019

Mengembara Geng Bus Sekolah ke Phuket Thailand

Assallammualaikum


Geng Bas Sekolah ajak pergi Thailand! Hurmmm.. Tapi tidak pasti nak pergi mana? Shailla syorkan korang pergi ke Phuket. Phuket, Shailla tak payah lagi loop nak sembang sampai nak corner baring segala, sebab ramai dah cop sebagai syurga pantai pasir putih dan laut biru di Asia Tenggara ni. Tambah fasiliti dan layanan dekat Phuket memang tip top, pendek kata world class. Sebab itu ramai Mat Salleh suka lepak, layan jiwa dan bermandi-manda dekat sini. Shailla pula suka cuti dekat Phuket ini sebab tidak jauh dari Tanah Malaya, untuk percutian pendek memang sesuai sangat. Malah matawang Bhat dia tidak jauh beza dengan RM, jadi kalau korang shopping sakan pun tidak terasa bergegar sangat poket tu. Dan yang paling penting adalah pantai, pantai dan pantainya. Kalau korang nak bandingkan dengan Mauritius tu memanglah tak sama, tapi Shailla boleh gerenti yang korang pastinya tidak akan menyesal, lebih-lebih lagi bila tahu yang ada promo thai airways flight booking yang sedia bawa korang ke Phuket.



Pada yang macam berkira-kira lagi nak naik flight apa ke Phuket ni, Shailla memang recommend naik Thai Airways. Pasal apa? Pasal kalau nak Shailla list satu-satu memang banyak sangat yang menarik dekat Thai Airways. Selain terbang lebih 60 destinasi terpilih, yang paling cun korang boleh terus ke Phuket menaiki Thai Airways. Jadi, korang tak paya bersusah-susah untuk transit bagai. Tambah pula, kualiti perkhidmatan Thai Airways ini sememangnya mabeless. C korang bayangkan, Thai Airways ini menawarkan empat pilihan kerusi, Economy, Premium Economy, Royal Silk dan Royal First Class, so, korang boleh jer pilih ikut kesesuaian bajet.

Dapat tempah seat economy pun dah memadai, sebab apa? Sebab kerusinya yang selesa,ruang legroom pun luas dan ada in-flight entertainment lagi. Sejak Thai Airways tawarkan all-in-fares, termasuk elaun bagasi 30 kg, meals or beverages percuma. Ditawarkan pada harga yang lebih premium, seat kat kelas Royal Silk dan Royal First Class, lebih privasi serta mempuyai kerusi yang boleh di tukar ke katil, walaupun begitu ia hanya terdapat pada penerbangan tertentu sahaja. Complimentary baggage allowance pulak mencecah 50 kg seorang, disamping tu korang boleh request pre-order meal. Meals yang ditawarkan pelbagai, tetapi setiap satunya terdapat sentuhan Thai. Kata naik Thai Airways, kan? Mestilah ada citarasa Thai.


Setelah selesai tempah tiket melalui Traveloka guna keywords flights to phuket booking tu, barulah korang boleh buka cerita ke mana tempat yang nak dilawati ketika pergi ke Phuket. Aktiviti santai menjadi pilihan Shailla ketika berada di sana seperti ke pantai-pantai dan pulau-pulau seperti Nai Harn Beach, Pulau Phi-Phi, Pulau James Bond, Freedom Beach, dan Prompthep Cape Viewpoint. Dalam banyak-banyak pantai kat Phuket, Shailla memang paling suka Freedom Beach, sebab pantai yang memutih, bersih dan jernih airnya. Ia merupakan tempat tumpuan pelancong, tidak hairanlah jika kemudahan yang ada di sini lebih banyak. Terkenal dengan jolokan Pulau James Bond, ia adalah lokasi pengambaran adegan filem James Bond yang juga teletak di Teluk Phang Nga. Korang wajib datang ke sini untuk berselfie. Ada lagi satu tempat yang tidak kurang menariknya ialah kawasan bandar Phuket. Phuket Old town menawarkan suasana bandar dengan senibina Sino-Portugis, butik, restoran dan kafe. Sambil tu boleh jugak menjengah ke Phuket Trickeye Museum 3D. Museum ni juga tarikan yang paling popular lebih-lebih lagi untuk menyerlahkan bakat modelling korang. Dan bagi korang yang sukakan pemandangan, tempat yang paling tepat untuk buat aktiviti tersebut ialah Khao Rang (Bukit Rang), di mana anda boleh melihat hampir keseluruhan Phuket.


