Bonnisan Himalaya Dapat Membantu Meningkat Selera Makan Anak

March 19, 2018

Assallammualaikum ❤️

Anda mempunyai anak yang susah untuk makan? Kalau ya! Maknanya kita hadapi masaalah yang sama. Anak sha juga hadapi masaalah yang sama iaitu susah betul untuk pujuk dia makan nasi.
Sebagai seorang ibu, agak membimbangkan juga bila anak susah untuk makan nasi ini. Mana tidaknya bila tidak makan nasi, anak akan bergantung hanya pada susu dan makanan remeh temeh seperti keropok, ais krim, gula dan makanan yang kurang khasiat. Sebelum ini sha ada beli minuman berkhasiat yang kaya dengan vitamin dan juga memberi Areez makan kismis.

Jika dibandingkan dengan adiknya Aqeef, kalau bab makan memang Aqeef nombor satu. Pantang nampak kita pegang makan laju sahaja datang nak minta. Mungkin kerana semasa mengandungkan Aqeef sha suka pergi food review... Hihihi. Berbeza pula dengan si abang ini, nasi kalau makan adalah sesuap dua.

Alhamdullillah rezeki dari Allah, Sha telah diberi peluang untuk mencuba kehebatan produk yang pernah viral suatu ketika dahulu, iaitu Bonnisan. Sewaktu produk ini hangat diperkatakan memang terniat untuk membelinya untuk Areez tetapi malangnya sentiasa habis dijual. Jadi jom kita lihat ada apa dengan produk Bonnisan dari Himalaya ini?.


Kalau korang nak tahu, Bonnisan ini sangat membantu dalam proses tumbesaran anak dimana Bonnisan dapat menggalak kesihatan bayi serta anak-anak secara keseluruhan. 

Antara Kebaikkan Produk Bonnisan ini adalah :
  1. Membantu mengatasi masaalah tiada atau kurang selera makan
  2. Cerewit dalam bab makan. 
  3. Mengatasi masaalah perut kembung
  4. Kolik atau Sakit Perut
  5. Meningkatkan proses pencernaan dan penghadaman anak.
  6. Meningkatkan metabolisme kanak-kanak
  7. Kandungan Bahan yang selamat serta Halal
Semua pasti tahu, percernaan sangat baik untuk kesihatan di mana ia dapat membantu menghalang dari pelbagai penyakit.


Sha sudah cuba Bonnisan ini hampir seminggu lebih. Walaupun tidak nampak perubahan yang ketara sangat tetapi apa yang sangat perasan adalah Areez sangat suka akan rasa Bonnisan ini. Setiap hari Sha akan bagi minum satu sudu selepas itu pasti dia akan minta lagi..Hihihi. Lega rasa hati sha Areez suka makan ubat ini. Sha pun tidak ketinggalan untuk rasa ubat Bonnisan ini. Ada rasa sirup, manis dan berangin. Hurmmm.. Patutlah Areez suka, sedap juga rasanya. Hihihi. Disebabkan Areez sudah berumur 3 tahun, jadi sha akan bagi dia makan 2 hingga ke 3 sudu teh selepas makan. 


Semalam selepas maghrib, mama sha panggil katanya Areez nak makan roti. Semasa bersama mama sha, Areez sudah habiskan sekeping roti. Kemudian dengan sha dia berjaya menghabiskan dua keping roti lagi. Berselera betul Areez makan roti cicah dengan air tea o kosong. Seronok pula rasa sha suap dia makan ketika itu. Areez ini, kalau makan kena bersuap kalau tidak dia akan makan main-main. Lebih ke lantai dari ke mulut. Hihihi. 

Bukan setakat ubat malah suasana yang ceria mampu meningkat selera makan anak. Macam sha selalu akan suap Areez dan juga Aqeef jadi di situ mereka akan bersaing untuk makan. Selain itu, jangan memaksa anak duduk makan kalau dia tidak mahu. Sebaliknya sambil diorang main, sambil itu korang sumbat nasi ke mulut diorang. Tidak kisahlah kalau kena berjalan satu rumah untuk suap anak-anak anggap sahaja itu sebagai satu senaman.. Hahaha. 

Cara Pengambilan Bonnisan Himalaya


Untuk Anak Berumur :

1 Tahun : 2 Sudu Teh
2 Tahun : 2 hingga 3 Sudu Teh ( Selepas Makan) 

Sebelum minum kena gongcang dahulu. Simpan di tempat yang kering .Seeloknya di simpan di dalam suhu bilik. Tidak perlu di letakkan di dalam peti ais.  

Bukan sahaja Areez minum Bonnisan ini, adiknya iaitu Aqeef juga sha berikan Bonnisan mengikut sukatan yang telah di tetapkan. Untuk ibu-ibu yang menghadapi masaalah seperti sha, apa kata cuba produk Bonnisan dari Himalaya ini. Mana tahu berhasil membuat anak-anak selera makan. Yang penting sebagai ibu bapa, kita sudah lakukan terbaik untuk kesihatan anak. Jika dalam seminggu tidak nampak hasil, jangan mudah putus asa. Jadikan minum Bonnisan sebagai ruti harian anak anda kerana itu yang sha sedang lalukakn untuk Areez dan juga Aqeef.



Untuk maklumat lebih lanjut berserta pembelian, boleh rujuk link yang sha kongsikan seperti di bawah ini :

Instagram :

You Might Also Like

8 komentar

  1. Bestnya boleh tambah selera. macam nak cuba juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom kita sama2 meningkatkan selera makan anak2...hihihi

      Delete
  2. Berat badan anak dah makin bertambah sejak bagi dia minum ni.

    ReplyDelete
  3. Bonnisan memang sangat membantu tambah selera makan anak².

    ReplyDelete
  4. wahhhh alternatif lain selain daripada appeton tablet tu :D

    ReplyDelete
  5. kena belikan untuk anak sedara ni
    dia susah betul nak makan badan pun kurus je

    ReplyDelete

Geng Kbba9

#KelabBloggerBenAshaari

#KelabBloggerBenAshaari
Since 2009