Logo KBBA

Oktober 24, 2018

Lindungi Wajah Dari Sinaran UV Dengan Petal Velvet Sunaway Sunscreen Dari Althea Korea

Assallammualaikum


Hai semua, Apa khabar? Ada merancang untuk pergi bercuti ke pantai? Haa…di sini Shailla ingin kongsikan satu produk pelindungan dari sinaran matahari. Sunblock merupakan produk penjagaan kulit yang harus diutamakan kerana ia melindungi kulit dari sinaran matahari seperti UVA dan UVB. Korang wajib menggunakannya sekirannya sering terdedah dengan aktiviti luar.

Sunblock ini mempunyai pelbagai jenis seperti gel, krim dan jenis air. Antara kepentingan memakai sunblock adalah jumlah SPF yang terdapat di dalamnya, semakin tinggi nombor semakin lama ia mampu untuk melindungi kulit kita. Berikut adalah sunblock dari Althea Korea yang ingin Shailla kongsikan bersama korang sebagai panduan korang.


PETAL VELVET SUNAWAY 


Macam Shailla jenis kulit muka yang mudah gelap. Kadang tidak sampai separuh hari berjemur dibawah cahaya matahari sudah berbelang muka. Bagi jenis kulit macam Shailla ini, produk perlindungan muka dari cahaya matahari amatlah penting. Althea's Petal Velvet Sunaway menjadi pilihan Shailla. Bukan itu sahaja, malah merupakan perisai buat Shailla apabila melalukan aktiviti luar. 

Keistimewaan Althea's Petal Velvet Sunaway Sunscreen

Ringan - Cecair ini sangat ringan dan mudah meresap ketika Shailla mengenakan pada kulit muka.

Tidak Berminyak - Produk ini juga tidak melekit dan berminyak ketika memakainya.

SPF 50+ - Ia mempunyai SPF sebanyak 50+ dan PA ++++, jadi kulit Shailla akan dilindungi sepanjang hari.

Melicinkan Kulit dan melembapkan kulit - Shailla ada juga cuba pada tangan kiri ,mmang nampak perbezaan dimana tangan kiri lebih nampak lembap dan licin berbanding tangan kanan yang tidak memakai apa-apa produk. Dalam produk  ini juga mengandungi zarah-zarah serbuk mikro yang memberikan kulit yang licin, seperti kelopak mawar

Bau Yang Segar - Pertama kali Shailla bau produk ini, seperti bau rumput segar . Kemudian bau kali kedua, ehhhh macam bau misai kucing lar. Walaupun bahan utama dalam prodk ini adalah dari bunga rose.

PETAL VELVET POWDER

Shailla secara peribadinya jarang memakai bedak tabur kerana ia mudah tumpah. Shailla lebih suka memakai bedak berbentuk kek. Selain itu ada juga beberapa bedak tabur membuat muka kita jadi berbelak dan solekkan menjadi tidak rata.

#Pink Lavender
#0
#23
Ketika Shailla menerima bungkusan ini, serius Shailla katakan yang Shailla sangat suka dengan bungkusannya yang berwarna merah jambu dan juga ungu. Petal Velvet Powder ini juga di datangkan dengan span comel untuk memudahkan korang memakainya. Petal Velvet Powder sangat mudah dibawa ke mana-mana disebabkan bentuknya yang kecil.

Tekstur bedak ini juga sangat halus dan mudah sangat mudah di gunakan pada wajah. Solekkan korang menjadi kemas dan tidak bercapuk. Rasa bedak ini sangat ringan pada kulit dan juga cukup selesa ketika memakainya. 

Bagi korang yang mempunyai kulit yang agak bermasalah seperti Shailla, berita baiknya adalah bahawa bedak serbuk ini  tidak akan menyebabkan liang-liang pada kulit wajah tersumbat. Paling penting, apa yang Shailla perhatikan adalah ketika menggunakan bedak serbuk ini ialah ia mencerahkan muka. Ia benar-benar boleh membuat muka Shailla kelihatan lebih cerah dan kurang kusam.