Phuket ni jugak memang sangat sesuai dijadikan sebagai lokasi honeymoon, sebab suasananya yang sangat romantik. Jadi buat bakal-bakal pengantin yang masih tidak tahu nak ke mana untuk percutian honeymoon,bolehlah pergi ke Phuket. Sebab ianya murah, memukau dan romatik. Bukan takat ke Phuket, korang patut check out apilikasi Traveloka untuk banyak tawaran yang hebat.

Sekian Terima Kasih 

September 01, 2019

HIMALAYA WELLNESS - BOWEL WELLNESS DAN JOINT WELLNESS

Assallammualaikum ❤️

Hai semua, baru-baru ini Shailla diperkenalkan dengan dua jenis produk dari Himalaya Wellness iaitu Joint Wellness dan Bowel Wellness. Kedua-dua produk ini merupakan produk yang berfungsi untuk menjaga kesihatan dalaman. Jom kita lihat kebaikkan produk ini.

Joint Wellness Shallaki


Baru-baru ini Shailla pergi beraya ke Terengganu, disebabkan duduk lama di dalam kereta dalam keadaan kaki membengkok, bila nak turun kereta tu terasa sakit sangat ketika ingin luruskan kaki. Ambil masa juga untuk redha sakit tu. Pada awalnya fikir mungkin kerana perjalanan yang jauh dia jadi macam itu. Baru-baru ini Shailla pergi Perak pun hadapi benda yang sama. Jadi Shailla buat keputusan untuk mencuba joint wellness ini.


Joint Wellness ini membantu Shailla menyelesaikan masaalah sakit di lutut yang Shailla hadapi. Di mana ia dapat mengurangkan kesakitan dan keradangan pada sendi. Joint Wellness ini juga dapat menguatkan semula sendi-sendi tulang terutamanya tulang lutut dan sendi di bahagian yang lain. Ia juga mampu mengurangkan geseran dengan memperkuatkan cecair sinovial yang menjadi kusyen antara tulang sendi. Shailla telah mengambil produk ini selama 2 minggu. Alhamdulillah sakit sendi-sendi dan tulang lutut semakin berkurangan.

Korang tahu tak apa itu arthritis atau lebih dikenali oleh masyarakat kita sebagai "radang sendi" Ia adalah sejenis penyakit “autoimmune disease” dimana sistem pertahanan diri menyerang badan sendiri dan keadaan ini memberi kesan kepada sendi, tisu-tisu yang mengelilingi sendi dan tisu perantaraan yang lain.

Kalau korang nak tahu, Joint Wellness ini juga sangat sesuai untuk penyakit “autoimmune disease” ini. Selain dari mengambil produk ini, adalah disarankan agar membuat senaman seperti aerobik dimana ia membantu menguatkan ligamen otot dan menyokong sendi.

Joint Wellness ini selamat digunakan oleh orang dewasa. Jika korang ada alah pada mana-mana ubat ubatan minta rujuk dengan doktor sebelum membelinya.

Cara pengambilannya dia adalah 1 kapsul 2 kali sehari selepas makan.

Bowel Wellness Triphala



Bowel Wellness Triphala merupakan gabungan gooseberry India, Belleric Myrobalan dan Chebulik Myrobalan untuk berkerja bersama bagi melegakan sembelit dengan menghasilkan pergerakkan usus yang berkesan. Triphala (Tiga Buah) adalah salah satu ramuan herba tertua dan paling seimbang dalam tradisi Ayurveda. Rumusan ini menggabungkan tiga buah masam dan astringen yang unik untuk memberi kesan pada kesihatan.

