April 12, 2018

Legoland Theme Park Malaysia | Family Day KBBA9 2018

Assallammualaikum ❤️


Pada Tahun ini, Kelab Blogger Ben Ashaari atau Kbba9 telah mengadakan Family Day Kbba9 di Legoland Malaysia. Ini merupakan kali pertama sha dan juga keluarga sampai ke sini. Memang perasaan ketika ini sangat teruja untuk menerokai seluruh permainan yang terdapat di Legoland Theme Park ini bersama keluarga.


Legoland Malaysia

Merupakan sebuah taman tema yang dibuka di Nusajaya, Johor, Malaysia pada 15 September 2012. Taman tema ini juga menyediakan lebih 40 tunggangan interaktif, persembahan dan tarikan. Ia juga merupakan taman tema Legoland yang pertama pernah dibuka di Asia. Berukuran 5,500,000 kaki persegi (510,000 m2) dan terletak dalam Iskandar Malaysia.

Legoland Theme Park Malaysia Map


Tempat Menarik Terdapat di Legoland Theme Park Malaysia

THE BEGINNING  



Ketika memasuki pintu gerbang Legoland Theme Park Malaysia, korang akan dapat lihat block lego yang besar terletak berhampiran kaunter tiket.

Setelah memasuki gerbang Legoland Theme Park Malaysia, di situ terdapat kedai-kedai yang menjual barang cenderamata serta mainan lego.  Kafe juga turut tersedia di sini.

LEGO CITY



Untuk kanak-kanak, di Lego City membolehkan mereka memandu kereta, pesawat dan kapal. Ia juga bergantung pada umur dan juga ketinggian anak.

Nissan Driving School dan Driving School Junior membolehkan anak korang memandu sambil mempelajari tentang keselamatan jalan raya dan isyarat jalan raya. Lego Drivers License juga akan  diberikan.



The Boating School merupakan aktiviti dimana korang perlu mengawal boat. Aktiviti ini agak santai. Asalnya sha bagi Areez bawa, memandangkan dia tidak pandai kawal dan bot tersasar jadi sha yang kena kawal. Di pertengahan jalan kami stuck sebab ada bot berlanggar. Makan masa juga untuk kawal bot ke laluan yang betul.


Selain itu, untuk kanak-kanak yang minat dengan dunia penerbangan dan bercita-cita untuk menjadi pilot, boleh cuba Lego City Airport. Permainan ini untuk kanak-kanak berumur 3 tahun ke atas dimana mereka boleh memandu dan mengawal pesawat mereka sendiri.


Sudah penat berjalan, jadi sha pun ambil Legoland Express dimana korang boleh menaiki keretapi yang membawa korang pusing sekitar taman. Sambil merehatkan kaki seketika sambil menikmati angin dan juga pemandangan beberapa tempat di kawasan Legoland Theme Park Malaysia.


Disini juga terdapat Lego Rescue Academy dimana kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas boleh menaiki serta melakukan aktiviti menyelat dan memandam api bersama keluarga.


Di dalam Lego City Stage, penonton boleh melihat persembahan menarik dari Ninjago’s Kai bersama rakan dalam menentang evil Clouse. Persembahan ala wayang dan animasi sangat menarik perhatian sha. Selain itu,  sha tertarik dengan kesan bunyi dan lampu yang digunakan sangat cantik dan berwarna warni.

MINILAND



Kebanyakkan arca lego disini kebanyakannya adalah mercu tanda yang terkenal di seluruh dunia.


Di sini juga korang boleh lihat mercu tanda bandar terkenal seperti Merlion Singapura, Menara Berkembar Petronas Malaysia, Angkor Wat Kemboja, Piramid Mesir dan Taj Mahal India adalah antara yang banyak dipamerkan.


Kesemua bangunan-bangunan ini di bina daripada lego. Terdapat kira-kira lebih 70 juta LEGO yang digunakan untuk membuat bangunan-bangunan ini. Apa yang menarik lagi adalah korang boleh menekan butang untuk menghidupkan bunyi atau untuk memancarkan paparan mercu tanda.

