September 05, 2016

Keenakkan Seafood Buffet Di Retro Cafe Vivatel Kuala Lumpur

Assallammualaikum


Malam ini makan seafood sedap juga ini. Shaila dan beberapa rakan yang lain telah ke sebuah hotel yang menyediakan makan seafood secara buffet tidak perlu pergi jauh untuk merasai makanan seafood, cukup sahaja singgah di Vivatel Kuala Lumpur.


Shailla bergerak dari Shah Alam pada pukul 5.30 petang, dan sampai ke Vivatel Kuala Lumpur lebih kurang hampir pukul 7 malam kerana tersekat dengan kesesakkan lalu lintas. Setibanya disana, Shailla dan suami terus masuk ke dalam Vivatel untuk bertemu dengan rakan-rakan yang lain. Tidak susah untuk cari Retro Café ini kerana lokasinya terletak disebelah kanan pintu masuk utama Vivatel.


Keadaan di dalam Café Retro ini memang cantik dan kemas. Dekorasinya nampak tersusun dan sedap mata memandang. Lighting dia pula menimbulkan suasana romantic disitu. Jadi kepada pasangan yang hendak sambut ulang tahun perkahwinan mahupun kelahiran shailla rasa agak sesuai ke sini.


Okay Shailla amat teruja dan tidak sabar untuk merasai seafood yang disediakan oleh Café Retro ini.  Pertama sekali Shailla ke bahagian yang menempatkan pelbagai jenis cucuk-cucuk makanan untuk rebusan.


Dan juga sayur-sayuran.


Shailla sangat teruja melihat kepala ikan ini, walaupun Shailla bukan penggemar kepala ikan. Kepala ikan ini sebenarnya untuk diletakkan didalam mee kari. Suami Shailla sahaja makan mee kari itu kerana ketika itu perut Shailla sudah penuh.


Untuk merebus semua makanan ini, Chef ini yang akan lakukan, Jadi ketika keluar daripada Café Retro ini, tidaklah baju kita berbau asap..Hahaha. kita hanya perlu ambil makanan yang hendak dimakan dan beri kepadanya. Kuah yang digunakan adalah kuah tom yam yang dicampurkan dengan santan, jadi rasa kuah ini agak berlemak. 


Selepas itu Shailla mencuba pula spaghetti Cabonara yang telah disediakan oleh Chef diatas ini. spaghetti Cabonara ini kalau kita lihat memang nampak menyelerakan tetapi bagaimana pula dengan rasanya.


Rasa spaghetti Cabonara ini memang sedap, jika tidak shaila ingin mencuba makanan lain pula, mungkin Shailla akan repeat lagi  makan spaghetti Cabonara. Rasa kuah Cabonara memang sedap dan secukup rasa. Pada mulanya suami Shailla makan dahulu, bila dia cakap sedap terus Shailla teruja untuk rasainya, ternyata memang sedap.


Kemudian Shailla ke bahagian “Live Cooking Station”. Dibahagian ini, kita boleh lihat secara live Chef di situ memamasak makanan yang telah kita pilih. 


Dihadapanya terdapat pelbgai jenis ikan yang tersedia. Kita hanya perlu pilih dan serahan pada Chef untuk memasak mengikut permintaan kita. Shailla dan suami pilih ikan bawal untuk direbus dan cicah bersama dengan pelbgai jenis sos yang telah disediakan mengikut selera kita.


Selain itu terdapat juga ikan bakar yang telah siap dimasak Cuma tunggu kita ambil dan makan sahaja. Nampak menyelerakan bukan ikan panggang diatas atas ini, Shailla tidak melepaskan peluang untuk merasai ikan ini.


Hidangan pencuci mulut juga disediakan seperti buah-buahan. Terdapat tiga jenis buah-buahan yang disediakan disitu seperti buah tembika, tembikai susu dan juga apple hijau. Apple hijau memang buah kegemaran Shailla, jadi shailla memang banyak ambil buah apple berbanding buah-buahan yang lain.


Pelbagai jenis kuih muih tempatan juga turut disediakan disini. Ada perlbagai jenis warna, bentuk dan rasa ada. Shailla paling suka kuih lapis, selain rasanya yang sedap warna dia juga sangat menarik perhatian Shailla untuk mengambilnya. Selain itu terdapat juga beberapa desert lain seperti Coctail dan Ais Krim.


Shailla memang suka udang berbanding ketam. Udang yang disediakan disitu memang besar-besar. Isinya yang gebu dan segar memang buat kita rasa nikmat ketika memakannya. Udang ini memang membuka selera Shailla ketika makan di Retro Cafe ini.


Ini adalah antara rakan-rakan Shailla yang turut serta makan malam ketika itu. Lihat sahaja Bella, kerana terlalu asyik menikmati keenakkan makanan disitu, bergambar pun sampai tutup mata.


Untuk maklumat lanjut boleh dapatkan detail seperti dibawah ini:

Tel: 03-9205 8888
Facebook: VivatelKL


Sekian Terima Kasih

6 comments:

Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...