Bagi kawalan minyak, Shailla masih ada minyak itupun selepas 5 jam memakainya. Bedak serbuk dari Althea's ini sangat bagus untuk mengawal minyak  dan pada masa yang sama sangat berpatutan dengan harganya. Shailla sangat gembira kerana memiliki bedak serbuk ini.

Untuk Info Lanjut :


Terima Kasih

Oktober 17, 2018

Dear Klairs Kunci Kelembapan Kulit Wajah

Assallammualaikum


Hai semua, kali ini Shailla ingin kongsikan satu produk penjagaan muka yang diimport dari Korea. Kepada penggemar produk dari korea, haaa pasti korang pernah dengar produk penjagaan muka jenama Dear, Klairs. Shailla telah mencuba produk ini hampir dua minggu. Kalau korang nak tahu,Shailla jenis kulit muka berminyak dan kering.  Disebabkan masaalah itu, Shailla tertarik untuk mencuba Dear , Klairs dari Althea Korea ini.


Ini dia pek merah jambu yang comel sudah tiba. Althea Korea merupakan laman web yang ditubuhkan di Malaysia khas untuk pencinta kosmetik dan juga produk penjagaan muka daripada korea dengan harga yang berpatutan. Bukan itu sahaja, malah pembungkusan dia pun sangat cantik dan selamat. Risiko untuk barang korang pecah atau rosok memang tipis.



Mengapa Pilih Dear, Klairs

TONER MATE 2 IN 1 COTTON PAD 120EA


Dua adalah lebih baik daripada satu. Dua jenis pad kapas muka untuk memaksimumkan kesan toner Klaris, dalam satu kotak. Gandakan kesan rutin penjagaan kulit semasa anda dengan bantuan pad kapas yang dikompresi dan tuala kapas span. Meningkatkan penghidratan, mengurangkan sisa produk. Pad sponge: Meningkatkan penghidratan tje, mengurangkan jumlahnya. Air meletakkan kain pulpa direka untuk bertindak seperti span. Tidak menyerap, tetapi menyerap toner untuk menyampaikan penghidratan sepenuhnya ke kulit. Daripada mengelap, gunakan gerakan menegak untuk menenangkan dan melegakan kulit yang teriritasi.

Selalu kalau Sha beli pad kapas ini, bungkusan dia dalam plastik sahaja. Apa istimewa cotton pad dari Dear, Klairs adalah cotton pad itu diletakkan di dalam bungkusan kotak. Kotak dia pun bukan macam kotak biasa, kotak ini memperlihatkan produk ini nampak ekskulif. Cotton pad ini berfungsi untuk membersihkan wajah. Digunakan bersama toner Klairs.

Ciri Produk

Penyelesaian pengelupasan dan pembersihan lembut satu langkah baru anda. Pad kapas termampat: 100% kapas untuk kulit lembut, licin. Pad kapas 100% tulen yang diperakui direka untuk toner Klairs, dimampatkan sebanyak 5 kali dengan proses waterjet. Lapkan perengsa dan perlahan-lahan mengelupas kulit lembut dan licin. Gunakan sebelum produk penjagaan kulit lain untuk membantu penyerapan bantuan.

Cara Penggunaan Produk

1) Selepas pembersihan, telaskan basah pad kapas yang dimampatkan dengan toner dan selanjutnya membersihkan muka mana-mana minyak selebihnya, kotoran, dan sel-sel kulit mati dengan lembut menghapuskan muka.

2) Setelah melengkapkan langkah pertama, basahkan pad katun sponge dengan toner dan dengan gerakan lembut yang lembut, biarkan toner menyerap ke wajah.

