October 17, 2018

Dear Klairs Kunci Kelembapan Kulit Wajah

Assallammualaikum


Hai semua, kali ini Shailla ingin kongsikan satu produk penjagaan muka yang diimport dari Korea. Kepada penggemar produk dari korea, haaa pasti korang pernah dengar produk penjagaan muka jenama Dear, Klairs. Shailla telah mencuba produk ini hampir dua minggu. Kalau korang nak tahu,Shailla jenis kulit muka berminyak dan kering.  Disebabkan masaalah itu, Shailla tertarik untuk mencuba Dear , Klairs dari Althea Korea ini.


Ini dia pek merah jambu yang comel sudah tiba. Althea Korea merupakan laman web yang ditubuhkan di Malaysia khas untuk pencinta kosmetik dan juga produk penjagaan muka daripada korea dengan harga yang berpatutan. Bukan itu sahaja, malah pembungkusan dia pun sangat cantik dan selamat. Risiko untuk barang korang pecah atau rosok memang tipis.



Mengapa Pilih Dear, Klairs

TONER MATE 2 IN 1 COTTON PAD 120EA


Dua adalah lebih baik daripada satu. Dua jenis pad kapas muka untuk memaksimumkan kesan toner Klaris, dalam satu kotak. Gandakan kesan rutin penjagaan kulit semasa anda dengan bantuan pad kapas yang dikompresi dan tuala kapas span. Meningkatkan penghidratan, mengurangkan sisa produk. Pad sponge: Meningkatkan penghidratan tje, mengurangkan jumlahnya. Air meletakkan kain pulpa direka untuk bertindak seperti span. Tidak menyerap, tetapi menyerap toner untuk menyampaikan penghidratan sepenuhnya ke kulit. Daripada mengelap, gunakan gerakan menegak untuk menenangkan dan melegakan kulit yang teriritasi.

Selalu kalau Sha beli pad kapas ini, bungkusan dia dalam plastik sahaja. Apa istimewa cotton pad dari Dear, Klairs adalah cotton pad itu diletakkan di dalam bungkusan kotak. Kotak dia pun bukan macam kotak biasa, kotak ini memperlihatkan produk ini nampak ekskulif. Cotton pad ini berfungsi untuk membersihkan wajah. Digunakan bersama toner Klairs.

Ciri Produk

Penyelesaian pengelupasan dan pembersihan lembut satu langkah baru anda. Pad kapas termampat: 100% kapas untuk kulit lembut, licin. Pad kapas 100% tulen yang diperakui direka untuk toner Klairs, dimampatkan sebanyak 5 kali dengan proses waterjet. Lapkan perengsa dan perlahan-lahan mengelupas kulit lembut dan licin. Gunakan sebelum produk penjagaan kulit lain untuk membantu penyerapan bantuan.

Cara Penggunaan Produk

1) Selepas pembersihan, telaskan basah pad kapas yang dimampatkan dengan toner dan selanjutnya membersihkan muka mana-mana minyak selebihnya, kotoran, dan sel-sel kulit mati dengan lembut menghapuskan muka.

2) Setelah melengkapkan langkah pertama, basahkan pad katun sponge dengan toner dan dengan gerakan lembut yang lembut, biarkan toner menyerap ke wajah.

Bahan Produk:

Kapas tulen 100%

SUPPLE PREPARATION FACIAL TONER


Penghidratan adalah kunci kepada kulit sihat dan lembap. Untuk mendapatkan kulit yang sihat dan lembap, korang kena cari produk yang dapat membantu melembapkan kulit korang.  Toner Muka Dear, Klairs adalah jawapannya. Toner KLAIR menghidrat dan menenangkan kulit selepas pembersihan sensitif dan melembapkan tekstur kulit untuk melancarkan sambil mengekalkan keseimbangan pH optimum untuk membantu penyerapan produk lain juga. Dengan pelbagai ekstrak tumbuhan dan bahan-bahan yang menenangkan dicampur bersama untuk formula yang menenangkan, toner yang tidak teriritasi, sangat mengagumkan boleh digunakan untuk kulit sensitif juga.

Kulit muka korang akan menjadi bersinar lebih cerah dengan pengekalan lembapan yang lebih tinggi. Toner ini cepat menyerap ke dalam kulit sambil memanjangkan hidrasi dengan lebih daripada 20% daripada toner konvensional dengan asid hyaluronik dan beta-glucan. Untuk kulit kering, gunakan 2-3 kali berturut-turut untuk membantu melegakan ketegangan dari kulit kering. Dengan penurunan minyak dan peningkatan penyerapan, ia sesuai untuk kulit berminyak juga.