LEGO NINJAGO WORLD


Lego Ninjago The Ride merupakan pengalaman yang menyeronokan di mana korang dapat menaiki Ninjago Ride mengembara ke alam 4D.


Ketika berada di dalam, korang bukan sahaja dapat melihat animasi malah korang juga kena bertarung. Di setiap Ninjago Ride, disediakan butang untuk korang guna semasa berlawan. 


Korang perlu mengalahkan Great Devourer dan meraih gelar ninja. Korang juga kena gerak isyarat tangan untuk menyebarkan api, bumi, ais dan kuasa kilat semua dari kerusi sepanjang perjalanan di Ninjago Ride. Semasa keluar dari Ninjago Ride, ada satu paparan screen menunjuk kedudukan korang. Sha dapat tempat ke empat, mana tidaknya sibuk bergambar dan bawa si kenit ini, memang kalah lar.. hihihi. Selepas itu korang akan melalui kedai yang menjual barang cenderamata.


Di luar bangunan Ninjago The Ride pula, korang boleh bergambar dengan patung serta bangunan Ninjago yang juga diperbuat dari Lego.

IMAGINATION


Ingat di Melaka saja ada menara, haaa.. di sini pun ada tau. Nama menara ini adalah Observation Deck. Apa menarik tentang Observation Deck adalah ia membawa korang ke ketinggian 60 meter untuk nikmati pemandangan 360 seluruh Legoland.


Inilah adalah pemandangan dari atas yang sempat sha rakamkan. Memang seronok ketika berada di atas, tambahan pula dapat lihat seluruh Legoland dari atas.


Permainan ini pula dinamakan Kids Power Tower. Apa yang menarik tentang permainan ini adalah korang perlu berusaha menarik tali untuk naik ke atas dan lepaskan tangan sikit demi sikit untuk turun ke bawah. Untuk permainan ini, sarung tangan disediakan.


Untuk permainan ini sangat sesuai untuk kanak-kanak. Mereka boleh menikmati perjalanan kereta api Duplo yang bergerak di Duplo Express.


Kereta Api Duplo ini akan berpusing 2 pusing sebelum berhenti. Memang seronok menaikinya. Cuma untuk anak 1 tahun, kena pegang. Jika tidak memang terhantuk ke dinding disebabakan landasan yang tidak rata dan stabil. 


Sha suka masuk LEGO Studios kerana ia menayangkan khas filem dalam 4D. Di dalam LEGO Studios ini korang akan rasa pengalaman menonton filem lengkap dengan angin, air dan kesan kabus untuk membawa cerita dan watak-watak ke kehidupan. So orang akan basah sikit la kena air dan biuh sabun.. hihihi 

Lego Kingdom 


Apa yang menarik terdapat di The-Dragon adalah selain korang boleh naik dan masuk ke dalam Istana ini,  dekat sini juga bergambar memang cantik.  hihihi 



Sesiapa yang inginkan permainan mencabar, Dragon’s Apprentice adalah salah satu permainan Rollercoaster yang perlu korang cuba.

Untuk kanak-kanak boleh cuba Royal Joust, di mana mereka akan di bawa naik kuda Lego. Kanak-kanak akan merasai sama seperti menaiki kuda yang sebenar. Selain itu mereka akan berperang untuk lawan dan muncul juara.

Merlin’s Challenge pula sesuai untuk keluarga main. Permainan ini sangat santai.

LEGO TECHNIC



Sha juga sempat masuk Lego Star Wars Miniland. Apa yang menarik dis sini adalah korang dapat melihat tayangan beberapa minit, kemudian masuk ke dalam untuk melihat lebih dari 2000 model terkenal LEGO Star Wars serta adegan ikonik dari keenam episode dan seri animasi Star Wars: The Clone Wars. Model yang ditunjukkan juga menampilkan kesan suara, aksi dan cahaya asli Star Wars untuk menghadirkan pengalamanyang menyeronokkan bagi seluruh keluarga.