Bahan Produk:

Kapas tulen 100%

SUPPLE PREPARATION FACIAL TONER


Penghidratan adalah kunci kepada kulit sihat dan lembap. Untuk mendapatkan kulit yang sihat dan lembap, korang kena cari produk yang dapat membantu melembapkan kulit korang.  Toner Muka Dear, Klairs adalah jawapannya. Toner KLAIR menghidrat dan menenangkan kulit selepas pembersihan sensitif dan melembapkan tekstur kulit untuk melancarkan sambil mengekalkan keseimbangan pH optimum untuk membantu penyerapan produk lain juga. Dengan pelbagai ekstrak tumbuhan dan bahan-bahan yang menenangkan dicampur bersama untuk formula yang menenangkan, toner yang tidak teriritasi, sangat mengagumkan boleh digunakan untuk kulit sensitif juga.

Kulit muka korang akan menjadi bersinar lebih cerah dengan pengekalan lembapan yang lebih tinggi. Toner ini cepat menyerap ke dalam kulit sambil memanjangkan hidrasi dengan lebih daripada 20% daripada toner konvensional dengan asid hyaluronik dan beta-glucan. Untuk kulit kering, gunakan 2-3 kali berturut-turut untuk membantu melegakan ketegangan dari kulit kering. Dengan penurunan minyak dan peningkatan penyerapan, ia sesuai untuk kulit berminyak juga.

Fungsi Supple Preparation Facial Toner :

- Membantu melembapkan dan menyegarkan kulit .
- Membantu mengimbangi tahap pH kulit
- Mengandungi bahan berkhasiat bagi menghalang kekeringan.

Cara Penggunaan Produk

1) Selepas pembersihan, gunakan jumlah yang sesuai untuk membersihkan kulit dan gunakan haba palma anda untuk membantu penyerapan lengkap. Untuk kawasan kering, pelbagai aplikasi disyorkan.

2) Jika menggunakan pad kapas, rendam pad sepenuhnya.

BAHAN-BAHAN UTAMA

Phyto-Oligo - Melembapkan dan melegakan kulit
Asid hyaluronik - Humectant yang menarik kelembapan pada kulit, mencegah kekeringan
Ekstrak Centella Asiatica - Kaya dengan asid amino dan lemak untuk sifat anti-penuaan

Air, Butilena Glikol, Dimethyl Sulfone, Betaine, Capric / Capric Triglyceride, Natto Gum, Natrium Hyaluronate, Disodium EDTA, Ekstrak Centella Asiatica, Ekstrak Rooty Glycyrrhiza Glabra (Licorice), Polyquaternium-51, Chlorphenesin, Tocopheryl Acetate, Carbomer, Panthenol, Arginine , Ekstrak Buah Daun / Daun / Batang, Beta-Glucan, Ekstrak Bunga Althaea Rosea, Ekstrak Buah Aloe Barbadensis, Hydroxyethylcellulose, Ekstrak Portulaca Oleracea, Lysine HCL, Proline, Natrium Ascorbyl Phosphate, Acetyl Methionine, Theanine, Lavandula Angustifolia (Lavender) , Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Pelargonium Graveolens Oil Flower, Citrus Limon (Lemon) Peel Oil, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil, Cananga Odorata Flower Oil, Copper Tripeptide-1

Toner ini sesuai untuk semua jenis kulit. Sesudah korang pakai toner ini, korang dapat merasa kulit korang terasa lembut, bersih dan segar. Toner ini juga dapat mengurangkan minyak serta memberi kemasan pada solekkan wajah.

RICH MOIST SOOTHING SERUM


Klairs Rich Moist Soothing Soothing merupakan serum yang lembut, berair, adalah formula pekat yang dibuat dengan campuran bahan-bahan penghidratan yang kaya. Serum lembap mudah diserap ke dalam kulit dan dengan serta-merta membuat kulit berasa lebih lembut dan diisi semula Dengan bahan yang dipatenkan Phyto-Oglio *, menyuburkan dan melembapkan kulit.

Serum, dianggap sebagai langkah terpenting dalam mana-mana rutin penjagaan kulit. Serum mengandungi molekul yang lebih kecil dengan bahan berkhasiat yang lebih baik berbanding dengan pelembap biasa. Serum secara intensif diterapkan dengan bahan-bahan aktif yang lebih tinggi yang boleh menembusi lebih mendalam ke dalam kulit, menghasilkan lebih banyak hasil yang disasarkan. Serum sesuai dengan sempurna ke dalam setiap rutin penjagaan kulit untuk memberikan anda hasil optimal yang diperlukan oleh kulit anda, tidak kira jenis kulit anda!

