August 11, 2017

Satay Minang Paya Jaras

Assallammualaikum


Hai semua! Korang rasa apakah apakah topik yang akan sha kongsikan hari ini? kalau tengok gambar pun korang sudah boleh agak apa yang akan sha ceritakan.

Siapa disini yang pernah makan satay minang? cuba angkat tangan, sha hendak tengok sikit..hahaha. Sebenarnya sha pun baru berjinak-jinak makan satay minang ini. Sha belajar makan satay minang ini dari suami sha.

Pertama kali makan sha makan satay minang di paya jaras pak yat ini, memang rasa teruja maklumlah tidak pernah makan. Baru sha tahu yang rasa satay minang ini boleh tahan sedapnya. Perniaga yang buat satay minang ini juga pandai buat kuahnya. Pendek kata satay minang ini memang kena dengan selera sha.

Antara yang terkandung dalam satay minang adalah satay ayam, nasi himpit, bawang goreng dan juga keropok. Kemudian diletakkan bersama dengan kuah yang memang sedap.

Beberapa kali jugalah sha dan suami datang makan satay disini. Selalu sha dan suami akan pesan 10 cucuk. Sha juga suka pesan bakso sebagai menu tambahan ketika berada disini. Okay sampai disini sahaja perkongsian sha, jika hendak mencuba boleh lihat alamat seperti dibawah ini :

Sate Minang Pak Yat
Lot 2986, Jalan Kuala Selangor
Kampung Paya Jaras Tengah
47000 Sungai Buloh Selangor
Telefon :  017-8891040

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...