Bowel Wellness ini sangat bagus untuk yang menghadapi masaalah sembelit. Terutama sembelit yang kronik. Sembelit ini jangan buat main yer. Sembelit boleh menyebabkan rasa tidak puas ketika membuang selain perut menjadi buncit.

Shailla menggunakanya hampir 3 minggu. Lepas makan sahaja pasti akan pergi membuang terutama selepas sarapan pagi. Bowel Wellness ini sangat membantu untuk proses pencernaan Shailla. Shailla tidak perlu meneran dengan kuat setiap kali mengeluarkan najis. Perut juga terasa lebih selesa dan tidak kembung setelah mengambil Bowel Wellness ini.

Cara pengambilannya dia adalah 1 kapsul 2 kali sehari selepas makan.

Untuk keterangan lanjut tentang Joint Wellness dan Bowel Wellness ini boleh lawati :



Instagram : 

Sekian Terima Kasih

August 30, 2019

OBSESS COSMETICS - OBSESS MAKEUP PARTY

Assallammualaikum ❤️

Ini merupakan pertama kali Shailla pergi ke Majlis produk kecantikkan. Kebetulan majlis berlangsung berdekatan area rumah Shailla iaitu bertempat di Lightbox, Sungai Buloh. Semua tetamu yang hadir mengenakan pakaian mengikut tema yang diberikan oleh pihak penganjur iaitu putih. Pening juga la nak pakai baju apa untuk majlis anjuran Obsess Cosmetics.


Sampai sahaja di Lightbox Sungai Buloh, terpana seketika Shailla melihat tetamu yang hadir pada hari itu, masyaallah cantik-cantik belaka. Mana tidaknya tetamu yang adalah di kalangan Model, Mua dan Instafamous.



Majlis "Obsess Makeup Party" ini berlangsung di Lightbox, Sungai Buloh. Pertama kali Shailla masuk ke sini. Cantik betul dekorasi majlis ini.



Obsess Cosmetics merupakan salah produk kecantikkan tempatan yang di miliki oleh Puan Hafizatul Atikah merupakan pengasas kepada produk Obsess Cosmetics yang mula di kenali bukan sahaja di Malaysia malah di Indonesia dan juga Brunei. Obsess Makeup Party di anjurankan sempena memperkenalkan bungkusan baru untuk Treatment Cushion Foundation yang dahulunya berbentuk bulat kini bertukar menjadi petak. Bungkusan kali ini memang cantik berwarna pink dan nampak lebih eklusif.


Yang Shailla pegang itu adalah travel set. Jadi jika nak pergi melancong perlu bawa banyak make up dah. Travel set obsess cosmetics ini dah cukup korang nampak cantik ketika pergi bercuti. 


Mesti korang nak tahukan apa yang ada di dalam kotak ini? Jom kita lihat satu persatu apa yang ada di dalam kotak ini.




Istimewa kali ini,Shailla ada buat video mengunakan produk dari Obsess Cosmetics. Bite My Cushion Foundation dari Obsess Cosmetics. Ringkas sahaja mekap yang Shailla kongsikan. Video kali ini Shailla buat khas untuk review Cushion Foundation dari Obsess Cosmetics . Ini merupakan pertama kali Shailla memakai Cushion Foundation ini. Jemput tonton video di bawah ini

Cushion Foundation


Okay Shailla juga ingin berkongsi tentang kelebihan yang terdapat di Cushion Foundation dari Obsess Cosmetics ini.
  • Cepat dan Mudah digunakan
  • Full coverage - di mana dapat pudarkan jeragat Shailla
  • Glowing dan tidak berminyak - Selepas sahaja terus nampak kesan glowing pada muka.
  • Pori pori nampak lagi kecil
  • Makeup tahan lama
  • Pakai sikit sudah boleh tutup jerawat
  • Texture yang ringan dan tidak melekit ketika di pakai pada muka. 
Kandungan - Aqua, Cyclopentasiloxane, Titanium Dioxide, Propylene Glycol, Diisostearyl Malate, Talc, Isononyl Isononanoate, Caprylic / Capric Triglyceride, Glycerin, Polyglyceryl-4-Isostearate, Iron Oxides, Squalane (Olive), Dipentaerythrityl Tri-Polyhydroxystearate, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Hexyl Laurate, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystreate, Polyglyceryl-3 Diisostearate, Hydrogen Dimethicone, Stearic Acid, Alumina, Phenoxyethanol, Fragrance, Disteardimonium Hectorite, Aluminum Hydroxide, Tocopheryl Acetate (Vitamin E), Propylene Carbonate, Arctostaphylos Uva Ursi (Bearberry) Leaf Extract, Geranium Maculatum (Geranium) Oil, Ethylhexyl Glycerin

