Cameron Highland Hari Kedua

Assallammualaikum❤️

Untuk hari kedua ini, aktiviti sangat padat. Ini kerana kitaorg ada satu hari sahaja untuk berjalan-jalan area Cameron Highland. Ini disebabkan esok kitorang perlu menghadiri majlis kenduri kahwin kerana itu adalah tujuan utama kitaorg ke sini.

Taman Agroteknologi Mardi Cameron Highlands


Ini merupakan lokasi pertama yang kami kunjungi. Untuk masuk ke sini perlu bayar tau. Memang Cantik sungguh pemandangan dan juga landscape disini. Sangat sesuai untuk mengambil gambar.



Bukan takat landscape sahaja cantik, tetapi bunga-bunga terdapat disini juga sangat cantik. Memang rasa teruja melihat semua bunga-bunga terdapat disini.


Apa yang menarik perhatian ketika berada di sininadalah sebuah kincir air besar. Sebenarnya korang boleh tengok dan ambil gambar dengan lebih dekat lagi. Sha rakam gambar gambar ini dari atas bukit, sebab itu nampak kecil. Selain kincir air terdapat juga Taman Arnab. Sewaktu kami datang, taman arnab itu tutup seketika jadi tidak dapat main dengan arnab. Disini juga terdapat Strawberry. Di dalamnya kita boleh makan dan juga beli ais krim.


Bunga ini memang sangat unik dan begitu juga dengan warna dia, sangat cantik. Bukan takat bunga ini sahaja terdapat di sini, malah ada banyak lagi bunga yang cantik turut ada di sini.


Sila cari benda tersembunyi.. Hahaha... Nampak tak? Ada sesuatu makhluk comel tersembunyi di sebalik itu.

Time Tunnel



Sebelum pergi cameron sha ada buat research sikit tempat akan kami pergi. Jadi bila sampai sini tidaklah jadi tentu arah untuk pergi mana. Dalam pencarian sha, maka terjumpalah tempat ini. Hurmmm macam menarik sahaja..asyik pergi ladang teh sahajakan...jadi kita cuba tempat baru pula.Untuk masuk ke dalam ini,di kenakan bayaran yer iaitu dewasa Rm6.00 manakala kanak-kanak RM4.00.


Mengikut maklumat dari google. Muzium Time Tunnel ini dimiliki oleh seorang anak cina tempatan yang bernama See Kok San dan  dibuka pada tahun 2007. Di sini terdapat pelbagai jenis barang lama dan antik. 


Ketika sampai di sini, sha memang rasa amat teruja. Ini kerana sha memang suka masuk tempat-tempat begini. Sambil kita melihat dan menghayati, ketika itu juga kita akan mengimbau zaman kanak-kanak kerana ada beberapa barang memang kita gunakan ketika zaman kanak-kanak.


Contoh seperti ala-ala kedai gunting rambut ini.Lihat sahaja kerusi yang digunakan ketika itu, memang susah atau mungkin tidak lagi kita temui di zaman ini.Sangat unik dan cantik.


Sambil kita hayati, sambil kita pose..hahaha..Agak lama juga kami berada di sini, kalau boleh setiap sudut sha hendak ambil gambar sebabnyateruja melihat barang-barang yang terdapat di sini.

Cafe Lorong



Setiap kali sha pergi Cameron, Cafe Lorongini adalah tempat wajib yangsha akan singgah makan. Ini kerana makanan di sini bagi sha memang sedap. Kalau tidak sedap, tidaknya sha singgah ulang singgah disini lagikan sebabnya banyak lagi kedai makan yang ada di situ.


Cactus Point 


Ini merupakan destinasi terakhir sha sebelum pulang ke homestay. Kami cadang malam ini hendak pergi pasar. Di belakang sha itu adalah beberapa pokok cactus giant. Memang besar, kalau terjatuh atas dia, tidak taulah apa jadi, tidak dapat banyangkan...hahaha


Inilah merupakan cactus yang selalu pelancong beli.Memang banyak dan berbagai jenis cactus yang ada di sini. Sha datang sini tidak beli cactus pun tapi beli key chain..hahaha


bukan hanya cactus, bunga rose juga terdapat di sini dengan pelbgai warna dan size. Untuk penggemar bunga rose, bolehlah cari di sini. Okay sampai di sini sahaja cerita yang dapat sha kongsikan. Jumpa lagi di Entry akan datang. Dibawah sha kongsi video travelog ketika sha berada di sana. 




Selamat Menonton !!

Terima Kasih

Kurus bersama Sista Stardust Fib're Rose

Assalamualaikum 💕

Sebelum sha pergi bercuti hari itu, sebaik sha balik dari office, tengok ada satu parcel sampai di rumah. Ehhh!! Terdetik dalam hati, bila pula aku beli barang online ini. Jadi dengan rasa curiga dan teruja untuk mengetahui apa yang terkandung dalam parcel itu, sha pun terus buka. Waaa.. Cantiknya packaging dia!!  warna hijau gitu. Produk minuman fibre dari Sista Stardust rupanya.

Sista Stardust Fib're Rose

Fibre!! Alamak mesti tidak sanggup minum sebab pasti rasa mual dan muak. Terbayang dulu yang sha pernah mencuba minuman jenis fibre ini, tapi akhirnya kecundang di tengah jalan gara-gara tidak tahan rasa mual dan muak! Ikutkan sha, kalau makan atau minum supplement, memang nak sedap sahaja, yelah.. Kalau tidak sedap dan sanggup telan.. Macamana nak habiskan.. Hihihi


Sekarang ini sudah hampir dua minggu sha minum Fib're Rose ini. Memang boleh telan dan rasa masam-masam dia boleh layan. Pada pengemar epal hijau, haaa rasa masam dia lebih kurang rasa epal hijau dan bau dia pun sedap, tidak buat sha rasa loya. Memang serasilah dengan tekak sha.

