February 07, 2017

Penginapan Hotel di Langkawi

Assallammualaikum ❤

 

Hai semua, pasti semua sudah pernah pergi bercuti ke Langkawi. Langkawi merupakan lokasi peranginan paling popular di Malaysia. A lot of nice places to visit in Langkawi. Antara tarikan utama yang terdapat di Langkawi adalah  tempat bersejarah seperti Makam Mahsuri, Perigi Hang Tuah dan banyak lagi khas untuk mereka yang pencinta sejarah. Setiap tempat bersejarah di Langkawi mempunyai lagendanya dan ceritanya yang tersendiri. 

Bagi anda yang gemar dengan aktiviti mengembara, tempat yang harus anda kunjungi adalah Tasik Dayang Bunting untuk menikmati kecantikan panorama yang sukar didapati di tempat lain. Tasik ini mempunyai air berwarna biru dikelilingi dengan gugusan bukit membentuk tasik yang luas. Di sini juga anda berpeluang untuk mengambil gambar dengan pemandangan persekitaran yang menakjubkan untuk diabadikan sebagai kenangan.

Pekan Kuah merupakan salah satu tempat terkenal untuk pengunjung membeli belah. Di Pekan Kuah terdapat deretan kedai yang menjual pelbagai barang cenderamata dengan harga yang amat berpatutan. Jika anda ke Langkawi, penginapan mestilah menjadi sesuatu yang harus dititikberatkan. Macam biasa, tempahlah dengan Traveloka bagi memastikan percutian anda berjalan dengan lancar. Berikut adalah beberapa Langkawi hotels yang best yang wajib anda survey sekiranya ingin berkunjung ke Langkawi.

Tubotel Langkawi

 

Pernah tak anda bayangkan tidur di dalam tube macam gelung di taman permainan tetapi didalam size yang lebih besar? Tidak pernah kan? Jadi, jika anda ingin merasai keunikan tidur di dalam tube, inilah tempatnya, Tubotel yang terletak berhampiran Pantai Cenang. Tubotel merupakan paip silinder, kolong atau kiub yang dibuat bilik. Hotel ini mempunyai satu slogan unik iaitu ‘Don’t be square’ memberikan perasaan yang tenang kepada pengunjungnya. Anda pasti terpegun melihat kecantikan setiap tube yang dibina dengan pelbagai warna pastel yang lembut dan mendamaikan. Hotel ini mempunyai 23 bilik with jenis kemudahan berbeza iaitu seafront tubes, the garden tubes dan the container bunk beds. Setiap tube ini memberikan pengalaman yang cukup berbeza kepada penghuninya. Apa yang menarik tentang tube ini adalah biliknya mengadap ke pantai. Disini anda akan berpeluang mendengar deruan bunyi ombak yang menjanjikan pemandangan yang sangat menarik. Untuk pengetahuan semua, tandas berada diluar, jadi anda perlu berkongsi tandas dengan pengunjung yang lain. Antara kemudahan lain yang terdapat di hotel ini adalah basikal yang boleh disewa dengan harga yang murah, kemudahan wifi dan juga paling penting kemudahan laundry yang memudahkan anda untuk membasuh dan mengeringkan pakaian setelah mandi pantai.Menarikkan Tubotel ini, jom tempah hotel Tubotel Langkawi ini sekarang juga!.

The Cabin

 
 

Bagi anda yang ingin merasai pula tidur didalam kontena, The Cabin adalah tempat yang patut dikunjungi. Lokasinya terletak bersebelahan dengan Underwater World Langkawi. The Cabin merupakan antara tempat tarikan yang cukup popular di Langkawi. Hotel ini pasti memukau mata sesiapa saja yang memandangnya. Disini terdapat tiga jenis bilik yang anda boleh pilih iaitu Aira, Aqasha dan Amelia. Apa yang menarik tentang hotel ini adalah menawarkan pakej yang boleh anda pilih mengikut citarasa anda. Antara pakej yang disediakan adalah antaranya honeymoon, couple, finding nemo dan banyak lagi. Hiasan dalaman juga cukup minimalis dan bersesuaian dengan konsep penginapan dalam kontena yang cuba ditonjolkan. Bagi pengemar keindahan landskap, anda boleh merakam gambar di sekitar hotel ini yang berkonsepkan hipster. Hotel ini berdekatan dengan laluan pelancongan yang berkunjung ke Pantai Cenang yang menjadikan keadaan dan susana di situ sentiasa hidup. Anda berpeluang untuk menikmati suasana sebenar kehidupan Pantai Cenang bila berada di sini. Terdapat juga deretan kedai makan dan kedai cenderamata di sekitar hotel yang memudahkan urusan harian anda!

Awana Porto Malai Hotel

 
 

Salah satu hotel di Langkawi yang best ialah Awana Porto Malai. Hotel mewah ini terletak di kawasan terpencil di Pulau Langkawi. Jadi, jika anda inginkan percutian yang lebih privasi, inilah tempatnya. Dengan sentuhan gaya Mediterranean, hotel ini menyediakan pengalaman bercuti yang tidak akan dilupakan terutamanya jika anda datang untuk berbulan madu atau meluangkan masa bersama pasangan. Hotel ini juga terkenal dengan pemandangan laut yang menakjubkan. Apa yang manarik tentang hotel ini adalah anda boleh berehat di gazebo sambil mengadap laut yang menjanjikan pemandangan yang indah. Jika anda datang bersama keluarga, jangan risau kerana terdapat kolam mandi dan permainan yang turut disediakan untuk kanak-kanak bagi meluangkan masa bermain bersama keluarga.
Selain daripada Langkawi Hotels recommended yang disenarikan diatas, anda juga mencari lebih banyak lagi hotel yang tersedia di laman web rasmi Traveloka website. 
Untuk maklumat lebih boleh layari :
Sekian Terima Kasih ❤


4 comments:

  1. Replies
    1. betul itu, harus pergi lagi bercuti ke langkawi ni..hihihi

      Delete
  2. lama gila tak jejak langkawi. bila ntah nak pergi lgi. cam best plak tgk ni

    ReplyDelete
  3. Alahaiii rindu nak jejak langkawi lagi...walhal dah pi 2 tahun lepas haaaaa...best hotel2nya

    ReplyDelete

Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...