Loose Powder


Shailla suka dengan loose powder Obsess Cosmetics ini. Texture dia yang lembut dan gebu amat mudah di pakai pada muka. Bau loose powder ini juga sangat nyaman. Di sebabkan Shailla ambil foundation warna gelap sedikit, jadi loose powder ini sangat membantu agar muka Shailla tidak menjadi nampak gelap dek kerana foundation gelap sedikit. Untuk loose powder ini ada satu kod sahaja iaitu kod translucent.

Kandungan - Talc, Boron Nitride, Hydrogen Dimethicone, Squalane (Olive), Tocophyeryl Acetate, Fragrance

Matte Lipstick




Untuk liquid lipstick terdapat 7 variasi kod , Bunga, Carrot, Sirap, Dodol, Bandung, Katira dan Ribena. Shailla punya Matte Lipstick perisa ribena. Ketika Shailla pakai lipstick ini apa yang Shailla perasan adalah bibir tidak kering.
Selian itu tahan lama walaupun dah beberapa kali makan dan minum. Berbau macam kek mudah dibersihkan.

Kandungan - Cyclopentasiloxane, Trimethylsiloxysilicate, Dimethicone, Isododecane, Polymethylsilsesquioxane, Diisostearyl Malate, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Talc, Silica Dimethyl Silylate, Cera Alba (Bees Wax), Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Flavor, Tocopheryl Acetate (Vitamin E), Macadamia Integrifolia (Macadamia) Seed Oil, Argania Spinosa (Argan) Kernel Oil May Contain +/- Titanium Dioxide (CI 77891), D&C Red No 28 (CI 45410) D&C Red No 6 (CI 15850), D&C Red No 7 (CI 15850), Iron Oxide Red (CI 77491), Iron Oxide Yellow (CI 77492), Iron Oxide Black (CI 77499)

Untuk Info Lanjut :



Sekian 

August 29, 2019

McDONALD'S MALAYSIA - RAIKAN IDENTITINYA SEBAGAI SYARIKAT MALAYSIA DENGAN MEMPERKENALKAN NASI LEMAK McD

Assallammualaikum


Ada apa dengan nama  McDonald’s? Walaupun ejaan nama  McDonald’s jika di pendek
dijadikan McD, tetapi korang perasan tak sesetengah orang bukan
menyebutnya dengan ejaan  McD tetapi Mekdi. Sempena sambutan Hari Merdeka dan
Hari Malaysia, McDonalds Malaysia telah meraikan  37 tahun sebagai syarikat Malaysia dengan menerima pakai nama panggilannya iaitu Mekdi. Kalau korang perasan, nama Mekdi jelas terpampang di restoran McDonald’s Bukit Bintang yang merupakan lokasi pertama  McDonald’s Malaysia mula yang dibuka pada tahun 1982. Wahhh.. ketika ini Shailla pun belum lahir lagi.. Hihihi


Atas sokongan rakyat Malaysia yang telah membantu membangunkan jenama McDonald’s,
syarikat tersebut telah memutuskan untuk menerima pakai nama panggilan
mesra Mekdi di mana ia kini sinonim dengan jenama McD sempena Hari Merdeka dan
Hari Malaysia.

