September 11, 2020

Aromatic Virgin Coconut Oil (AVCO) Sebagai Penanggal Make Up

Assallammualaikum

Kali ini Sha ingin kongsikan Produk Minyak Kelapa Dara tapi boleh digunakan sebagai penanggal make up. Korang rasa boleh ke kita gunakan produk ini sebagai menanggalkan make up?

Sha akan tunjukkan Manfaat dan Cara Sha membersihkan make up menggunakan produk ini.

Aromatic Virgin Coconut Oil (AVCO)



AVCO adalah nama singkatan untuk Aromatic Virgin Coconut Oil. AVCO ini di kilang D'Aura Malaysia yang terletak di Shah Alam. D’Aura AVCO menggunakan 99% minyak kelapa dara asli berkualiti tinggi dan 1% haruman 100% semulajadi dari tumbuhan tanpa bahan kimia.

Kaya dengan kandungan vitamin E untuk dijadikan rutin penjagaan yang amat sesuai untuk kulit dan rambut. D’Aura AVCO sangat sesuai untuk kegunaan harian seperti penanggal make up, minyak muka, minyak badan pelembap bibir dan merawat rambut.

10 Kegunaan Minyak Kelapa Dara Untuk Kecantikkan



1. Melembap dan melembutkan kulit muka

2. Agen anti-penuaan untuk memperbaiki tekstur kulit

3. Mengurangkan pori tersumbat, kulit kendur, dan kedutan.

4. Make-up remover semulajadi tanpa sebarang bahan kimia.

5. Melembapkan bibir yang kering.

6. Boleh digunakan sebagai losyen tangan.

7. Melembapkan tumit kaki yang merekah

8. Membantu menjaga kesihatan rambut agar tetap subur, sihat dan mudah diurus.

9. Membantu mengurangkan stress dengan mengeluarkan bau yang nyaman.

10. Membantu merawat dan memulihkan strechmark

Tips Penyimpanan D'Aura AVCO

AVCO ini boleh membeku jika disimpan dibawah suhu 23°C. Jika ini berlaku, jangan risau kerana ia boleh ke bentuk yang asal jika dibiarkan di dalam suhu bilik atau direndam botol AVCO di dalam air suam.

Cara Penggunaan D'Aura AVCO



Pelembab kulit muka, badan, bibir dan rambut

Sapukan pada permukaan kulit muka, bibir atau rambut. Setelah itu, biarkan ia meresap hingga kering dengan sendirinya (haruman akan terbangkit naik selepas 10 saat).

Penanggal solekan /make-up remover

Untuk menggunakan D’Aura AVCO sebagai penanggal solekan (make-up remover), hanya pam D’Aura AVCO pada kapas muka, dan lapkan pada kawasan solekan. Boleh dibiarkan tanpa bilas atau cuci muka dengan pembersih muka seperti biasa.
Aromatic Virgin Coconut Oil (AVCO) Sebagai Penanggal Make Up?


Adakah AVCO ini boleh menanggalkan make up? Jawapannya betul! Kerana Sha sendiri telah mencuba dan menggunakan D’Aura AVCO ini sebagai penanggal meke up. Memandangkan make up remover Sha sudah habis, jadi Sha mencuba D’Aura AVCO sebagai penanggal make up. D’Aura AVCO merupakan produk kegemaran Sha untuk menanggalkan make up sekarang.

Korang tidak terasa seperti kulit korang ditarik kasar ketika menggunakan D’Aura AVCO ini terutama pada bahagian mata seperti yang semua tahu lapisan bawah mata sangat nipis jadi tidak boleh di sapu secara kasar dan kuat. Memandangkan tekstur D’Aura AVCO yang berminyak dan cepat meresap ke dalam kulit jadi sangat mudah untuk korang bersihkan make up. Apa yang Sha suka adalah sambil kita menanggalkan make up, secara tidak langsung juga melembabkan kulit serta bibir.

Selain itu juga, Sha suka pada bau D’Aura AVCO ini. Produk ini mempunyai 2 jenis haruman yang memukaukan iaitu Morning Fresh dan Floral Fresh. Sha punya haruman morning fresh. Pada mula pemakaian memang pure bau minyak kelapa. Tetapi selepas beberapa saat bau minyak kelapa itu bertukar menjadi haruman yang wangi dan menyegarkan.


D’Aura AVCO ini juga tidak menggunakan pembalut kaca, jadi senang untuk bawa ke mana-mana terutama untuk pergi bercuti memang wajib bawa kerana bukan hanya sebagai penanggal make up tetapi juga boleh digunakan untuk pelbagai kegunaan lain hanya dengan satu produk sahaja.

D’Aura AVCO sesuai digunakan oleh seisi keluarga untuk merawat serta mencantikkan kulit muka dan badan serta penjagaan rambut.

Untuk info lanjut dan pembelian, boleh layari:

Website : www.daura.com.my


Terima Kasih

6 comments:

Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...