Fungsi Supple Preparation Facial Toner :

- Membantu melembapkan dan menyegarkan kulit .
- Membantu mengimbangi tahap pH kulit
- Mengandungi bahan berkhasiat bagi menghalang kekeringan.

Cara Penggunaan Produk

1) Selepas pembersihan, gunakan jumlah yang sesuai untuk membersihkan kulit dan gunakan haba palma anda untuk membantu penyerapan lengkap. Untuk kawasan kering, pelbagai aplikasi disyorkan.

2) Jika menggunakan pad kapas, rendam pad sepenuhnya.

BAHAN-BAHAN UTAMA

Phyto-Oligo - Melembapkan dan melegakan kulit
Asid hyaluronik - Humectant yang menarik kelembapan pada kulit, mencegah kekeringan
Ekstrak Centella Asiatica - Kaya dengan asid amino dan lemak untuk sifat anti-penuaan

Air, Butilena Glikol, Dimethyl Sulfone, Betaine, Capric / Capric Triglyceride, Natto Gum, Natrium Hyaluronate, Disodium EDTA, Ekstrak Centella Asiatica, Ekstrak Rooty Glycyrrhiza Glabra (Licorice), Polyquaternium-51, Chlorphenesin, Tocopheryl Acetate, Carbomer, Panthenol, Arginine , Ekstrak Buah Daun / Daun / Batang, Beta-Glucan, Ekstrak Bunga Althaea Rosea, Ekstrak Buah Aloe Barbadensis, Hydroxyethylcellulose, Ekstrak Portulaca Oleracea, Lysine HCL, Proline, Natrium Ascorbyl Phosphate, Acetyl Methionine, Theanine, Lavandula Angustifolia (Lavender) , Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Pelargonium Graveolens Oil Flower, Citrus Limon (Lemon) Peel Oil, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil, Cananga Odorata Flower Oil, Copper Tripeptide-1

Toner ini sesuai untuk semua jenis kulit. Sesudah korang pakai toner ini, korang dapat merasa kulit korang terasa lembut, bersih dan segar. Toner ini juga dapat mengurangkan minyak serta memberi kemasan pada solekkan wajah.

RICH MOIST SOOTHING SERUM


Klairs Rich Moist Soothing Soothing merupakan serum yang lembut, berair, adalah formula pekat yang dibuat dengan campuran bahan-bahan penghidratan yang kaya. Serum lembap mudah diserap ke dalam kulit dan dengan serta-merta membuat kulit berasa lebih lembut dan diisi semula Dengan bahan yang dipatenkan Phyto-Oglio *, menyuburkan dan melembapkan kulit.

Serum, dianggap sebagai langkah terpenting dalam mana-mana rutin penjagaan kulit. Serum mengandungi molekul yang lebih kecil dengan bahan berkhasiat yang lebih baik berbanding dengan pelembap biasa. Serum secara intensif diterapkan dengan bahan-bahan aktif yang lebih tinggi yang boleh menembusi lebih mendalam ke dalam kulit, menghasilkan lebih banyak hasil yang disasarkan. Serum sesuai dengan sempurna ke dalam setiap rutin penjagaan kulit untuk memberikan anda hasil optimal yang diperlukan oleh kulit anda, tidak kira jenis kulit anda!

Sesuai untuk:

• Kulit yang sensitif yang memerlukan losyen serum yang menenangkan untuk kulit sensitif.

• Kulit kering yang memerlukan pelembab yang tahan lama.

• ingin melicinkan dan mengurangkan kemerahan dan kerengsaan pada kulit anda.

• ingin menyembuhkan kulit muja mengelupas.

• ingin melicinkan garis dehidrasi halus.

• ingin menghalang penampilan garis-garis halus dan kedutan.

Ciri Produk iaitu:

1. Tiada pengujian haiwan

2. Alkohol percuma

3. Tiada paraben

4. Tiada Pewarna Artificial

5. Mesra alam

PEMBUNGKUSAN:

Ia dibungkus dalam botol pam plastik yang kukuh dan nampak elegan. Ia juga dibungkus dalam kotak yang menyerupai kertas kraf.

Penggunaan Produk :

1) Selepas pembersihan secara normal, gunakan toner dan biarkan ia lembap pada kulit.

2) Sapukan losyen Serum yang Menenangkan Pelembap Kaya Klairs untuk kulit yang sensitif kepada kulit lembap. Ini akan membolehkan bahan-bahan menembusi lebih mendalam di dalam kulit.