Sesuai untuk:

• Kulit yang sensitif yang memerlukan losyen serum yang menenangkan untuk kulit sensitif.

• Kulit kering yang memerlukan pelembab yang tahan lama.

• ingin melicinkan dan mengurangkan kemerahan dan kerengsaan pada kulit anda.

• ingin menyembuhkan kulit muja mengelupas.

• ingin melicinkan garis dehidrasi halus.

• ingin menghalang penampilan garis-garis halus dan kedutan.

Ciri Produk iaitu:

1. Tiada pengujian haiwan

2. Alkohol percuma

3. Tiada paraben

4. Tiada Pewarna Artificial

5. Mesra alam

PEMBUNGKUSAN:

Ia dibungkus dalam botol pam plastik yang kukuh dan nampak elegan. Ia juga dibungkus dalam kotak yang menyerupai kertas kraf.

Penggunaan Produk :

1) Selepas pembersihan secara normal, gunakan toner dan biarkan ia lembap pada kulit.

2) Sapukan losyen Serum yang Menenangkan Pelembap Kaya Klairs untuk kulit yang sensitif kepada kulit lembap. Ini akan membolehkan bahan-bahan menembusi lebih mendalam di dalam kulit.

3) Tunggu selama beberapa minit sehingga serum diserap sepenuhnya ke dalam kulit, kemudian gunakan pelembap biasa anda di atas.

Kandungan Bahan Produk

Air, Natrium Hyaluronat, Butylene Glikol, Dimethyl Sulfone, Betaine, Natta Gum, Propanediol, Polyquaternium-51, Disodium EDTA, Ekstrak Centella Asiatica, Ekstrak Rooty Glycyrrhiza Glabra (Licorice), Carbomer, Arginine, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil , Proksi, Natrium Ascorbyl Phospate, Acetyl Methionine, Theanine, Chlorphenesin, Tocopheryl Acetate, Ekstrak Buah Illicium Verum (Anise), Ekstrak Buah Citrus Paradisi (Grapefruit), Ekstrak Ekstrak Nelumbium Speciosum, Ekstrak Root Paeonia Suffruticosa, Luffa Cylindrica Ekstrak Benih / Daun / Batang, Beta-Glucan, Ekstrak Bunga Althaea Rosea, Ekstrak Daun Barbadensis, Lavandula Angustifolia (Lavender) Minyak, Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Pelargonium Graveolens Oil Oil, Citrus Limon (Lemon) Dulcis (Orange) Minyak Peel, Minyak Bunga Cananga Odorata, Ekstrak Portulaca Oleracea, Ekstrak Alpium Graveolens (Saderi), Ekstrak Leaf Brassica Oleracea Capitata (Cabbage) , Brassica Oleracea Italica) Ekstrak Brokoli, Ekstrak Daun Kuning Brassica Rapa (Carrot), Ekstrak Ekstrak Ekstrak Dachus Carota Sativa (Carrot), Oryza Sativa (Beras) Ekstrak Bran, Ekstrak Buah / Daun / Batang Solanum Lycopersicum

Pengalaman menggunakan produk ini :

Sha menggunakan produk ini hampir 2 minggu, apa yang sha dapat rasakan adalah :

Lembap dan Bercahaya - Kulit sha terasa lembap ketika menggunakan produk ini. Selain itu kulit sha menjadi bercahaya (glowing) ketika menggunakan produk ini.

Kulit menjadi Segar - Produk ini juga membuat kulit Sha terasa sejuk dan segar. Seperti semua tahu, bila kulit kita nampak segar maka hilang segala kekusaman pada wajah.

Ringan dan Tidak Berminyak - Apa yang bagus tentang produk ini adalah ia ringan dan tidak berminyak. Selain itu ia tidak melekit dan mudah menyerap ke dalam kulit. Sangat Sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit yang berminyak dan kering. 

