May 27, 2016

Food Review | D'kayangan Grill BBQ Steamboat Buffet Ramadhan 2016

Assallammualaikum


Semalam shaila dan beberapa rakan blogger dari Kelab Ben Ashaari pergi food review di area Seksyen 13 Shah Alam. Lokasi food review kali ini adalah D'kayangan Grill  BBQ Steamboat. Walaupun  berkerja di Shah Alam hampir 3 tahun, tetapi tidak pernah perasan pula D'kayangan Grill & Barbeque Steamboat. Mungkin juga sebab kedudukanya dibawah apartment, itu yang tidak perasan.



Untuk sampai ke sini, shaila guna maps. Kalau dari Sungai Buloh adalah dalam 35 minit. Tempat ini agak selasa dan mempunyai banyak tempat duduk. Semasa shaila datang pada pukul 8 malam masih banyak lagi kekosongan tempat duduk tetapi makin lama orang semakin ramai datang dan kebanyakkan tempat duduk sudah menjadi penuh.  Restoran ini juga mempunyai ruang santai yang boleh menampung sehingga 500 orang dalam satu masa . Antara kemudian yang di sediakan disini adalah wash room, surau untuk lelaki dan perempuan dan tempat letak kereta yang luas dan banyak.


Ramadhan sudah hampir tiba, mungkin korang tercari-cari lokasi untuk berbuka puasa bersama keluargakan. Apa kata korang bawa keluarga ke sini kerana disini terdapat buffet Ramadhan yang menyediakan pelbagai menu istimewa pada bulan Ramadhan yang akan menjelang tidak lama lagi. D'kayangan Grill  BBQ Steamboat ini menyediakan makanan yang berkongsepkan 3 dalam 1 iaitu Grill + stimbot + BBq secara buffet. Tengok sahaja kambing panggang yang sedang tergolek disalai diatas sana, rasa dia memang sedap dan tidak berbau. Kambing panggang ini merupakan salah satu menu istimewa yang disediakan disini setiap hari semasa bulan ramadhan.


Jom kita lihat aneka makanan yang tersedia disini. Terdapat pelbagai aneka makanan laut yang segar-segar ada disini seperti udang, ketam, kupang, kepah, kerang, sotong, isi ikan, bamboo lala dan lain-lain lagi
.



Haaaaa....untuk cucuk-cucuk di atas adalah untuk skewer. Terdapat banyak pilih tersedia untuk pilihan pengunjung disini seperti Ayam Skewer Berrempah, Ayam Skewer Kunyit, Ayam Skewer Cilantro, Daging Skewer Hitam Manis, Sotong Skewer Pedas Cilantro, Sotong Skewer Berempah, Ikan Dory Skewer Berempah, Udang Skewer Cilantro Pepper, Kambing Skewer Hitam Manis, Otak-otak dan Pari Assam Nyoya.



Turut disediakan disini juga adalah pelbagai aneka bebola, sayur-sayuran dan segar-segar bagi pengemar sayur dan juga aneka mee yang pelbagai jenis dan rasa. Kalau budak-budak ini mesti suka mee maggie yang pelbagai ini.



Pencuci mulut juga turut disajikan disini seperti Breads dan Butter pudding With Vanilla Sauce. Kek dan juga pelbagai jenis aneka buah-buahan turut disediakan disini.


Untuk stimbot, terdapat dua pilihan kuah untuk kita pilih iaitu sama ada kita hendak kuah sup ayam mahupun tom yam. Jadi kami telah memilih kuah tom yam sebagai kuah rebusan.


Disini terdapat banyak pilihan sos yang dibuat sendiri oleh Chef Shahnizam seperti Sos Cili Pedas, Sos Cili Thai, Sos Manis, Sos Bawang, Sos Bawang Putih, Sos Lada Hitam, Sos Yong Tau Foo dan lain-lain lagi. Kalau korang rasa hnedak makan ais krim, ABC dan juga minuman panas dan sejuk turut disediakan.


Fuhhhh, berpeluh-peluh shaila sibuk mengacau dan membakar makanan. Masuk sini bau minyak wangi tetapi bila keluar bau asap. Habis baju shaila beli dari blogger Tya Salmid bau asap..hahaha..Asap pun asaplah janji perut kenyang.


Ini antara blogger yang bersama shaila pada malam itu. Yanie ni macam-macam tahu-tahu sahaja hendak ambil gambar dia..hahaha. Keseluruhan makan di sini sedap dan banyak pilihan hingga tidak terpilih kami. Ada lagi beberapa jenis menua yang shaila tidak larat cuba sebab perut dah full tank.


Shaila tidak tahu, mengapa shaila happy sangat mungkin sebab terlebih banyak makan bersama dengan blogger-blogger yang suka buat lawak. Diorang ini kalau buat lawak dan boleh masuk Maharaja Lawak Mega, mesti menang punya..hahaha


Harga yang ditawarkan juga berbaloi dengan apa yang shaila makan pada malam itu. Pelanggan hanya perlu membayar serendah RM49.90 untuk dewasa manakala untuk kanak-kanak RM24.00 untuk yang berusia 5 hingga 11 tahun.


Untuk mengetahui lebih lanjut dan mendapat info mengenai restoran ini, boleh layari laman Facebook Steamboat-BBQ-Buffet_DKayangan dan Instagram #dkayangansteamboat. Restoran ini bertempat di alamat :
Sri Acappella Servis Apartment Rest. 
D’Kayangan,Sri Acapella Servis Appartment. 
No. 1, JLN Lompat Tinggi 13/33m Seksyen 13, 
40400 Shah Alam.


Untuk membuat sebarang tempah terus boleh hubungi 03-55234979 / 012-2971091 / 012-3970091

Waktu Operasi : 5pm - 2am

Sekian Terima Kasih

3 comments:

  1. Puas makan kat sini. Menu banyak sampai tak cukup pinggan. 😅

    ReplyDelete
  2. husband jida memang suka grill & seafood mcm ni.Nanti boleh lah suggest kat dia..tq for sharing...

    ReplyDelete

Logo KBBA

WARNAI RAMADAN DI KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON – SAJIAN NASI PADANG & SELERO NEGERI SEMBILAN

  Assallammualaikum Hai semua, minggu lalu Sha berkesempatan menghadiri pelancaran Bufet Ramadan 2024 bertemakan Nasi Padang & Selero Ne...