June 23, 2023

Travel | Hay Cafe Sekinchan


Assallammualaikum, memandangkan ketika Sha pergi Sekinchan adalah pada hari lahir suami, jadi sha telah singgah di sebuah cafe yang agak terkenal juga iaitu Hay Cafe Sekinchan. Apa yang menarik tentang Cafe ini adalah terletak bersebelahan sawah padi. Cafe ini dikelilingi oleh sawah padi Sekinchan yang menghijau jika ketika memang musim padi menghijau.



Hay Cafe ini merupakan kafe berkonsepkan Inggeris. Menawarkan pelbagai hidangan seperti Nasi Lemak Ayam Rempah, Pasta, Kopi dan Kek. 

Korang boleh pilih  samada untuk makan di dalam kafe berhawa dingin atau diluar menikmati hidangan sambil melihat kehijauan sawah padi Sekinchan. Macam Sha, memang akan pilih duduk diluar. Walaupun sewaktu pergi padi sudah tiada tetapi lepak disini sambil menikmati kek dan kopi memang rasa tenang sambil layn angin sawah. Sha pesan minuman Hazelnut Cappucino dan Mocha. Makan pula, pesan kek untuk suami dan kentang goreng untuk anak-anak sebabnya sebelum datang sini, kami sudah sarapan dahulu. Kek dia memang sedap, anak-anak pun suka terutana kek yang warna hijau ada rasa kelapa sikit itu.

Kafe ini dibuka dari jam 9 pagi hingga 4.30 petang setiap hari. Okay sampai di sini sahaja entry Sha untuk kali ini.jumpa lagi next entry akan datang. Bye!

Sekian Terima Kasih
 

1 comment:

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...