Bau Menyenangkan - Produk ini mempunyai bau yang amat menyenangkan ketika Sha memakainya. Bau wangi tidak kuat dan memberi ketenangan kepada pemakainya.

Mudah - Produk ini sangat mudah dipakai dan ringan. Sangat sesuai di bawa ke mana-mana terutama untuk yang gemar pergi melancong.

Untuk Info Lanjut :


Terima Kasih

September 20, 2018

Aktiviti Menarik Di Farm In The city, Seri Kembangan


Assallammualaikum

Rakan-rakan #Kbba9 yang turut serta menjelajah Farm In The City
Kumpulan A

Sempena cuti Hari Malaysia yang lalu, Sha sempat pergi Farm In the City bersama keluarga dan rakan-rakan untuk merasai pengalaman berada di Petting Zoo.


Farm In The City 

Lokasi Farm In The City

Farm In The City ini terletak di Seri Kembangan Selangor. Kalau korang tidak tahu lokasi, boleh guna Maps atau Waze dengan hanya menaip “Farm In The City”. Pasti ramai tertanya-tanya apa yang membezakan Farm In The City dengan Zoo yang lain kan? Haaa…jawapannya adalah korang boleh mendekati serta memberi makanan pada haiwan-haiwan yang terdapat di situ secara dekat.

Bagaimana pula dengan harganya?

Untuk harga pula terbahagi kepada dua kategori :
  1. Normal Price Rate (Pelancong Asing) : Adult = RM55
  2. Mykad Price Rate : Adult = RM37 / Senior Citizen / Children = RM30. Free admission for children height below 90cm
Selamat Datang Ke Farm In The city


Untuk ibu bapa yang membawa anak-anak, di sini Sha ingin memberi amaran keras buat korang!cewahhh…hahaha takdelah keras mana pun, Cuma ketika masuk ke Farm In The City, korang harus melalui kedai cenderamata yang menjual pelbagai jenis barang dan juga permainan. Lihat gambar belah kanan itu, nampakkan Si Areez tengah pilih barang permainan, jenuh juga lar pujuk dia untuk tidak beli..hahaha.

Peta Pandu Arah Farm In The City


Kalau korang hendak tahu, di Farm In The City ini, telah menggabungkan tiga elemen iaitu Haiwan, Tumbuh-tumbahan dan alam semulajadi bagi menarik minat para pelancong untuk datang ke sini. Bagi keluarga yang mempunyai anak, sangat sesuai untuk membawa mereka ke sini bagi mempelajari pelbagai jenis haiwan dan memberi haiwan-haiwan itu makan.

Selain itu juga, terdapat Tour Guide yang mengiring Sha dan rakan yang ketika berada di situ. Pelbagai penenrangan juga maklumat yang beliau sampaikan sepanjang berada di sana, memang sangat membantu.


Apa Yang Boleh Korang Buat Ketika Berada Di sini?

Menunggang Kuda Padi


Anak-anak korang juga boleh merasai pengalaman menaiki kuda padi. Sebenarnya Sha agak terkejut juga yang Si Areez boleh naik kuda padi sorang-sorang kerana sebelum ini dia sangat takut naik kuda jika tiada sesiapa menemani dia. Tapi untuk kali ini dia berjaya naik kuda padi ini secara sorang-sorang. Perasaan Sha ketika itu sangat teruja dan gembira melihat perubahan padanya.

Kuda padi minta cium ke mintak makan ni? Hahaha..Kelakar saja tengok gelagat kuda padi ini. Nampak comel sahaja.

Beramah Mesra Bersama Raccoon


Memang seronok ketika dapat menberi raccoon comel ini makan. Pada awalnya raccoon ini duduk di dalam sangkar. Kemudian mereka keluar berehat di batang pokok menanti pelancong memberikan makanan.