Khasiat Sista Stardust Fib're Rose

Pasti semua tertanyakan, betul ke Fib're Rose ini boleh kuruskan badan? Kalau korang nak tahu, Fib're Rose adalah makanan tambahan yang berasaskan daripada campuran bahan botanic semulajadi untuk kesihatan dan kecantikkan. Selain itu juga, Fib're Rose mengandungi ramuan istimewa iaitu Ekstrak kelopak Rose (Japan Whitening) dan pelbagai bahan yang mampu mengawal selera makan sekaligus menyelesaikan masaalah berat badan.


Terdapat 9 kebaikan Sista Stardust Fib're Rose :
  • Meningkatkan metabolisme tubuh badan
  • Membantu proses pencernaan & sembelit
  • Membuang toksin dari badan
  • Mengawal selera makan
  • Badan akan lebih ringan dan bertenaga
  • Membakar lemak dan melansingkan badan
  • Membantu menyihatkan badan
  • Mengandungi antioksida yang tinggi
  • Mengempiskan perut
Kelebihan Sista Stardust Fib're Rose :
  • Merupakan produk buatan Malaysia 
  • Pengesahan daripada KKM
  • Lulus GMP
  • Jimat, dimana satu kotak itu adalah untuk kegunaan selama 2 bulan.

Kesan Selepas Mengamalkan Sista Stardust Fib're Rose 

Seperti yang sha beritahu di atas, sha baru minum produk ini hampir 2 minggu. Ada beberapa kesan yang sha rasai iaitu:

Lawas - Yang ini memang ketara sangat. Sepanjang sha minum Fib're Rose ini,setiap kali selepas makan, beberapa jam kemudia pasti pergi membuang. Minuman dicadangkan adalah Sebelum tidur. Tetapi sha selalu minum selepas maghrib. Ini kerana sebelum tidur, sha akan tidurkan anak. Tapi malangnya, selalu dengan sha sekali tidur. Untuk mengelak dari terlupa atau skip minum, jadi sha akan minum selepas maghrib. Kesannya adalah setelah bangun dari tidur mesti sha akan pergi tandas untuk membuang begitu juga selepas sarapan pagi. Sha juga suka minum milo dan selalu terjadi pada sha ialah bahan buangan jadi keras. Sejak minum Fib're Rose ini, alhamdulillah bahan buangan sha tidak keras dan lawas dengan jayanya. 

Mengempiskan Perut - Yang ini sebenarnya yang sha idamkan ketika minum Fib're Rose ini. Apa yang sha perasan, perut sha tidak lagi membuncit seperti di masukkan gas didalamnya. Walaupun tidak nampak flat, at least bila nampak pengurangan ini, sha sudah rasa cukup gembira. Harap lepas ini tiada orang cakap sha mengandung lagi. Padahal mengandungi lemak tepu yang degil tidak mahu keluar sahaja

Berat Turun - kalau bab ini mesti korang sukakan, bukan korang sahaja tapi sha pun suka. Mana tidaknya, beberapa hari lepas sha timbang, nampaklah penurunan dalam sekilo lebih, Walaupun tidak banyak, tapi nampak jugalah penurunan dia dari langsung tidak turun.. Huhuhu. Sha memang tidak sekat makan. Makan sahaja apa yang ada. Bagi sha yang penting jika kita makan, kita perlu juga untuk membuang bagi membersihkan usus dan juga toksin dalam badan. Kekerapan membuang air besar yang baik adalah diantara 3 kali seminggu atau sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.



Di dalam video ini, sha ada berkongsi tentang cara pengambilan Sista Stardust Fib're Rose adalah seperti berikut :

Campur 1 paket (10 grams) ke dalam 150ml air suam, kacau sehingga larut dan minum serta-merta selepas penyediaan. Minum air yang secukupnya sepanjang hari untuk kesan yang terbaik.

Pemakanan Yang Dicadangkan: 1 paket sehari, sebelum tidur.

Perhatian: Jika anda hamil, menyusu atau sedang mengambil ubat, sila rujuk kepada doktor atau penasihat perubatan sebelum mengambil sebarang makanan tambahan. Minuman ini juga tidak boleh diambil ketika sedang datang bulan.

Testimoni dari Pengguna Sista Stardust Fib're Rose :





Harga
1 BOX RM150 ( 60 sachets)

Untuk keterangan lanjut boleh layari :

Facebook : sistastardust
Intagram : @sistastardust

Sekian Terima Kasih

Cameron Highland - Hari Pertama

Assalamualaikum 💕


Sha bertolak dari rumah awal. Tetapi sebab menunggu kawan suami datang, perjalanan menjadi lewat. Pukul 12 am,sha baru naik cameron memang agak mencabar. Dengan hujan renyai dan kabus yang tebal, memang menyukarkan perjalanan kami.

Sha pergi semua 4 biji kereta tetapi 3 lagi dah tercicir dibawah. Tinggal sha satu kereta. Pandang belakang memang gelap dengan kereta di selebungi kabus tebal memang cermin tingkap kena sentiasa lap kerana tidak nampak jalan. Agak cuak juga perasaan ketika itu. Dalam hati asyik berdoa cepatlah sampai.

Walaupun telah melalui kawasan perumah tetapi tetap gelap tidak berlampu. Terdetik dalam hati mungkin tiada api kot.. Hihihi. Sudah hampir ke Brincang barulah terang dengan lampu dan banyak kereta.

Akhirnya sha berjaya sampai dan berkumpul dengan kawan lain di Petronas Brincang untuk ke Homestay.

Okay sampai disini sahaja entry sha kali ini. Jumpa lagi di entry akan datang.

Terima Kasih