May 14, 2015

ADVERTORIAL : Penawar Gula Berlebihan Dalam Badan Anda

Assallammualaikum dan salam sejahtera semua..

Seperti semua tahu, tea hijau banyak manfaatnya terutama dari segi kesihatan. Teh hijau sangat popular dikalangan orang-orang yang sukakan gaya hidup yang sihat.Bukan itu sahaja, teh hijau juga popular dikalangan gadis-gadis serta ibu-ibu yang inginkan tubuh langsing seperti kerengga. Shaila juga salah seorangnya. Shaila mula mengamalkan minum teh hijau ini sejak zaman sekolah lagi tetapi biasalah sekejap amal sekejap tinggal. Berbalik pada tajuk utama entry ini adalah shaila ingin memperkenalkan produk kesihatan umtuk penawar gula berlebihan dalam badan anda. Bila kandungan gula terlalu tinggi amat bahaya untuk kesihatan kerana ia mengundang kepada penyakit kencing manis dan memudaratkan kesihatan. Produk kesihatan yang shaila maksudkan adalah GC Tea.


GC Tea - Botanical tea blend with green tea and gymnema sylverste

Untuk makluman anda, Glucos Cut atau nama barunya GC Tea adalah produk di bawah pemasaran syarikat Rashwealth Group (dipengerusikan oleh Datuk Nasir, owner Media Karangkraf). Selain Glucos Cut @ GC Tea, syarikat juga ada mengeluarkan produk Nano Centa. Kedua-dua produk yang sememangnya TENGAH HOT sekarang ini SANGAT LARIS DI PASARAN dengan sambutan dan feedback yang SANGAT LUARBIASA daripada para pengguna di luar sana.



MENGAPA GC TEA?

1) LANGSING manakala gula terkawal
GC tea telah mengambil manfaat daripada Teh Hijau ke tahap seterusnya dengan campuran herba tambahan yang meningkatkan metabolisme gula dan mengawal pengambilan gula. Anda boleh rasa kehilangan berat badan dan badan langsing apabila minum GC Tea dengan kerap.
2) TIADA kalori
Tiada masalah jika diambil untuk tempoh yang lama.
3) TIADA kandungan gula
4) MENGANDUNGI pemanis semulajadi
5) TIADA bahan kimia, pewarna, perasa dan pengawet
6) TIADA kesan sampingan atau dadah
7) 100% semulajadi


Tahukah anda?

Diabetis adalah keadaan kronik (jangka panjang) dimulai dengan tahap gula/glucos dalam darah yang luar biasa. Pesakit diabetis sama ada tidak menghasilkan cukup insulin(hormon yang diperlukan untuk menukarkan gula kepada tenaga yang diperlukan untuk kehidupan seharian) atau tidak boleh menggunakan insulin yang badan mereka hasilkan. Akibatnya glucos membina dalam aliran darah. Jika tidak dirawat, penyakit ini boleh membawa kepada buta, penyakit buah pinggang, penyakit saraf, penyakit jantung dan strok.
**Setiap 2 daripada 5 rakyat Malaysia mempunyai berat badan berlebihan.
**Setiap 1 daripada 5 rakyat Malaysia menghidap diabetis.


Siapa digalakkan mengamalkan GC Tea?

1) Mereka yang ingin kekal sihat dan langsing
2) Mereka yang ingin menurunkan berat badan / berdiet
3) Mereka yang ingin mengawal gula dalam darah
"Diet yang sihat dan senaman yang kerap adalah sangat disyorkan untuk pengambilan bersama GC Tea"

Khasiat Dan Kelebihan GC TEA



GLUCOS CUT mengandungi herba yang mempunyai "bukti saintifik terbaik" mengikut apa yang dirumuskan oleh National Library of Medicine (NLM) dan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH). Antaranya ramuan utama dan 

kelebihannya:

Teh hijau - mengandungi EGCG yang kaya antiokisda. Blok tindakan enzim yang dikenali sebagai alfa-amilase berupaya memecah karbohidrat kepada gula ringkas yang membentuk tenaga untuk digunakan oleh tubuh badan. Selain itu, teh hijau juga terkenal dengan kelebihannya untuk meningkatkan metabolisme badan serta mempercepatkan proses penghadaman supaya lemak-lemak tidak dapat terkumpul. Juga berupaya mengawal dan merendahkan tahap kolesterol dan anti-kanser.

