July 02, 2018

Raya Aidilfitri 2018

Assallammualaikum ❤️


Hai semua, apa khabar? Baru kali ini shailla berkesempatan untuk update entry Raya Aidilfitri 2018. Memandangkan masih dalam bulan raya lagi, jadi tidak terlewatkan untuk sha update entry. 


Raya kali ini, Shailla dan keluarga sambut dengan suasana sederhana tetapi meriah. Seminggu sebelum sambutan Hari Raya, kami sempat bergotong royong buat wajik sirat. 


Raya tahun ini agak istimewa sikit kerana abah shailla dapat set pakaian raya dari pihak Jakel Malaysia. Teringat shailla ketika memberitahu abah, bahawa dia mendapat hadiah set pakaian raya dari pihak Jekal, teruja betul dia. Awal-awal lagi sudah minta shailla gosokkan baju itu untuk dia pakai di pagi raya nanti. 


Manakala shailla satu keluarga juga bergaya dengan pakaian Jakel juga. Ini merupakan tahun keempat shailla beraya dengan pakaian dari jakel. Shailla suka membeli pakai di Jakel Shah Alam berbanding Jakel KL. Sebenarnya warna kuning mustard ini dari tahun lepas lagi kami rancang untuk beli, tetapi memandang anak pulak tiada size, jadi tahun ini, kami sekeluarga berjaya mendapat warna idaman.


Pada raya ketiga, kami sekeluarga melawat tok nek di Manjung, Perak. Sebaik sahaja habis menziarahi tok nek, kami singgah sebentar di Jeti Lumut untuk bersiar-siar sambil membeli barang.


Tiap-tiap tahun selalunya pada hari raya kedua, kami sekeluarga akan beraya di klang iaitu rumah saudara mara belah ibu mertua. Tetapi untuk tahun ini, kami beraya di klang pada raya keempat.


Kalau nak tau, di tangga ini adalah tempat wajib tiap-tiap tahun kami ramai-ramai bergambar. Anak tengok cerita matilanak tak? Haaa... Ada beberapa scene diorang lakonkan di rumah ini. Okay sampai di sini sahaja entry shailla kali ini, jumpa lagi di entry akan datang

Terima Kasih


5 comments:

  1. selamat hari raya sha..cantik baju yg first tu..:)

    ReplyDelete
  2. anggun kacak semuanya di hari raya. selamat hari raya!

    ReplyDelete
  3. yam tidak pedas sesuai untuk kanak-kanak. Rasanya boleh tahan serta rangup. Walaupun rasanya tidak sehebat KFC, tetapi tidak menjadi masaalah untuk shailla. double jogging stroller review

    ReplyDelete

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...