3) Tunggu selama beberapa minit sehingga serum diserap sepenuhnya ke dalam kulit, kemudian gunakan pelembap biasa anda di atas.

Kandungan Bahan Produk

Air, Natrium Hyaluronat, Butylene Glikol, Dimethyl Sulfone, Betaine, Natta Gum, Propanediol, Polyquaternium-51, Disodium EDTA, Ekstrak Centella Asiatica, Ekstrak Rooty Glycyrrhiza Glabra (Licorice), Carbomer, Arginine, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil , Proksi, Natrium Ascorbyl Phospate, Acetyl Methionine, Theanine, Chlorphenesin, Tocopheryl Acetate, Ekstrak Buah Illicium Verum (Anise), Ekstrak Buah Citrus Paradisi (Grapefruit), Ekstrak Ekstrak Nelumbium Speciosum, Ekstrak Root Paeonia Suffruticosa, Luffa Cylindrica Ekstrak Benih / Daun / Batang, Beta-Glucan, Ekstrak Bunga Althaea Rosea, Ekstrak Daun Barbadensis, Lavandula Angustifolia (Lavender) Minyak, Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Pelargonium Graveolens Oil Oil, Citrus Limon (Lemon) Dulcis (Orange) Minyak Peel, Minyak Bunga Cananga Odorata, Ekstrak Portulaca Oleracea, Ekstrak Alpium Graveolens (Saderi), Ekstrak Leaf Brassica Oleracea Capitata (Cabbage) , Brassica Oleracea Italica) Ekstrak Brokoli, Ekstrak Daun Kuning Brassica Rapa (Carrot), Ekstrak Ekstrak Ekstrak Dachus Carota Sativa (Carrot), Oryza Sativa (Beras) Ekstrak Bran, Ekstrak Buah / Daun / Batang Solanum Lycopersicum

Pengalaman menggunakan produk ini :

Sha menggunakan produk ini hampir 2 minggu, apa yang sha dapat rasakan adalah :

Lembap dan Bercahaya - Kulit sha terasa lembap ketika menggunakan produk ini. Selain itu kulit sha menjadi bercahaya (glowing) ketika menggunakan produk ini.

Kulit menjadi Segar - Produk ini juga membuat kulit Sha terasa sejuk dan segar. Seperti semua tahu, bila kulit kita nampak segar maka hilang segala kekusaman pada wajah.

Ringan dan Tidak Berminyak - Apa yang bagus tentang produk ini adalah ia ringan dan tidak berminyak. Selain itu ia tidak melekit dan mudah menyerap ke dalam kulit. Sangat Sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit yang berminyak dan kering. 

Bau Menyenangkan - Produk ini mempunyai bau yang amat menyenangkan ketika Sha memakainya. Bau wangi tidak kuat dan memberi ketenangan kepada pemakainya.

Mudah - Produk ini sangat mudah dipakai dan ringan. Sangat sesuai di bawa ke mana-mana terutama untuk yang gemar pergi melancong.

Untuk Info Lanjut :


Terima Kasih

15 comments:

  1. pernah dengar klairs.. tapi xpernah guna.. menarik ni..

    ReplyDelete
  2. Bagus jugak produk Klairs ni. Setakat ni tak pernah cuba lagi produk klairs. Next time maybe

    ReplyDelete
  3. Menarik. Memang tgh cari toner yang best ni

    ReplyDelete
  4. Klairs ni memang best kan pakai. Hr tu try juga member punya. Terasa nk beli utk diri sendiri pula lpas ni

    ReplyDelete
  5. Memang nampak beza muka sha..bersinar gitu

    ReplyDelete
  6. rasa nak try beli la klairs ni ��

    ReplyDelete
  7. teringin sgt nk cuba Klairs ni. Asyik dgr review bes je. Hehehe

    ReplyDelete
  8. serum ni mmg penting... tak lengkap rasanya kalau tak pakai ..

    ReplyDelete
  9. Selalu je dengar Klairs. Tapi tak pernah guna lagi.

    ReplyDelete
  10. Baca review je memang boleh cair, rasa nak cuba juga produk Klairs ni

    ReplyDelete
  11. Ramai yang pakai klairs tau,nad tengok bagus produknya..nad nanti nak cubalah..althea memang semua best barang dia..hehe

    ReplyDelete
  12. Ramai betul guna produk Althea ni, mesti best!

    ReplyDelete
  13. Pernah dengar juga tapi tak pernah guna.

    ReplyDelete

Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...