January 06, 2017

Barang Keperluan Untuk Dibawa Ke Hospital Ketika Bersalin

Assallammualaikum ❤

 
 

Kalau ikut tarikh untuk bersalin, lagi seminggu sahaja lagi Shailla akan melahirkan bayi kedua. Ketika ini memang rasa cuak, tetapi buat tenang sahaja sebab dalam minda memang telah set walau macamana pun kita tetap akan lalui detik untuk melahirkan bayi tanpa terkecuali cuma masa sahaja kita tidak boleh agak. 

Bagaimana dengan barang keperluan bayi untuk dibawa ke hospital pula?, Shailla memang suka sediakan sebulan lebih awal kerana daripada pengalaman anak pertama, bayi Shailla lahir 20 hari lebih awal. Selain itu Shailla juga rajin memeriksa beg bayi agar semua kelengkapan cukup.

Antara barang yang Shailla sediakan untuk dibawa ke hospital adalah seperti :

Untuk Bayi

1. Baju Bayi 3 Helai
2. Sarung Tangan dan Kaki 3 Set
3. Pampers 6 Keping
4. Barut Bayi 3 Helai
5. Tuala Mandian Sehelai
6. Mandian Bayi berserta minyak bayi
7. Selimut Bayi
8. Buku Yasin

Untuk Ibu

1. Set Breast Pump dan Nursing Cover
2. Baju, Kain Batik dan Stokin
3. Pad Bersalin
4. Tuala Mandian

 
 

Untuk memudahkan suami Shailla mengambil pakaian bayi ketika nurse minta, shailla telah memasuk setiap pasang baju, sarung tangan dan kaki serta pampers ke dalam plastik bagi memudahkan suami shailla menyerahkanya pada nurse yang bertugas. Selain itu, tujuan shailla memasukkanya ke dalam plastik supaya ia lebih nampak kemas dan tersusun. Okay, sampai disini sahaja entry Shailla, insyaallah kita berjumpa lagi di entry akan datang.

Sekian Terima Kasih ❤

2 comments:

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...