Gymnema sylvestre - Herba yang amat dikenali sebagai "Wonder Herb For Diabetics" atau pemusnah gula. Asid Gymnemic mengisi lokasi reseptor pada selera kita dengan menghalang rasa manis makanan sekali gus membendung keinginan 'ketagihan' gula dan selera makan. Membantu menghalang pengaktifan dan penyerapan molekul gula berlebihan dalam makanan. Selain itu, ia juga didapati mampu menggalakkan perembesan insulin dari kalenjar pankreas serta menghalang penyerapan gula di usus. Ini akan merendahkah paras gula/ glukos dalam darah.

Mulberry - berupaya mengimbangi kandungan gula dalam darah serta sebagai penyerap karbohidrat yang baik serta membantu mengurangkan berat badan. Juga kaya sebagai ejen antioksida.

Rooibos - aspalathin senyawa aktif merangsang pankreas beta-sel merembeskan insulin untuk menukarkan gula kepada tenaga.

Glucos Cut Sweetened dengan pemanis stevia. Menurut beberapa kajian, stevia sangat bermanfaat dalam mengawal paras gula dalam darah dan meningkatkan fungsi pankreas.Teh Hijau Sekat Gula GC TEA mengandungi jumlah yang tinggi EGCG yang mempunyai keupayaan untuk merangsang metabolisma dan pembakaran lemak. Glucos CUT telah mengambil manfaat daripada khasiat teh hijau ke peringkat seterusnya dengan menggunakan ramuan tambahan yang berupaya meningkatkan metabolisme gula dan kawalan daripada ketagihan gula.



Manakala khasiat utama TEH SEKAT GULA Glucos CUT ini antaranya adalah:

Mengelakkan pengambilan gula berlebihan dalam makanan dan minuman seharian.

Mengurangkan risiko penyakit dan bahaya diabetes

Mengawal tahap glukosa darah

Mengawal dan mengatasi masalah berat badan

Membantu mengatasi mengatasi masalah berkaitan usus seperti sembelit.
Mengurangkan risiko penyakit kronik seperti kanser.

Cara Minum Glucose Cut Tea



Bancuhkan 1 uncang teh glukos seperti biasa dalam 1 jag besar (300Ml). Diminum panas atau suam.Amalkan minum 2- 3 KALI SEHARI .1 uncang boleh direndam 3 KALI.

Testimoni Pengguna Teh Sekat Gula




Makin Laris, Sambutan Hangat Serta Makin Banyak Testimoni



HARGA


Paket percubaan juga disediakan bagi yang ingin mencuba dahulu sebelum membuat pembelian sekotak atau 4 kotak untuk daftar sebagai ahli. Trial pack mengandungi 10 sachet berharga RM25 sahaja tidak termasuk pos penghantaran.

NAK BELI PAKET PERCUBAAN? SEKOTAK? 4 KOTAK UNTUK JADI AHLI? INGIN BERBISNES BERSAMA GC TEA?

CONTACT:


Sekian Terima Kasih

May 08, 2015

Kisah Kelahiran Puteraku

Assallammualaikum


Hai semua, apa khabar? diharap dalam keadaan sihat selalu. Okay entry shaila kali ini adalah berkenaan kelahiran putera sulung shaila. Shaila ada cerita tentang entry shaila yang lepas tentang shaila masuk hospital sungai buloh selama sehari kerana brown spot, tidak sangka pula itu merupakan salah satu tanda seminggu sebelum kelahiran bayi. Tidak sangka  31/3/2015 juga merupakan kali terakhir shaila check up bayi di klinik UITM. Check up yang lepas-lepas shaila ditemani oleh suami cuma last check up ini dia tidak dapat teman dan yang paling best adalah pada check yang lepas-lepas, shaila tidak pernah pula rasa hendak selfie berbanding check kali. Rupanya ini adalah gambar selfie yang menjadi kenangan shaila dengan baby bump. Balik dari check up shaila sempat lagi berjalan-jalan dengan mama pergi pejabat pos. 

