Thursday, September 21, 2017

Jus Asam Kunyit Madu Atasi Masalah Angin Dalam Badan

Assallammualikum

Hai semua, kali shailla ingin berkongsi satu minuman yang mampu mengeluarkan angina-angin degil yang ada didalam badan itu. Shailla merupakan seorang ibu yang mempunyai dua orang anak. Masaalah angin ini sebenarnya telah sejati dalam diri. Mana tidak bukan mudah untuk menjaga pantang selepas bersalin ini, jika kurang bertungku makanya memang angin satu badan.

Kalau korang semua perasan,selalunya ibu-ibu yang baru lepas bersalin ini akan berhdapan dengan masalah perut buncit. Haaa..ini terjadi kerana usus kita mempunyai angin yang menyebabkan kita rasa kurang selesa.


Di sini shailla ingin kongsikan satu minuman kesihatan yang mampu untuk membuang angin di dalam badan. Minuman yang shailla maksudkan adalah Jus Asam Kunyit Madu. Kalau korang nak tahu, banyak khasiat yang terdapat di dalam jus asam kunyit madu homemade ini kerana ia dimasak dari bahan dan persediaan secara tradisional. Antara bahan yang terkandung di dalam jus asam kunyit madu adalah seperti ibu kunyit, halia, asam jawa , temu kunci, madu, saffron, habbatussauda dan gula melaka.

Setiap ramuan ni mengandungi manfaat yg tersendiri. Ibu Kunyit mampu menyembuhkan luka dalaman, mengempiskan perut, mencantikkan kulit, anti bakteria. Halia boleh mengeluarkan angin. Temukunci untuk kesegaran badan dan menambahkan tenaga,menghilangkan kelesuan dan keletihan badan. Saffron pula bagus untuk penjagaan dan kecantikkan kulit. Habbatussauda mampu menstabilkan gula di dalam darah dan meningkatkan sistem kekebalan tubuh. Madu pula untuk tingkat daya ingatan, anti kanser, tingkatkan kesuburan suami isteri dan manisan pengganti gula. Manakala Gula melaka pula sebagai pemanis bersifat antioksidan juga mampu mencegah serangan asma.

Antara khasiat Jus Asam Kunyit madu (JAKM) 

Membantu menurunkan berat badan 
Bantu Rawat Masalah Kulit 
Bantu Proses Pencerahan Kulit Secara Alami 
Bantu Naikkan Aura Seri Wajah 
Bantu Rawat Haid Tidak Tratur dan Darah Kotor 
Bantu menstabilkan kolesterol dalam darah 
Bantu Buang Angin Dalam Badan 
Bantu Rawat Ibu Dalam Pantang atau Lepas Brsalin 
Bantu Melambatkan proses penuaan(awetmuda) 
Bantu Rawat Luka Jahitan Lepas Brsalin 
Bantu Rawat Masalah Rahim/Peranakan 
Bantu Rawat Masalah Bau Badan 
Bantu Atasi Masalah Keletihan 
Bantu kurangkan masalah gastrik 
Bantu Atasi Migrain/Kerap Sakit Kepala 
Menstabilkan gula dalam darah 
Tingkatkan kesuburan suami isteri 
Mencegah batuk/selsema/asma 
Melancarkan sistem pencernaan 
Menurunkan paras kolesterol




Cara pengambilan dia adalah minum 1/2 gelas (-/+60ml) pagi sebelum sarapan atau sebelum makan malam. Untuk kesegaran berterusan bolehlah letakkan didalam peti sejuk. Kesegaran akan kekal selama 2 hingga 4 minggu. Jus ini boleh diamalkan oleh wanita, lelaki mahupun anak dara. Jus ini boleh membuang angin dalam badan, mencantikkan kulit, awet muda, mengurangi lemak didalam badan, memperlambatkan proses penuaan, menyegarkan badan dan melancarkan peredaran darah. Rasanya masam-masam manis, segar dan semestinya sedap. Boleh diminum dalam keadaan sejuk atau suam. Macam shailla suka minum ketika sejuk.

Sejak shailla minum jus asam kunyit madu ini, apa yang shailla rasa adalah :

1. Badan menjadi ringan
2. Mudah buang air besar.
3. Tekak yang sakit semakin pulih
4. Mudah sendawa dan mengeluarkan angin badan.
5. Perut kempis sikit dari sebelum ini.
6. Walaupun berjaga malam kerana anak kurang sihat,tetapi tetap bertenaga diwaktu pagi.

Buat masa ini itu yang shailla alami sekarang, shailla akan terus minum untuk melihat lagi perubahan yang akan berlaku. Mana tahukan dengan minum jus asam kunyit madu ini, shailla boleh dapat balik berat badan ketika anak dara dulu..cewahhhh...hahahha.

Maklumat Produk :

Berat -/+ 360ml
Harga RM12.00 Sebotol

Keterangan lanjut boleh layari :

24 comments:

  1. Wahhh...kene cuba ni... Eyda mmg byk angin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa.. Kan.. Bagus untuk buang angin dalam badan.. Hihihi

      Delete
  2. best nya..lepas ni nak try consume lah..

    ReplyDelete
  3. Jeles tengok orang boleh minum minuman kesehatan ni.. Rasa kunyit dia kuat tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok pd orang jugak kak.. Ada setengah org xsanggup.. Hihihi

      Delete
  4. Akak pon dah cuba...tubuh rasa ringan jer saat bangun pagi..pastu sakit kepala dah berkurang sikit lps amalkan jus asam kunyit madu ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhhh... Terbaik.. Baguskan jus ini.. Hihihi

      Delete
  5. K.Sal dah try. Berbaloi sgt minum. Badan segar. Part yg best masalah angin settle !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Itu sebenarnya yang penting.. Hihihi

      Delete
  6. Wahhh banyak betul khasiatnya, nanti dalam pantang nak cuba jugaklah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa...perlu cuba.. Epas pabtang yang angin banyak.. Hihihi

      Delete
  7. Nak try jugakk tp xsampai lg .. huks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh.. Yeke.. Dah damoai jgn lupa. Share.. Hihihi

      Delete
  8. Wahhh..banyaknya khasiat dia..boleh la MIgha try nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aahhh.. Miga.. Digalakkan untuk cuba.. Hihihi

      Delete
  9. teringin la nak cuba.. rmai dh mnum ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. She.. Cepat cuba.. Baru tau.. Kesanya...hihihi

      Delete
  10. Betul...bdan jadi ringan je. Tak der rasa lesu dah. Suka!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah pasal... Bestkan minuman ini.. Hihihi

      Delete
  11. Memang best JAKM ni..dah consume n mmg berkesan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...