April 29, 2013

Sape ada masaalah rambut gugur dan kering?

Assallamualaikum


hai..hai..hai..saya sekarang menghadapi masaalah rambut gugur dan kering..walaupun kita bertudung penjagaan rambut juga perlu dititik beratkan..kalau hari-hari gugur lebih sepuluh helai..cuak jugak dibuatnya...silap-silap cukup sebulan botak...atoiii...ada sesiapa yang menghadapi masaalah yang sama?sunsilk color hijau adalah shampoo kegemaran saya...tetapi tidak dapat menyelesaikan masaalah rambut yang gugur dan kering.


kemudian saya menggunakan shampoo ini pulak..pun sama tidak dapat menyelesaikan masaalah saya..korang ada apa-apa tips atau shampoo yang sesuai untuk untuk rambut gugur dan kering x?please share with me..^^

Thank You

13 comments:

  1. cube gune pantene . mne taw brkesan ke ...
    hanya pndpt shj =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy x gne pantene ... sy gne sunsilk wrne biru ... kelemumur kat kpl hilang ... alhamdulillah brkesan . sy cme cdgkn je gne pantene tuh ... mne taw brkesn ke .. huhu ;)

      Delete
    2. ooo..yeke..tp saya dgr pantene panas..so xsesuai tuk kulit kepala..

      Delete
  2. sy skg ada mslh same.. rmbut gugur,..risau btull..sblm ni guna pantene, sunsilk, still gugur..now i try Himalaya anti hair fall shmpoo.. bkurang dah gugur..tp mmg kena bg pndek rmbut dulu..

    ReplyDelete
  3. melalui pembacaan sy, rambut gugur setiap hari tu rasanya perkara normal. tp kalau nak kurangkan rambut cuba pakai head & shoulder sbb sy pun ada problem sama, bile pakai shampoo ni kurang sikit rmbut gugur dan rambut xkering :)

    ReplyDelete
  4. cik nor guna safi limau perut jer..sampai skarang ok jer...gugur jgk rambut tp tak lah bnyak..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo...safi limau purut..pernah tgk..tp xpernah try pula...thanks for sharing..^^

      Delete
  5. haaa masalah kita mmg same..ape lagi sy ni berambut panjang..dh byk jenis sy gne..last2x tertarik dengan shampoo himalaya yg ade gmbr aloe vera kt btol die tu..mmg totally changes..rmbut dh kurang 90% gugur,kelemumur pn dh kurang,rmbut jadi licin dan lembut..try lah..sy beli kat watson je..harap dapat membantu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah...dah 2 orang cakap shampoo himalaya okay..nie rase nak try..^^ thanks for sharing..

      Delete
  6. tips untuk meluruskan rambut ala ala rebonding ade tak? =B

    5 Jenis roommate yang mungkin anda temui

    http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/04/5-jenis-roommate-yang-mungkin-anda.html

    ReplyDelete
  7. actually..rmbut gugur berpunca dari kurang zat dalam badan kita..cuba try makan supplement Zinc Complex dari Shaklee.. boleh order dari aish..

    ReplyDelete
  8. salam..ss u dh try lom shampoo tuh? ok ke x?

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum..sy pun same..ade masalah rambut gugur...pegi saloon..die kata shampoo biase2 kt tesco/jusco dll bnyk chemical xsesuai..n bile tuka2 shampoo..lg la mnjadi...sy br buat treatmnt..skrang tgh try ambil supplemen....harap dpt kurang sket la..huhu...rimas tgk rambut merata2 kt rumah :(

    ReplyDelete

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...