 

Pada 4/4/2015 pula,shaila sempat lagi pergi menonton wayang bersama suami cerita fast & furious 7..hahaha.. Sepanjang shaila menonton cerita itu, memang baby dalam perut aktif sangat bergerak-gerak, mungkin baby pun teruja tengok cerita itu..hahaha..keesokkan harinya, shaila sempat juga pergi kenduri kahwin. Di kenduri kahwin itu, shaila sempat bedal aiskrim campur bersama pulut! Yumyumyum memang sedap gua cakap lu. Kemudian pada malamnya pula shaila sempat melantak satay.Pada pukul 11 malam macam itu, shaila pergi ke toilet untuk buang air kecil, shaila terperasan ada keluar brown spot dalm kuantiti yang sedikit jadi shaila buat tidak tahu sahaja. Kemudian pada pukul 4.30 pagi, perut shaila rase memulas sangat jadi shaila pergi ke toilet umtuk buang air kecil, seperti kes sama ada keluar brown spot dalam kuantiti yang banyak sedikit. Selepas itu shaila naik untuk tidur kembali tetapi hakikatnya tidak boleh tidur kerana sakit kejap-kejap datang menyengat. Tahan punya tahan pada pukul 7 pagi shaila kejut suami sebab memang dah tak tahan dah sakitnya. Padapukul 8 pagi, suami menghantar shaila ke hospital sungai buloh. Selepas menunggu lebih kurang sejam lebih, nama shaila dipanggil untuk check up. Pada mulanya shaila sangka just sakit biasa sahaja tetapi setelah di check oleh doktor latih di situ rupanya jalan sudah buka 1 cm. Pada masa itu juga sempat shaila minta pada doktor untuk pulang kerana apa shaila tahu untuk buka 8 cm memang menunggu masa agak lama.Tetapi malangnya doktor tidak membenarkan shaila balik, jadi terpaksa lar betapa di situ. Seperti yang semua tahu hospital kerajaan memang tidak menyedia extra katil jadi terpaksalah berehat di bilik menonton. Lebih kurang tiba waktu makan tengahari, suami shaila ada belikan makanan untuk shaila tetapi shaila sempay menjamah satu suap sahaja kerana sakit contractiom semakin kuat sehingga shaila tidak lalu untuk makan. Kemudian shaila pergimke toilet. Semasa ditoilet, shaila dapati darah keluar agak banyak. Jadi shaila memberitahu nurse bertugas disitu lalu mereka menyuruh shaila berehat dahulu dibilik check up.Semasa dibilik check up, nurse check pembukaan jalan sudah terbuka 5 cm. Memang start dari situ, sakit memang sakit sangat.Nurse juga ada memberitahu bahawa shaila rasa sangat sakit adalah kerana shaila minum air selusih terlalu awal sebab itu bayi shaila keluar awal 20 hari. Tindakan shaila meminum air selusuh ini seakan memaksa bayi keluar. sehinggalah pukul 6 lebih tidak silap bukaan sudah buka 7 cm dan nurse bawa shaila ke bilik bersalin. Pada masa itu sempat juga terdetik betul ker aku nak bersalin ni ? Cuak juga rasa masa itu. Dibilik bersalin nurse menolong membuka jalan dan memecahkan air ketuban. Masa itu juga suami shaila masuk untuk memberi sokongan. Lebih kurang sejam juga rasanya shaila meneran akhir pada pukul 7.46 pm shaila berjaya mengeluarkan bayi lelaki ini.  


Saat bayi lelaki shaila keluar, rasa macam zuppppp...fuhhh lega...semua keluar.Sedar-sedar nurse letak bayi atas badan shaila dan memberitahu jantina bayi shaila.Kemudian nurse mengeluarkan uri dan menjahit bahagian yang terkoyak akibat angkat punggung. Semasa meneran memang nurse marah kerana menjerit dan angkat punggung tetapi biasalah masa itu dah tidak fikir apa dah...hanya fikir hendak keluarkan bayi agar tidak bayi lemas dan kena vocuum. Bayi shaila dibawa keluar oleh nurse untuk dibersihkan.


