February 15, 2014

Kick Off To Universal Studio Singapore Day 2

Assallammualaikum


Hai semua...pada entry shaila yang lepas, shaila ada cerita tentang kick off yang di anjurkan oleh company shaila. Okay pada hari kedua, selepas bersarapan di KSL Resort di johor baharu, kami bertolak menaiki bus ke universal studio Singapore. Ohhhh sebelum itu, pastikan korang sudah prepare passport yer sama ada invidual atau group passport pun boleh. Okay di atas adalah gambar shaila bersama dengan staff tempat shaila berkerja..(^_^)


hihihi..haruslah ada gambar shaila jugakkan..(^_^)


Okay, ini tempat pertama yang shaila dan rakan-rakan tuju iaitu sesame street. Didalam ini, kita akan di bawa menaiki kereta yang comel seperti gambar di atas. Di dalam ini terdapat banyak patung-patung yang memainkan watak dalam sesame street. Ada juga part dia akan pancut air dekat kita..hahaha..tetapi memang best dan cute patung-patung yang ada di sana..(^_^)


kemudian shaila dan rakan-rakan bergerak ke tempat kedua iaitu transfomer. Serius, ini adalah pengalaman paling best dan terbaik walaupun terpaksa berdiri selam 45 minit untuk menaikinya.Sebelum masuk, shaila dan rakan-rakan dikehendaki memakai cermin mata 3d. Ini adalah pengalaman yang tidak dapat dilupakan dimana kita dibawa menaiki kereta untuk merasai dunia transformer. Serius shaila cakap, memang nampak real tengok transformer berlawan, then robot jahat itu kacau kita dan serang kita. tiapa part tiba-tiba serpihan letupan ke arah kita, dan kemudian kereta itu menjadi laju giler kerana hendak lari dari robot jahat, then transfomer pengang kereta kita..hahaha...susah hendak di luahkan betapa teruja dan seronok semasa berada di dalam transformers.


Ini adalah artifak yang menarik berada disana iaitu dinasor, shaila singgah di jurassis park untuk makan tengahari dahulu.


Okay sebut pasal makan, inilah makan tengahari shaila. Shaila dan rakan-rakan di beri kupon 10 us.Terdapat banyak sebernarnya makanan disitu, kita kena pandai pilih lar sebab ada yang halal and ada yang non halal.


Inilah shaila bergambar di rumah shrek..hihihi. okay untuk shrek, diorang buat menonton wayang dalam bentuk 3D dan tidak di benarkan mengambil gambar semada didalamnya. Yang istimewanya adalah ada part kerusi kita duduk akan bergegar.then dah nama 3Dkan mestilah ada part anak panah...benda itu macam kena kita sahaja, padahal tidak pun...hihihi...dan ada gak part terbersin then terasa air kena dekat kita.


Ini pula, shaila masuk madagascar, serius cute betul watak madagascar yang ada di situ terutama alex. dalam madagascar ini, satu part yang tidak dapat di lupakan adalah semasa kitaorang terpaksa melalui air?? alamak...basah lar, sebenarnya di acah sahaja dan lagi satu part adalah dia buat dia naikkan kereta kitaorag, shaila aspect dia akan jatuhkan balik rupanya dia keluar tempat lain...fuhhh lega...hihihi


Movie time !!! disini , shaila dan rakan-rakan menyaksi persembahan perang yang di anjurankan oleh pihak uss ini. Jalan ceritanya sangat menarik begitu juga dengan aksinya. Di sini ada babak tembak menembak, bom dan aksi lawan.


ini gambar shaila sekitar di USS..


Antara kereta antik yang di pamerkan di USS


Gambar shaila di Mummy dan dengan orang tinggi...hihihi


Dan ini gambar shaila dengan moscot shrek dan julien...hihihi comelkan moscot itu...hurmmmm kalau korang hendak tahu, shaila di tinggalkan oleh rakan-rakan kerana teruja hendak ambil gambar dengan moscot-moscot ini..Tapi takpe asalkan shaila dapat gambar dengan diorangkan...hahahah

Okay sampai disini sahaja story shaila..jumpa di next entry...daaaaa...

Sekian terima Kasih






14 comments:

  1. Nice entry. Teringat pula waktu pergi USS dua tahun lepas :D

    syaza-applemints.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Wah bestnya jalan jalan kat USS.. Kak Erin belum pernah samapai lagi kat situ.. Teringin nak pergi jugak suatu hari nanti..

    ReplyDelete
  3. seronoknye...adk ipar pon baru pgi sane....dgr cerita die pon menarik....^_^

    ReplyDelete
  4. Uwaa...Shaila pergi luar negara ea..hihi..
    nampak macam best jer..ok.. sgt jeles..;)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum shaila, bestnya company buat trip camni~ rindu nak g USS, main roller coaster dalam bangunan tu! mencabar gilaaaaaaaaaaaaaa, heheheee ~~~

    ReplyDelete
  6. best nya dapat pergi USS .. teringin nak pegi jugakk ^_^

    ReplyDelete
  7. serius singapore bosan melainkan USS .. haha..

    ReplyDelete
  8. seronok tol gi ngn kengkawan yg satu kepala ngn kita kan..zura blm prnh gi lagi..huwaaaaaaaa

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum shaila...seronoknya berjimba ke USS...:)

    ReplyDelete
  10. bestnya shaila.. kalau shaila tak cerita pun, dari gambar dah boleh tahu dah.. seronoknya.. :)

    ReplyDelete

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...