Ini antara haiwan yang dibenarkan untuk korang pegang ketika berada di sana. Pada mulanya rasa cuak juga, tambah tengok bdan dia yang berkilat dan berkerutu itu. Tetapi lama-lama,bila dah pegang terus hilang rasa cuak. Ular sawa pun ada tau untuk korang sentuh.

Bagi Makan Kura-Kura



Ketika berada disini, korang boleh lihat dan pegang kura-kura. Selain itu sayur juga diberikan untuk korang memberi makan pada kura-kura ini. Kura-kura ini akan berjalan perlahan-lahan ke arah korang untuk makan. Comel sahaja kura-kura ini, rasa nak peluk pun ada..hahaha

Radiated Tortoise
Ular Dan Phyton



Di sini, korang berjalan melalui kawasan berkaca yang mengandungi ular dan python di dalamnya. Si Areez paling suka tengok ular warna kuning ini, sampai suruh patah balik untuk tengok lagi.



Areez adalah orang paling teruja ketika masuk ke sini. Kalau korang hendak tahu, Areez tiga kali minta pada penjaga di situ untuk memberi makanan pada burung dan itik yang terdapat di situ.

Parrot
Merpati
Bagi Makan Rusa Dan Kambing


Selain itu, korang juga boleh memberi makan pada rusa. Areez sangat takut ketika berada di sini kerana Rusa itu suka sondol-sondol dia untuk mendapat makanan. Kalau korang hendak tahu, di sini juga terdapat kanggaro kecil bernama “Wallaby”.

Arnab Dan Hamster



Sekali lagi, korang dapat memberi makan pada arnab dan juga tikus di tempat ini. Bagi kanak-kanak, Sha rasa memang diorang suka dapat pegang , memberi makan serta bermain bersama arnab dan tikus ketika berada di sini.

Longkang Fishing



Antara aktiviti yang boleh korang lalukan bersama anak-anak adalah aktiviti menangkap ikan. Di dalan longkang fishing ini terdapat ikan-ikan kecil yang boleh korang tangkap. Ikan-ikan kecil ini di beri nama “guppy”. Pada hari itu, nasib Areez tidak baik kerana dia langsung tidak dapat tangkap seekor pun ikan. Kalau tidak boleh buat ikan panggang untuk makan tenghari..hahaha

Moon’s Lake



Rasa tenang sahaja tengok beribu-ribu ikan koi dan juga swan makan. Korang akan diberikan semangkung makanan ikan untuk korang bagi makan pada ikan dan juga itik itu.

Jungle Walk


Burung Hantu
Fennec Fox 
Parrot Show


Parrot Show ini dilakukan sebanyak 2 sesi, jadi korang kenalah peka masa untuk lihat Parrot Show ini agar tidak terlepas. Sesi pertama pada pukul 11.30am manakala untuk sesi kedua pula adalah pada pukul 3.30PM


Teruja Sha lihat kebijaksanaan burung -burung ini mendengar arahan daripada tuannya. Burung-burung bukan sahaja bijak mendengar arahan, malah boleh menari dan berkata-kata.


Selain itu, ada satu lagi benda yang menarik terdapat di sini selain haiwan adalah iaitu dua biji kereta yang comel ini. Sha bab benda-benda yang nampak comel ini, memang pantang nampak! laju saje suruh suami ambilkan gambar. Terutama kereta yang warna merah jambu itu.

Waktu Operasi Farm In The City

10 am-6pm (Isnin-Jumaat, ditutup pada hari Selasa), Sat, Sun dan Cuti Umum adalah dari jam 9.30 pagi hingga 6 petang.

Itu sahaja cerita Sha tentang Farm In The City. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, boleh lawati

FaceBook 

InstaGram

Address: 
Jalan Prima Tropika Barat 1, Pusat Bandar Putra Permai, 43300 Seri Kembangan, Selangor.