Setelah bayi shaila dibersihkan nurse membawa kembali bayi shaila ke bilik untuk diazankan oleh suami shaila.Sementara menunggu katil kosong, sempat juga tangkap gambar dan main bersama bayi shaila. Pada pukul 8 lebih baru shaila dipindahkan ke wad. Suami shaila dapat teman sampai pukul 12 tengah malam sahaja. Waaaaa masa itu rasa..haishhhhh macamana hendak jaga bayi sorang-sorang ini? Hendak tak nak kena redhalah. Shaila tidak tidur nyenyak pun kerana bayi shaila sekejap-sekejap nangis dan di ikuti bayi yang lain yang ada disitu. Macam viral pula, sorang menangis semua ikut menangis. Pada pukul 4 pagi bayi shaila berak. Fuhhhh seronok masa itu sebab syarat untuk keluar adalah bayi berak.Keesokkan harinya selepas bayi dan diri shaila siap cheak up, kami dapat balik tengahari itu, yeaayyyy..alhamdulillah.Bayi kami diberi nama Muhammad Areez Syahmi Bin Mohd Asmadi. Semoga Areez menjadi anak yang soleh...amin...

Sekian terima kasih.

May 04, 2015

ADVERTORIAL : MASTER FOREX TERHEBAT 2015

Assalamualaikum dan Salam sejahtera


Hai semua pembaca yang shaila kasihi, apa khabar? diharap korang semua dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Okay, entry shaila kali ini adalah berkenaan MASTER FOREX. Mesti di kalangan korang sudah pun mengetahui tentang MASTER FOREX ini ?? Sebelum shaila mengupas lebih lanjut tentang MASTER FOREX, shaila ingin mengupas terlebih dahulu 

APA ITU FOREX ?

Forex, nama singkatan popular Foreign Exchange adalah satu lagi bentuk sumber wang yang popular dikalangan pelabur mahupun usahawan internet. Ia membolehkan kita memperdagangkan matawang asing dengan mudah . Jika sebelum ini hanya bank-bank besar dan orang yang kaya didunia sahaja boleh membuat forex trading, tetapi kini sesiapa saja yang mempunyai internet dan PC di rumah mampu untuk menceburkan diri dalam Forex (secara internet trading). Akibat daripada persaingan broker forex di internet, kini dengan bermodalkan USD1 sahaja pun anda sudah boleh memulakan dagangan forex. Malah sudah ada platform broker internet forex yang menawarkan modal pendahuluan apabila anda menyertai program mereka. (contoh seperti Marketiva yang menawarkan modal percuma USD5)

Internet sudah membuat banyak sekali revolusi dalam dunia perdagangan, termasuk juga sangat kuat pengaruhnya dalam dunia trading forex. Dengan internet, maka sekarang forex boleh dilakukan oleh siapa saja. Kalau dulu hanya boleh dilakukan oleh big player saja (bank, negara, institusi), maka sekarang semua orang boleh trading dengan semakin banyak kemunculan broker forex retail dan online. Anda juga boleh trading forex online dengan mudah dan dengan modal kecil. Bahkan untuk mencuba simulasi juga sangat mudah.

Info tentang MASTER FOREX

Sebuah program yang diwujudkan untuk membantu anda menjalankan perniagaan di pasaran matawang asing Forex DAN PENGIKLANAN MAYA

Kami menawarkan servis bantuan kepada mereka yang tidak mahir untuk berurusan di pasaran Forex dan PENGIKLANAN MAYA ini.

Dengan pencapaian yang tinggi dan konsisten, kami mampu memjana PULUHAN Ribu Ringgit setiap minggu.

Selain itu, konsep yang digunakan didalam trading harian kami pula adalah berasaskan system ISLAMIK, tiada dividen, tiada swap, dan tiada one night stand komisen yang tidak dibenarkan syarak.

MASTER FOREX Akan Membantu Anda Menjana Pendapatan Melalui Forex dan PENGIKLANAN MAYA Tanpa Anda Perlu bersusah Payah.

Modal Serendah RM100/Lot.
Terima 9% - 10% Profit Setiap minggu Selama 7 Bulan.


TANPA PERLU DAFTAR
TANPA PERLU MENAJA
TANPA PERLU TAMBAH STOK

24 Jam Proses Pengeluaran.
Cara Trading Mengikut Syariat.


Plan MASTER Forex :
Modal minimum RM100
Pulangan setiap minggu sebanyak 9-10%
tempoh pulangan setiap minggu selama 28 minggu (7 bulan)

PM JIKA BERMINAT. TEMPAT TERHAD. HANYA UNTUK 100 YANG TERAWAL

Klik Link dibawah untuk PM atau Hubungi pihak MASTER FOREX


Sekian Terima Kasih.

Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...