Korang juga boleh mencuba Technic Twister bersama keluarga dimana korang perlu putar di sekeliling di pod Lego yang besar. Korang juga boleh mengawal kelajuan pod dengan memutar roda di tengah-tengah pod itu.



Aquazone Wave Racers, sambil korang berlumba sambil itu korang harus harungi ledakkan bom air. Kalau nasib tidak baik, korang akan basah.




Pada yang sukakan cabaran, boleh menaiki  The Great Lego Race VR Coaster. Korang akan melalui 15 sudut lengkuk dan berpusing pada ketinggi 18 meters membuat korang hilang suara dan hendak tercabut jantung. Di luar memang nampak Rollercoaster biasa tetapi sebenar bila korang pakai cermin mata yang diberikan, korang seolah masuk ke dalam alam animasi iaitu alam lego di mana di dalam itu terdapat jalan cerita, watak, aksi dan persekitran yang unik. Memang sangat menggerunkan dan mencabar. Asalnya tempat ini dinamakan project x kemudian bertukar menjadi Lego VR Coaster. Untuk permainan ini, sha hanya lihat sahaja kerana takut untuk naik.. hahaha

My Short Legoland Theme Park Video, Happy Watching !


Beli Pas Tahunan dengan harga tiket 1 hari dan berpeluang untuk memenangi NISSAN ALMERA!



Haa...ini tawaran baik untuk korang. Sekarang korang boleh membeli Pas Tahunan LEGOLAND Malaysia untuk mendapat lebih banyak hadiah tahun ini! Beli pas tahunan untuk harga tiket 1 hari dan berpeluang untuk menbawa pulang Nissan Almera apabila anda membeli, memperbaharui atau menaiktaraf Pas Tahunan mulai 1 Feb 2018 dan seterusnya!

Dengan Pass Tahunan LEGOLAND, anda akan dapat melawat resort LEGOLAND secara PERCUMA, 365 hari setahun. Semua aktiviti yang menarik termasuk Miniland, Driving School, Roller Coaster LEGO VR dan banyak lagi yang boleh dikunjungi.

Korang dan keluarga juga akan dijemput untuk mengambil bahagian dalam acara yang berlaku di resort sepanjang tahun. Bermula dari sambutan Lunar New Year celebration, the region largest LEGO® Star Wars days, tricks-or-treats celebration to the year-end Bricktacular festivity! Semak manfaat Pas Tahunan penuh Disini

Apa lagi tunggu? cepat rebut peluang untuk memenangi Nissan Almera baru apabila korang mendaftar hari ini juga! Semakin banyak yang korang beli, semakin tinggi peluang korang untuk membawa pulang kereta baru.

* sah untuk pas Premium




Bagaimana hendak menang?


Untuk tetamu hotel memiliki tiket Combo 2 Hari, naik taraf tiket hari korang ke Tahunan Pass atau RM100 di Kaunter Perkhidmatan Tetamu semasa ketibaan untuk berpeluang untuk memenangi kereta!

Untuk Info Lanjut :

Website: 
Facebook : 
Instagram : 
Twitter: 
Telefon : 
07-597 8888

Sekian Terima Kasih

11 comments:

  1. Wahhh bestnya Legoland Theme Park. Rugi kalau tak pergi

    ReplyDelete
  2. Dapat sekali je bawak anak² ke sini pun dah seronok kan, tempat impian anak² ni. Moga akak dapat bawak diaorang nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak mas... sangguo redah 4 jam. lebih untuk sampai sini... hihihi

      Delete
  3. comel jer sha posing.. happy family gitew.. Seronok yer legoland ni..

    ReplyDelete
  4. rasa nak beli tiket anualpass tu. murah giloss uallsss

    ReplyDelete

Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...