Merasai Naik Mrt dari Sungai Buloh ke Stadium Kajang

Assallammuaikum ❤️


Pasti ramai yang telah naik Mrt sampai ke Kajangkan. Ahad lepas shailla bersama family shailla dan juga mertua pergi merasai sendiri naik Mrt dari Sungai Buloh hingga Stadium Kajang. Dari rumah, kami menaiki bus Mrt ke station Sungai Buloh. Areez adalah orang paling seronok bila dapat naik bus. Bising mulut dia ketika berada didalam bus dan menjadi perhatian ramai.


Ketika kami sampai ke station sungai buloh, orang agak ramai juga dan kena beratur panjang untuk beli tiket. Untuk pengetahuan semua, mesin tiket hanya untuk tiket dewasa manakala untuk warga emas kena beratur beli tiket dikaunter. Masa kami banyak terbuang dibahagian tiket kerana pada mulanya husband terus beratur dikaunter, bila sampai kaunter kena pergi beli tiket dekat mesin pula. Bila dimesin pula, warga punya tidak boleh, kena beratur balik dekat kaunter.



Perjalanan dari sungai buloh hingga stadium kajang memang terasa jauh kerana banyak station kena berhenti memang kematu rasa punggung duduk dalam train. Akhir sampai juga ke lokasi yang dituju iaitu satay kajang hj samuri. Kalau korang tengok suasana dekat restoran satay kajang hj samuri nampak tenang sahajakan.



Sebenarnya inilah hakikat yang korang perlu terima. Orang memang terlalu ramai. Untuk order kena beratur hampir sejam jugaklah dan terpaksa menunggu orang habis makan untuk mendapat tempat yang memang penuh. Kami bernasib baik sebab semasa menanti tempat duduk ada satu family offer duduk dimeja mereka kerana sudah habis makan. Mungkin ketika itu mereka lihat ada shailla dukung aqeef bersama keluarga dan mertua shailla, sebab itu mereka beri laluan pada kami.


Macam biasa, rasa satay kajang ini memang tidak mengecewakan. Rasanya memang nikmat. Ditambah kuah yang sedap dan daging yang gemuk memang terbaik walaupun kene beratur panjang. Setelah habis makan, kami pun beredar ke taman permainan yang terletak bersebelahan satay kajang itu. Kemudian setelah solat maghrib, kami pun beratur untuk beli tiket balik. Setibanya di Sungai Buloh ada bus ke rahman putra telah menanti, tetapi malangnya kami tidak sempat naik dan menjangka ada beberapa bus lagi ke rahman putra akan tiba, malang itu satu-satunya bus pada malam itu. Lebih kurang sejam lebih juga tunggu bus itu pusing balik ke stesen sungai buloh. Sempat jugalah si areez berak. Hahaha. Akhirnya pukul 10.45 malam baru kami sampai rumah. Okay sampai disini sahaja perkongsian shailla, jumpa lagi di entry akan datang.

Sekian Terima Kasih 💕

4 comments:

  1. Saya tak naik lagi MRT...mesti rasa bestkan naik public transportation yang baru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best... Cuma penat bab ke kajang memang terasa jauh.. Huhhuhu

      Delete
  2. Belum ada rezeki nak turun Kl merasa naik MRT lagi. Memang memenatkan pun kalo travel naik public transport bersama anak-anak. Tapi best bagi anak2 pengalaman baru dalam hidup .

    Blogwalking here =)
    Jemput singgah >> www.ceritahuda.com

    ReplyDelete
  3. semua dah naik mrt..kita je belum..ahaha

    ReplyDelete