Terima Kasih

September 05, 2018

Promosi Traveloka Sale-abration Sudah Kembali! Seakan-akan Matta Fair 2018


Assallammualaikum

Hai pembaca semua, apa khabar? Bagaimana dengan minggu korang?pasti seronok bila dapat meluangkan masa bersama keluarga. Pada yang tiada kesempatan untuk luangkan masa bersama keluarga, jangan sedih jangan tertekan . Apa kata beri sedikit ruang pada diri untuk bercuti bersama keluarga kerana kalau ikutkan kerja memang tidak pernah habis.
Tambah bila buka Instagram dan Facebook, wow seronoknya lihat kawan-kawan pergi bercuti! tetapi mengapa aku masih disini? Hanya mampu melihat tanpa rasa ingin bertindak? Hurmmm..kalau tiada bajet nak bertindak macamanakan?

Haaa…meh sini sha berkongsi dengan korang satu berita yang boleh buat korang tersenyum. Promosi Traveloka Salebration sudah kembali! Harga sangat berbaloi seakan-akan harga di Matta Fair 2018. Jom buka web Traveloka .


Apa yang menarik kali ini adalah Traveloka membuat promosi Traveloka Sale-abration. Traveloka membuat tawaran kupon diskaun tambahan bagi korang yang membuat pembelian segera. Tawaran kupon diskaun ini, adalah melalui promosi penerbangan dari syarikat penerbangan yang terlibat. No Booking Fee! .  Jadi apa tunggu lagi! tempah sekarang untuk perjalanan penerbangan bila-bila masa dan di mana jua destinasi!

Traveloka Sale-abaration ini berlansung sama waktu dengan Matta Fair 2018 . Matta Fair ni memang ditunggu tunggu setiap orang setiap tahun. Tapi, Traveloka Salebration pun tak kurang hebatnya. Setiap tahun ada dan ni adalah kali ke empat dan dah menjadi acara wajib yang ditunggu oleh setiap pengguna perkhidmatan Traveloka ni.

Tentang Traveloka

Kalau korang masih belum tahu tentang 'Traveloka', ianya adalah satu platform untuk korang menempah penerbangan dan hotel untuk destinasi domestik dan antarabangsa.
Korang hanya perlu pergi ke laman web atau aplikasi mudah alih mereka untuk menempah penerbangan atau hotel untuk ke destinasi pilihan korang.


Mengapa Perlu Pilih Traveloka?

Traveloka Sale-abration (4 September hingga 10 September 2018)
Traveloka sekarang tengah hangat membuat promosi terbaru mereka iaitu traveloka Sale-abration yang hanya akan berlansung pada bulan September ini sahaja. Aduhhh kalau tahu traveloka akan buat Sale-abration, sha tidak tempah lagi penginapan untuk ke Kota Kinabalu hari itu. Melepas..melepas..hahaha! Haaa…korang jangan jadi macam sha. Gunakan peluang ini sebelum tarikh tamat, dahlah tanpa promosi pun harga dah murah! Apatah lagi dengan promosi lagi berganda murah.

Tempahan Menjadi Mudah Bersama Traveloka
Hari ini, semua benda hanya di hujung jari sahaja, korang tidak perlu lagi bersusah payah untuk menempah penerbangan dan hotel bagi memastikan segala perancangan berjalan lancar tanpa sebarang halangan. Perancangan, pencarian, tempahan dan urusan perjalanan korang menjadi lebih mudah dengan Traveloka kerana ia memberi korang banyak pilihan untuk dipilih untuk ke destinasi pilihan korang. Korang juga tidak perlu menbazir masa untuk menyemak tiket penerbangan dari satu web ke satu web kerana dengan Traveloka, semuanya dalam satu.

Tawaran Penerbangan dan Hotel Terbaik
Korang boleh dapat harga terbaik bagi penerbangan dan juga hotel bagi perjalanan korang dalam hanya satu platform. Harga yang terpapar dalam carian Traveloka adalah harga yang sebenar dan tiada caj tersembunyi. Kadang bila tempah sesuatu penerbangan atau hotel,ingatkan itu harga akhir, tapi bila nak bayar, tengok bill..ehhhh kena harga tambahan pulak. Kalau korang hendak lagi berbaloi, jangan lupa gunakan kupon tawaran diskaun dari Traveloka.
Korang juga boleh dapatkan diskaun kupon 8% atau sehingga RM40 untuk tiket penerbangan ke destinasi domestic dan Antabangsa. Kupon untuk penerbangan domestik adalah terhad kepada penebusan 370 pertama setiap hari. Manakala Kupon untuk penerbangan antarabangsa adalah terhad kepada penebusan 250 pertama setiap hari. Sah untuk semua syarikat penerbangan dan tempoh perjalanan yang ada dan juga sah untuk tempahan penerbangan berlepas dari atau tiba di Malaysia.


