June 12, 2016

Product Review | TAG La Alat Pengesan Barang Hilang

Assallammualaikum


Korang pernah tidak hadapi situasi dimana korang lupa letak barang-barang penting korang seperti kunci telefon passport dan lain-lain. Kali ini shaila hendak berkongsi satu alat yang boleh korang guna untuk mengesan barang yang hilang itu, bunyi macam menarik, tetapi bagaimana alat ini berfungsi untuk mengesan barang yang hilang itu?

Alat yang shaila maksudkan adalah TAG La. TAG La boleh digunakan untuk menjejaki barang yang hilang dengan menggunakan fungsi bluetooh. Untuk aktifkan TAG La, apa yang korang perlukan telefon dan juga app Troika Fing yang boleh di install di playstore atau App Store. Alat ini berharga RM59.90. Bukan sahaja warna kuning, tetapi TAG La juga mempunyai beberapa warna yang boleh korang pilih.


Video ini memang tidak bersuara atau more to silent video. Didalam video ini shaila kongsikan bagaimana cara untuk menggunakan alat ini. Jon kita lihat bagaimana untuk menggunakan alat ini adalah :





Apa yang perlu korang buat adalah pertama sekali, Install dahulu app Troika Find ini di Playsore atau App Store dicdalam telefon masing-masing okay.


Kemudian apabila sudah siap install, barulah  buka Troika Find ini untul explore lebih lagi tentang app ini di telefon masing-masing. Kemudian, pastikan blootooth anda hidup untuk sambungkan app ini dengan TAG La. Sambungkan bluetooth device anda dengan kod MLE-15.





Kemudian masuk ke dalam app Troika Find, tekan butang search. Beberapa saat kemudian akan muncul device kod MLE-15, korang tekan butang connect. Apabila device telah bertukar ke status Alert, bermakna alat ini sudah berfungsi untuk digunakan. Korang boleh letak TAG La bersama dengan barang yang mudah hilang seperti kunci, telefon dan lain-lain. Jika hendak lebih faham, korang boleh rujuk video yang shaila serta di atas.




Kelebihan alat TAG LA ini :


Apabila barang korang hilang, korang boleh tekan alert pada App Troika Find. Pada jarak lebih kurang 75 kaki, korang masih boleh mendengar bunyi alarm pada alat TAG La ini.

Alat ini juga boleh kesan lokasi terakhir anda meletakkan barang yang diletakkan bersama alat TAG La ini.

Di dalam App Troika Find ini juga disediakan camera yang digunakan untuk mengambil gambar selfie bersama rakan dan juga family.



Okay, ini sahaja review shaila tentang TAG La, Jika berminat boleh beli di laman web dengan menggunakan code "shazillahsani" untuk korang dapat cash rebate dari pihat TAG La.


Laman Web : http://tagla.com.my/


Sekian Terima Kasih.

5 comments:

  1. Kunci lah benda paling selalu misplaced. Haha. Macam memudahkan je kalau ada benda ni.

    ReplyDelete
  2. Wowww kagum dgn wujud apps ni...perghhhhhhhhhhh TQ dear review

    ReplyDelete
  3. Kena buh kat anak la lagu nih... mcm di barat digunakan untuk pesalah di luar penjara.

    ReplyDelete

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...