Ketika kita menyambut Bulan Kebangsaan ini, McDonald’s Malaysia telah
memperkenalkan hidangan yang sinonim dengan rakyat Malaysia iaitu Nasi Lemak McD yang telah menjadi hidangan kegemaran rakyat Malaysia. Korang akan mendapat
mendapat hidangan nasi Nasi Lemak yang lengkap seperti nasi bersantan yang
wangi, ikan bilis rangup, timun segar dan telur goreng. Ehhh mana sedap tanpa sambal!
Haaa.. Jangan risau sambal pedas juga turut di sediakan. Korang juga boleh menambah Ayam
Goreng McD dan secawan Teh Ais Limau sebagai penambah rasa selera makan.


Menyedari populariti Nasi Lemak di kalangan rakyat Malaysia, McDonald's Malaysia juga memulakan petisyen di seluruh negara di laman web Change.org supaya Nasi Lemak diiktiraf secara rasmi sebagai hidangan kebangsaan Malaysia, dengan sasaran mengumpul 1 juta tandatangan menjelang Hari Malaysia (16 September).

Untuk turut serta dalam petisyen ini, sila layari: 

McDonald's Malaysia - Berjiwa Malaysia

Sejak pembukaan restoran pertamanyadi Bukit Bintang pada tahun1982, hampir keseluruhan perniagaan McDonald's Malaysia dikendalikan mengikut kehendak tempatan bermula dari menu, pembekal, pemegang francais, komuniti dan insiatif amal.

Pilihan menu bercitarasa tempatan



Selain menu utamanya, McDonald’s Malaysia turut memperkenalkan menu mengikut selera
rakyat Malaysia dan citarasa tempatan, seperti menu terbaru, Nasi Lemak McD dan Extra
Spicy Ayam Goreng McD. Malah, McDonald’s Malaysia adalah salah satu pasaran pertama
di dunia yang mempunyai hidangan Ayam Goreng dalam menunya.



Citarasa tempatan turut diserapkan ke dalam menu pencuci mulut, seperti McFlurry Cempedak, Pai Jagung dan Kon Cendol, di mana semua ini terdapat di restoran McDonald's di seluruh negara pada masa ini.

Penggunaan bahan-bahan tempatan


80 peratus daripada bahan-bahan McDonald's Malaysia diperolehi di Malaysia sendiri. Segala-galanya daripada ayam, sayur-sayuran, dan sos – termasuk Sos Cili kegemaran rakyat Malaysia – dihasilkan atau diperolehi di dalam negara. Hanya bahan-bahan tempatan yang paling segar dan berkualiti tinggi digunakan dalam semua menu menarik yang ditawarkan.

Restoran didukung oleh tenaga kerja warga Malaysia


McDonald's Malaysia kini menggaji seramai 14,000 rakyat Malaysia di restoran yang
dimiliki terus oleh Gerbang Alaf Sdn. Bhd., dan McDonald’s Malaysia komited
untuk menyediakan pekerja tempatan dengan peluang yang saksama dan berkualiti bagi
pembangunan, latihan dan kemajuan kerjaya di setiap peringkat.

Pemegang francais 100 peratus warga Malaysia


McDonald’s Malaysia terus bekerjasama rapat dengan usahawan tempatan Malaysia untuk
mengembangkan jenama McDonald’s di tempat-tempat seperti Sabah dan Sarawak.
Kesemua 21 pemegang francais tempatan kami adalah warga Malaysia, yang mengendalikan
lebih daripada 30 restoran di seluruh Malaysia.


Aktiviti akar umbi setempat

Restoran McDonald's di seluruh negara menyumbang semula kepada masyarakat setempat menerusi penganjuran pelbagai inisiatif seperti sumbangan makanan kepada badan amal tempatan, sambutan Hari Guru serta bantuan kepada mangsa banjir. Pada tahun 2018 sahaja, McDonald's Malaysa telah menganjurkan lebih daripada 10,000 aktiviti kemasyarakatan.

Inisiatif amal untuk kanak-kanak Malaysia

Menerusi Persatuan Kebajikan Ronald McDonald (RMHC), McDonald's Malaysia terus
menyokong program yang secara langsung meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan kanak-
kanak dan keluarga mereka. Satu lagi inisiatif yang dekat dengan McDonald's adalah
program ‘Kembali ke-Sekolah’, yang telah memanfaatkan seramai 23,000 kanak-
kanak sekolah rendah miskin bandar sejak tahun 2017.


