April 26, 2017

Kbba9 Photoshoot Raya 2017 Di Muzium Warisan Melayu, UPM

Assallammualaikum



Alhamdulillah Photoshoot Raya Kbba9 yang dianjurkan oleh Kelab Blogger Ben Ashaari dengan kerjasama photographer terkenal iaitu Wan Izhar Abu Bakar bertempat di Muzium Warisan Melayu, UPM sudah pun sattle.




Tahu tak bertapa ohsemnya hari kejadian dimana semua blogger kbba9 kelihatan cantik sangat. Photoshoot kali ini bagi shailla sangat seronok dimana walaupun bawa hero dua orang dengan bantuan suami masih rasa santai. shailla juga dapat beramah mesra dan berkenalan dengan blogger- blogger yang sebelum ini tidak pernah berjumpa dan hanya berborak melalui whatsapp group sahaja. Seronok rasa berjumpa diorang ini kerana diorang kelakar dan gila-gila.


Kali pertama shailla bergambar dengan abang Ben Ashaari ini. Sebelum ini rasa takut juga nak bergambar dengan dia kerana bagi Shailla dia seorang ketua yang tegas, jadi setiap kali nak ambil gambar dengan abang Ben mesti tidak jadi..hahaha


Pada hari tersebut, muka shailla telah diconteng oleh adik manis iaitu adik nina nizam. Habis muka shailla dari shazillah sani berubah menjadi anne ngasri..ehhh!!!. Nantikan tentang review shailla untuk Mua ini pada next review.


Ramai berkenan pakaian yang shailla peragakan pada hari itu. Pakaian shailla adalah dari byfaradila. Pakaian yang terdapat di kedai byfaradila memang cantik-cantik. Nantikan tentang review shailla untuk pakaian ini .

Banyak shailla belajar dari photoshoot kali ini. Dari sini shailla belajar tentang keyakinan diri, tepati masa, bertolak ansur dan sabar.

Sarapan Pagi

Sebelum photoshoot mesti sarapan dahulu barulah badan bertenaga untuk pose. Menu sarapan pada pagi itu adalah nasi lemak.


Makan Tenghari 



Manakala untuk makan tengahri pula adalah makanan lauk kampung yang super sedap. Antara juadah yang tersedia adalah masak lemak rebung, sambal ayam, ulam ulaman dan sambal belacan.Fuhhhh memang terasa suasana duduk di kamoung ketika menikmati juadah yang disediakan. Sarapan pagi dan makan tenghari disediakan khas oleh Muzium UPM, Cafe UPM.



Ketika photoshoot ini berlangsung, kami dibekalkan dengan Waazu Sanitizer & Disinfectant iaitu spray serbaguna untuk para blogger. Terima Kasih Puan Noreen . Untuk info lanjut tentang spray ini boleh call atau whatsapp di nombor 018-3675119.

Sekian Terima Kasih.

13 comments:

  1. shaiila.. cantik baju tu tau...kenan akak tgk ropol2 tu.. orangnya cantik jugak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaahhh...member office ramai dok tanya...thankksss kak ita...

      Delete
  2. Baju u mmg lawa, berkenan tgk. Ehhh nak cilok gambaq rumah tu laa hehe

    ReplyDelete
  3. Baju kita dah sama warna masa nie..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah anaz...memang hampir..thankss jadi babysitter sat hari itu...hihihi

      Delete
  4. Owh Shailla namanya.. First time juga jumpa ni.. Eh, kite pun tak pernah ada gambar dgn bro Ben.

    ReplyDelete
  5. Semua cantik² hari tu, tak sabar nak tengok hasil dr gambar Wan Izhar.

    ReplyDelete

Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...