August 30, 2019

OBSESS COSMETICS - OBSESS MAKEUP PARTY

Assallammualaikum ❤️

Ini merupakan pertama kali Shailla pergi ke Majlis produk kecantikkan. Kebetulan majlis berlangsung berdekatan area rumah Shailla iaitu bertempat di Lightbox, Sungai Buloh. Semua tetamu yang hadir mengenakan pakaian mengikut tema yang diberikan oleh pihak penganjur iaitu putih. Pening juga la nak pakai baju apa untuk majlis anjuran Obsess Cosmetics.


Sampai sahaja di Lightbox Sungai Buloh, terpana seketika Shailla melihat tetamu yang hadir pada hari itu, masyaallah cantik-cantik belaka. Mana tidaknya tetamu yang adalah di kalangan Model, Mua dan Instafamous.



Majlis "Obsess Makeup Party" ini berlangsung di Lightbox, Sungai Buloh. Pertama kali Shailla masuk ke sini. Cantik betul dekorasi majlis ini.



Obsess Cosmetics merupakan salah produk kecantikkan tempatan yang di miliki oleh Puan Hafizatul Atikah merupakan pengasas kepada produk Obsess Cosmetics yang mula di kenali bukan sahaja di Malaysia malah di Indonesia dan juga Brunei. Obsess Makeup Party di anjurankan sempena memperkenalkan bungkusan baru untuk Treatment Cushion Foundation yang dahulunya berbentuk bulat kini bertukar menjadi petak. Bungkusan kali ini memang cantik berwarna pink dan nampak lebih eklusif.


Yang Shailla pegang itu adalah travel set. Jadi jika nak pergi melancong perlu bawa banyak make up dah. Travel set obsess cosmetics ini dah cukup korang nampak cantik ketika pergi bercuti. 


Mesti korang nak tahukan apa yang ada di dalam kotak ini? Jom kita lihat satu persatu apa yang ada di dalam kotak ini.




Istimewa kali ini,Shailla ada buat video mengunakan produk dari Obsess Cosmetics. Bite My Cushion Foundation dari Obsess Cosmetics. Ringkas sahaja mekap yang Shailla kongsikan. Video kali ini Shailla buat khas untuk review Cushion Foundation dari Obsess Cosmetics . Ini merupakan pertama kali Shailla memakai Cushion Foundation ini. Jemput tonton video di bawah ini

Cushion Foundation


Okay Shailla juga ingin berkongsi tentang kelebihan yang terdapat di Cushion Foundation dari Obsess Cosmetics ini.
  • Cepat dan Mudah digunakan
  • Full coverage - di mana dapat pudarkan jeragat Shailla
  • Glowing dan tidak berminyak - Selepas sahaja terus nampak kesan glowing pada muka.
  • Pori pori nampak lagi kecil
  • Makeup tahan lama
  • Pakai sikit sudah boleh tutup jerawat
  • Texture yang ringan dan tidak melekit ketika di pakai pada muka. 
Kandungan - Aqua, Cyclopentasiloxane, Titanium Dioxide, Propylene Glycol, Diisostearyl Malate, Talc, Isononyl Isononanoate, Caprylic / Capric Triglyceride, Glycerin, Polyglyceryl-4-Isostearate, Iron Oxides, Squalane (Olive), Dipentaerythrityl Tri-Polyhydroxystearate, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Hexyl Laurate, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystreate, Polyglyceryl-3 Diisostearate, Hydrogen Dimethicone, Stearic Acid, Alumina, Phenoxyethanol, Fragrance, Disteardimonium Hectorite, Aluminum Hydroxide, Tocopheryl Acetate (Vitamin E), Propylene Carbonate, Arctostaphylos Uva Ursi (Bearberry) Leaf Extract, Geranium Maculatum (Geranium) Oil, Ethylhexyl Glycerin

Loose Powder


Shailla suka dengan loose powder Obsess Cosmetics ini. Texture dia yang lembut dan gebu amat mudah di pakai pada muka. Bau loose powder ini juga sangat nyaman. Di sebabkan Shailla ambil foundation warna gelap sedikit, jadi loose powder ini sangat membantu agar muka Shailla tidak menjadi nampak gelap dek kerana foundation gelap sedikit. Untuk loose powder ini ada satu kod sahaja iaitu kod translucent.

Kandungan - Talc, Boron Nitride, Hydrogen Dimethicone, Squalane (Olive), Tocophyeryl Acetate, Fragrance

Matte Lipstick




Untuk liquid lipstick terdapat 7 variasi kod , Bunga, Carrot, Sirap, Dodol, Bandung, Katira dan Ribena. Shailla punya Matte Lipstick perisa ribena. Ketika Shailla pakai lipstick ini apa yang Shailla perasan adalah bibir tidak kering.
Selian itu tahan lama walaupun dah beberapa kali makan dan minum. Berbau macam kek mudah dibersihkan.

Kandungan - Cyclopentasiloxane, Trimethylsiloxysilicate, Dimethicone, Isododecane, Polymethylsilsesquioxane, Diisostearyl Malate, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Talc, Silica Dimethyl Silylate, Cera Alba (Bees Wax), Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Flavor, Tocopheryl Acetate (Vitamin E), Macadamia Integrifolia (Macadamia) Seed Oil, Argania Spinosa (Argan) Kernel Oil May Contain +/- Titanium Dioxide (CI 77891), D&C Red No 28 (CI 45410) D&C Red No 6 (CI 15850), D&C Red No 7 (CI 15850), Iron Oxide Red (CI 77491), Iron Oxide Yellow (CI 77492), Iron Oxide Black (CI 77499)

Untuk Info Lanjut :



Sekian 

No comments:

Post a Comment

Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...