Nasi Lemak McD kini boleh didapati di semua restoran McDonald's Malaysia di seluruh negara dan akan menjadi menu tetap di McDonald's, 24 jam sehari.

Set Nasi Lemak McD berharga hanya RM5.99 untuk sarapan pagi dan disajikan dengan Milo Ais.

Pada waktu lain, harga yang ditetapkan adalah RM12.99 untuk set bersama 1 keping Ayam Goreng McD dan Teh Ais Limau, manakala RM15.99 untuk set bersama 2 keping Ayam Goreng McD dan Teh Ais Limau.

Untuk maklumat lanjut mengenai tawaran menu McDonald's yang menarik bulan ini, sila layari:

Sekian Terima Kasih 

August 22, 2019

EYE PRO VISION - KEDAI CERMIN MATA VIRAL MENEPATI CITARASA

Assallammualaikum ❤️



Semalam pergi event dekat Bukit Bintang. Alang-alang menyeluk pekasam, habis event terus pergi ke Sungei Wang. Asalnya pergi situ hendak cuci mata sahaja. Entah macamana tercuci la pulak sekali cermin mata baru..wakaka. Mana tidaknya, termakan dengan kata-kata manis En. William, pemilik kedai cermin mata Eye Pro Vision yang viral itu.



Di sebabkan Shailla pergi hari biasa, makanya tidak ramai orang ketika itu. Ketika sampai di situ, Shailla di layan mesra oleh salah seorang perkerja wanita di situ. Pilih punya pilih, Shailla pun tanya dekat perkerja wanita itu, ada tak cermin mata yang "tudung friendly" di mana bila pakai, tudung takdalah nampak kembang semangkuk. Terus perkerja wanita itu menunjukkan satu rekaan yang laku keras seperti gambar diatas. Katanya ramai wanita berhijab membelinya. Shailla pun apa lagi, terus cuba dan tunjuk pada Encik Suami. Encik Suami kata okay, jadi Shailla pun ambillah cermin mata rekaan jenis itu. Selain itu, sebenarnya Shailla memang sudah lama berkenan rekaan cermin mata seperti itu. Memang menepati cita rasa Shailla. 


Selesai memilih rekaan cermin mata idaman hati, Shailla kemudian membuat pemeriksaan mata untuk mengetahui tahap kerabunan dan juga silau. 



Kemudian Shailla membuat ujian mata yang di kendali oleh En. William sendiri. Hasil dari ujian itu, rabun Shailla masih sama iaitu 170 cuma silau Shailla yang naik. Sebelum ini Shailla ada juga buat cermin mata baru, ketika itu rabun Shailla tinggi ke 200. Sejak cermin mata itu patah, Shailla pakai balik cermin mata lama yang power 170 itu balik. Tidak sangka buat ujian mata kali ini, tahap rabun sama dengan tahap rabun yang lama. Mungkin kedai yang lepas salah kira atau rabun Shailla sudah turun.. Hihihi 


Shailla juga diberikan penerangan yang terperinci tentang kelebihan cermin Alpha Blue 420. 


Kelebihan Cermin Alpha Blue 420

Anti Silau - Apa yang menarik tentang cermin jenis ini adalah anti silau terhadap cahaya komputer, cahaya telefon, cahaya lampu kereta yang terang dan lain-lain cahaya yang memberi kesan silau pada mata. Alpha blue 420 ini dapat menghalang cahaya dari menembusi cermin 

Tahan Lasak - Ketika En. William memberi penerangan, beliau ada membuat uji kaji terhadap ketahan cermin Alpha Blue 420 ini. Kalau korang nak tahu cermin ini mempunyai 12 lapisan yang membuatkan ia tahan lasak.

Mudah Cuci - Paling Shailla teruja adalah ketika En. William membuat demo menconteng "marker pen permanent" pada cermin itu. Kalau cermin biasa memang tidak akan tanggal dah dakwat tetapi tidak pada cermin Alpha Blue 420 sangat mudah di tanggalkan dengan beberapa kali lap sahaja. 

