Product Review | Minuman Moeder untuk Ibu Mengandung

Assallammualaikum,


Menjadi seorang ibu merupakan saat yang di nanti-nanti bagi setiap pasangan. Berita mengenai kehamilan merupakan detik yang sangat bermakna. Bagi setiap ibu, mereka inginkan yang terbaik untuk kandungannya. Begitu juga dengan shaila, ketika menagndungkan Areez, tercari-cari minuman yang terbaik untuk bayi dan juga kandungan. Di sini shaila ingin berkongsi tentang minuman yang boleh di minum semasa mengandung dan selepas melahirkan bayi. Minuman dari Moeder ini khas untuk ibu dan juga bayi.


Antara kebaikkan yang terdapat dalam minuman ini adalah :

Untuk ibu hamil :
1. Menguatkan kandungan bagi Ibu hamil.
2. Memberi lebih tenaga ketika proses bersalin.
3. Mencegah sakit pinggang dan tulang belakang ketika hamil.
4. Meningkatkan gaya tubuh, stamina serta tenaga sepanjang hamil.
5. Mencantikkan kulit ibu hamil.

Untuk kandungan/bayi :
1. Membantu memutihkan kulit bayi
2. Membantu menguatkan sistem paru-paru bayi.
3. Mengurangkan risiko demam kuning.
4. Membantu kecergasan otak bayi.

Untuk Ibu menyusu :
1. Memberi tenaga untuk ibu.
2. Membanyak dan memekatkan produksi susu.
3. Membantu menghilangkan selulit kesan kehamilan.
4. Membantu merawat luka dalaman ketika bersalin.
5. Mencegah kegemukkan, mencerah dan melembapkan kulit.


Ramuan yang terkandung :
susu kambing, ekstra tomato, habbatussauda, madu, ekstra anggur, lutien, sarang burung, rumpai laut, buah tin, kurma, gam arab, ekstra billberry, ekstra aloe vera, ekstra lobak merah, ekstra brokoli, ekstra betik, stevia, omega 3, vanilla dan non diary creamer.


Ini merupakan serbuk minuman Moeder. Serbuk minuman ini berbau enak ketika dibuka. Shaila memang suka bau dia sedap dan rasa tidak sabar untuk rasa. Seeloknya selepas bancuh terus minum jika tidak korang akan rase air itu sedikit pahit. Air ini rasa macam gula-gula horlick..sedap.


Cara bancuhan dia :

1 skop pagi dan 1 skop malam di bancung bersama air suam sebanyak 200ml.


Bagi shaila, product ini amat bagus kerana mempunyai kelebihan iaiutu menyelesaikan segala permasaalahan yang sering ibu hamil hadapi seperti sakit pinggang dan tulang belakang. Selain itu juga dapat mengurangkan masaalah demam kuning yang bayi hadapi setelah lahir. Bagi ibu yang kekurangan susu juga sesuai minum produk ini. Produk ini juga boleh diamalkan oleh ibu yang ingin memiliki zuriat. Minuman ini juga boleh mencantik serta melembapkan kulit muka mungkin kerana ada bahan seperti tomato, sarang burung, rumpai air, kurma dan lain lagi yang terkandung dalam minuman ini. Shaila baru minum seminggu minuman ini. Apa yang shaila rasa adalah badan tidak rasa letih dan sengal-sengal terutama ketika balik dari kerja. Selain itu juga, kulit shaila terasa segar dan kemerahan.


Harga  minuman Moeder ini adalah :

RM 159.00 (WM) | RM 169 (SS)

Boleh Hubungi mereka di :

Telefon : 010-4042769  atau


Laman Web : www.moederhq.com 

Sekian Terima Kasih

21 comments:

  1. Kak Nina pun minum moeder .. Sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aahhh..memang sedap...samalah kita..hihihi

      Delete
  2. Replies
    1. betul tu moon, memang banyak kebaikkannya produk ini.

      Delete
  3. Memekatkan susu ibu ini yg para ibu2 nak sgt....khasiat utk si anak...bagus review ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhh..memang untuk memakat susu ibu...huhuhu

      Delete
  4. Oo..ingatkan gunakan susu lembu sbb sesapa yang ada masalah PCOS mcm sya, digalakkan minum susu kambing..

    ReplyDelete
  5. Ooo utk ibu menyusu pun boleh... Nnti nak bg tau wife...

    ReplyDelete
  6. Ooo utk ibu menyusu pun boleh... Nnti nak bg tau wife...

    ReplyDelete
  7. alternatif baik untuk ibu-ibu yang sedang berusaha untuk memperbanyakkan penghasilan susu badan ...;)

    ReplyDelete
  8. Nanti nak beli lah, untuk bakal wife... Hehehhe

    ReplyDelete
  9. Yup rasanya macam vanila, horlick gitu..nad penah cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah...rasa dia lagend...teringat gula-gula horlick...huhuhu

      Delete
  10. Replies
    1. hihihi...tapi boleh tahan lebih sebulan mimie...hihihi

      Delete

INFO TERKINI