September 07, 2020

CARA UNTUK TAMBAHKAN SUSU BADAN BAGI IBU MENYUSU

Assallammualaikum


Hampir semua ibu di dunia ini pasti impikan untuk menyusu anak masing-masingkan. Untuk ibu yang menghadapi masalah susu merudum dan bengkak susu, korang tidak perlu runsing lagi kerana sekarang di pasaran terutamanya  di pasaran online, terdapat pelbgai jenis produk milkbooster.

Salah satu produk untuk ibu-ibu yang nursing bayi tanpa perlu makan atau minum adalah produk dari Pump It Melkful Breast Oil.


Pump It Melkful Breast Oil ini dirumuskan oleh Certified Lactation Kaunselor yang juga membantu ibu-ibu untuk melancarkan proses menyusu bayi bagi memastikan ibu dapat memberikan nutrisi terbaik untuk bayi mereka. Melkful Breast Oil ini 100% minyak berasakan tumbuhan semulajadi, herba dan bunga yang digunakan secara tradisional. Dengan gabungan sumber semulajadi ini dapat menyokong hormon bagi meningkatkan pengeluran susu menjadi lebih lancar.


Sesetengah ibu yang breastfeeding bayi, mereka bimbang jika makan produk milkbooster ini, bahan-bahan terkandung dalam makanan atau minuman akan memberi kesan kepada bayi mereka. Contoh bayi akan kembung perut dan sebagainya. Jadi, apa yang menarik tentang Pump It Melkful Breast Oil ini adalah digunakan secara luaran.

Bahan-bahan yang terdapat di dalam minyak ini akan bertindak balas selepas sapuan dengan meresap ke dalam aliran darah untuk merangsang hormon pengeluran susu bagi membolehkan penyerapan berlaku dengan lebih cepat.Caranya korang hanya perlu sapukan pada bahagian atas payudara 2 kali sehari selepas nursing atau pam susu.

Pump It Melkful Breast Oil tidak perlu dipakai secara berterusan. Korang hanya pakai bila perlu sahaja. Selain itu minyak ini selamat digunakan oleh ibu dan bayi memandangkan bahan-bahan yang digunakan dalam produk ini adalah dari tumbuhan semulajadi. Paling penting minyak ini tanpa synthetic, paraben, sulfates & artificial fragrance.


Apa yang Shailla suka tentang produk Pump It Melkful Breast Oil ini selain tambah susu adalah botolnya yang comel serta mudah untuk di bawa ke mana-mana. Memandangkan botol yang kecil dan minyak tidak mudah tumpah, jadi senang untuk korang selit di dalam beg.

Memandangkan bahan utamanya adalah dari tumbuhan semulajadi, herba dan bunga, jadi tidak dinafikan bau dia ada sedikit bau tumbuh-tumbahan serta bunga yang menyenangkan dan tidak kuat.

Nak tahu lebih lanjut boleh pergi ke Website : www.pumpit.com.my

Sekian Terima Kasih

3 comments:

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...