February 02, 2018

Thirstle Hotel Port Dickson | Shrdc Kick Off 2018

Assalamualaikum πŸ’•

Untuk tahun ini iaitu pada tarikh 1  Feb 2018, syarikat tempat sha berkerja telah memilih thirstle hotel port dickson sebagai lokasi untuk Shrdc Kick Off 2018.


Lebih kurang pukul 7.45 pagi, bus bergerak ke Port Dickson. Lebih kurang sejam lebih perjalanan dari  Shah Alam hingga ke thirstle hotel port dickson. Sebaik sahaja sampai ke thirstle hotel port dickson, terus tuju ke bilik training untuk aktiviti bersama bos juga team kick off. 

Kick Off 2018 



Lebih kurang pukul 10 lebih sesi pertama ini merupakan sesi bersama bos. Sambill bos terangkan misi untu misi 2018, sha dan rakan yang lain sarapan pagi.

Sarapan Pagi

Sarapan pada pagi itu adalah bihun dan juga sedikit juadah kuih muih. Jika bercerita tentang makanan dan juga rasanya, sha boleh cakap adalah ditahap janji kenyang.


Bos juga ada menerangkan serba sedikit tentang apa yang berlaku dan akan berlaju didalam syarikat. Selain itu manager setiap manager setiap dipartment juga turut menceritakan apa yang sedang akan dilakukan pada tahun 2018. Selepas selesai sesi penerangan dari semua manager, terus pergi makan tenghari dan juga solat.

Makan Tenghari

Haaa.. Macamana pula makan tenghari? Pendapat sha sama sahaja iaitu makan untuk kenyang. Dalam semua lauk dihidangkan hanya sambal sotong dan juga sup sahaja yang sedap bagi tekat sha. Buah yang dihidangkan juga seperti nenes nampak tidak segar dan lebam.


Selepas selesai solat, meneruskan aktiviti seterusnya iaitu aktiviti berkumpulan. Ada tiga aktiviti yang dijalankan iaitu aktiviti pertama bersama bos. Manakala aktiviti kedua dan ketiga bersama team kick off. Apa nama aktiviti itu, hurmmm sha tak ingatlah cuma aktiviti pertama siapa jawap soalan paling cepat dan aktiviti adalah lukis menggunakan bahasa isyarat. Selesai aktiviti semua pulang ke bilik masing-masing untuk aktiviti bebas.

Sha balik sekejap ke bilik untuk solat dan tukar baju, kemudian turun ke pantai untuk mandi dan main banana boat. Serius pas ini fikir dua kali untuk naik bukan sebab takut jatuh tetapi takut kena hempap. Biul juga rasa ketika itu, mana tidaknya ketika di jatuhkan dari boat ada orang hentam jatuh kepala sha memang gang!!! Jawabnya nasib benjol.. Hihihi. Gambar petang itu memang tidak ambil kerana sha confident Sjcam battery full!! Padahal sekali buka battery low. Jadi semua gambaran petang itu, sha rakam dan simpan dalam hati sahaja.. Wakaka

Thirstle Hotel Port Dickson


Beberapa keping gambar yang sha sempat rakamkan ketika didalam bilik sebelum jalan-jalan tepi pantai. Bilik dia memang besar dan selesa.


Untuk bilik sha tiada bathtub. Mandi air pancut sahaja.. Hihihi.


Pemandangan dari luar bilik juga cantik. Dari koridor dapat cuci mata mata tengok mat salleh mandi.. Wakaka.. Pagi tadi sha dan roommate duduk di koridor untuk lihat sunset, tapi malangnya sunset malu untuk melihat kitaorg.. Hihihi 


Haa.. Gambar ini bukan saja-saja letak tau.. Hihihi. Gambar ini merupakan detik dimana sha dan roommate ditinggalkan. Bahana tunggu whatsapp notification dalam group. Tidak pasal malam itu naik grab car ke restaurant. Sementara tunggu grab car datang, sha rakamkan gambar ini sebagai kenangan.

Makan Malam

Malam tadi makan luar. Lokasi menjadi pilihan adalah di Restoran Pantai Ria Port Dickson. Gambar sha tidak sempat ambil kerana sampai pun dah lambat. Orang dah separuh makan, sha dan roommates baru sampai. Makanan dia memang sedap terutama sotong goreng dia. Selepas makan sha dan semua pulang ke hotel. 

Aktiviti Malam 


Setelah sampai di hotel, sha dan beberapa rakan lain tidak terus masuk bilik. Kami manfaatkan masa yang ada dengan berjalan-jalan sambil menghirup udara segar. 


Sha dan rakan-rakan sempat lepak ditepi pantai sambil dengar lagu disco.. Hahaha... Xdelah lagu rancak jer. Memang tenang ketika lepak disini.


Gambar ini dirakam sebelum aktiviti terakhir iaitu karaoke. Okaylah harga dia, RM100 limit 12 pax including air. Kami semua lepak sini sampai pukul 11.30, kemudian pulang ke bilik hotel masing-masing. Okay sampai disini sahaja entry sha, jumpa lagi di entry akan datang.

Sekian, Terima Kasih

4 comments:

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...