Murah - Di sini, korang boleh dapatkan Cermin jenis Alpha Blue 420 ini dengan harga yang murah. Hanya perlu tambah RM60 sahaja untuk cermin ini. Mengapa murah? Mesti kualiti biasa-biasa sahaja. Salah kalau korang fikir begitu, ini kerana semua jenis cermin di sini, di keluarkan oleh kilang mereka sendiri sebab itu harganya murah dan kualitinya terjaga. 

Jaminan - 100% block sinar uv dan ultra ungu ( UV420 ). Cermin Alpha Blue 420 ini juga ada jaminan 1 tahun untuk lapisan cermin. 

Mengapa perlu buat cermin mata di Eye Pro Vision? 

Rekaan - Di sini terdapat pelbagai jenis rekaan cermin mata untuk pelbagai jenis peringkat umur. Shailla ketika masuk ke sini memang rambang mata untuk pilih yang mana satu. Jadi Shailla telah membuat keputusan yang tepat dengan meminta tolong salah seorang pekerja wanita untuk memilih cermin mata mengikut krakteria yang. Shailla berikan. Jadi Shailla tidak perlu membuang masa yang untuk mencuba satu dwmi satu cermin mata yang terdapat di situ. 

Pantas - Apa yang Shailla maksudkan pantas di sini adalah masa untuk siapkan tempahan cermin mata itu. Ketika Shailla pergi, pelanggan tidak ramai jadi cermin mata Shailla siap dalam masa 15 minit sahaja. Jika pelanggan ramai akan makan masa paling lama pun 1 jam. Macamana? Pantaskan.. Hihihi 

Promosi - Apa yang menarik lagi adalah Eye Pro Vision juga sedang mengadakan promosi iaitu bingkai + cermin multicoated hanya RM65. Murah dan sangat berbaloi-baloi!!. 

Untuk maklumat lanjut:



Alamat:
G111, Ground Floor, Sungei Wang Plaza

Sekian Terima Kasih

August 19, 2019

Sambutan Hari Raya Korban Di Terengganu 2019

Assallammualaikum


Hai semua, okay kita sambung cerita Shailla ketika balik bercuti raya haji di Terengganu. Okay untuk hari ketiga adalsh merupakan kenduri gotong royong dengan saudara mara memotong dua ekor lembu korban. Bapa mertua Shailla ada letak nama untuk korban ini. Jadi lembu di atas itulah ada bahagian bapa mertua Shailla.


Aqeef dan Areez paling seronok dapat tengok secara dekat cara penyembelihan lembu ini. Macam Shailla, sampai bahagian dia nak sembelih, terus cabut lari.. Hahaha

Sambil potong kentang, sempat jugalah membawang dengan mak cik di situ. Di sini masih kuat pantang terutama untuk ibu mengandung. Opsss bukan Shailla yang mengandung yer tetapi kakak ipar Shailla. Sempat jugalah Shailla dan Kakak Ipar dengar nasihat tentang pantang larang orang mengandung ini.

Sewaktu potong kentang, memang tahu diorang akan masak sup. Tiba-tiba dengar mak cik tu cakap nak masak singgang. Tanda soal juga dalam kepala. Rupanya masak singgang di Terengganu adalah masak sup. Betul ke?? Ke mak cik tu tersilap cakap.. Hihihi

Selain buat sup, daging-daging itu juga turut di bakar. Malangnya daging lembu bakar tidak sempat rasa sebab ketika balik homestay kejap berehat dan mandi manda. Sewaktu sampai balik sempatlah makan kebab yang sedap dari Puan Zt. Gambar?? Tidak sempat ambil sebabnya dah masuk perut.. Hihihi

Kemudian Shailla sekeluarga tolong tuan rumah kemas-kemas sikit, kemudian singgah makan sekejap terus balik ke homestay.

Okay sampai di sini sahaja entry Shailla, jumpa lagi di Entry akan datang.

Sekian Terima Kasih
Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...