SALEDOM - hanya terpakai untuk tempahan domestik dengan perbelanjaan minimum MYR 200.

SALEINT - hanya terpakai untuk tempahan antarabangsa dengan perbelanjaan minimum sebanyak MYR 300.

Kod kupon MYHARAPAN sah untuk tempahan yang dibuat antara 16 Julai - 30 September 2018.

Kupon penerbangan hanya sah ditebus sekali bagi setiap pengguna semasa tempoh promosi.

Promo ini tidak boleh digabungkan dengan promosi lain.

* Tawaran penerbangan tertakluk kepada ketersediaan dan mungkin dihentikan tanpa sebarang notis.

24/7 Khidmat Pelanggan
Mengalami masaalah ketika proses penempahan? jangan risau kerana khidmat pelanggan Traveloka sentiasa ada untuk membantu. Korang hanya perlu email atau hubungi sahaja khidmat pelanggan mereka.

Tarveloka App
Untuk memudahkan lagi proses penempahan penerbangan dan penginapan, Korang boleh menggunakan App Traveloka yang boleh di memuat turun melalui Play Store dan juga App.
Diskaun ini sah untuk tempahan dibuat melalui laman web Traveloka, laman mudah alih, dan App Traveloka sahaja.

Bagimana Cara Untuk Mula Menempah


Pergi ke Web Traveloka. Cari destinasi penerbangan korang. Kemudian cari dan pilih hotel bagi penginapan korang. Lebih daripada 100 tawaran hotel Traveloka yang boleh korang pilih untuk destinasi di sekitar Asia Tenggara untuk memastikan korang mempunyai penginapan yang hebat semasa percutian korang.

Cara Membuat Bayaran

Kad Kredit - Untuk transaksi dalam SGD, MYR, THB, VND atau USD, Traveloka menerima kad kredit Visa, MasterCard dan AMEX. Semua transaksi kad kredit melalui Traveloka dilindungi sepenuhnya oleh Lapisan Soket Selamat teknologi RapidSSL (Kumpulan Verisign). Anda akan menerima pengesahan serta-merta dan e-tiket melalui emel dalam maks. 60 minit selepas menjelaskan bayaran.

Perbankan Internet - Bagi transaksi dalam MYR, anda boleh membuat pembayaran yang selamat dan mudah melalui Perbankan Internet atau Perbankan Mudah Alih dengan CIMB Clicks, Maybank2u, PBE, Hong Leong Connect, RHB Now, Bank Islam, Affin Bank, Alliance Bank, AmBank, iRakyat, Bank Muamalat, OCBC Bank, Standard Chartered, dan United Overseas Bank.

Tunai di Kaunter - Bagi transaksi dalam MYR, anda boleh membuat pembayaran tunai yang selamat dan mudah melalui Seven Eleven.
*Promo ini hanya terpakai untuk transaksi yang dijalankan di MYR dan Kupon tidak boleh ditukar atau dikembalikan secara tunai.

Berminat? Jangan lepaskan peluang menarik ini! terus ke Traveloka sekarang untuk merebut peluang menempah sebelum ia berakhir . Tempoh tempahan adalah dari 4 September hingga 10 September 2018 dan tempoh perjalanan adalah bila-bila masa.

Jangan lupa bawa keluarga dan kawan korang bersama, agar percutian korang membawa lebih banyak kebahagiaan buat korang! gunakan kesempatan yang baik ini untuk korang meluangkan masa bersama keluarga dan rakan-rakan.


Terima Kasih