Monday, February 8, 2016

Travel Review | Melaka 2016 Hari Kedua

Assallammualaikum 



Lokasi shaila pada hari kedua adalah Perigi Hang Tuah. Apa yang menarik di sini adalah ole-ole dia yang murah. Kalau macam gula melaka, shaila cadangkan lebih baik beli di sini kerana di sini lebih murah dan lebih ahli berbanding di tempat lain. Terdapat banyak ole-ole yang dijual disini seperti dodol, kerepek, belacan, cencalok, dan lain-lain.



Selain ole-ole, beg juga ada dijual disini. Beg ini memang menjadi tarikkan pengunjung yang datang ke sini. Mama shaila juga membeli beg ini kerana hasilnya yang cantik dan kemas.



Selain itu, tudung salji yang berwarna warni ini juga menjadi tarikkan. Warna dia yang lembut memang menjadikan ia lebih nampak menarik dan moden.



Inilah dia rupa perigi hang tuah. Airnya sejuk dan tidak pernah kering. Kalau kita tengok gambar macam tidak dalam tetapi hakikatnya sangat dalam, jangan sesiapa cuba terjun pula bila sampai di sini.



Selepas membeli barang di perigi hang tuah, lokasi seterusnya sebelum pulang ke sungai buloh adalah Pantai Klebang. Tujuan kami ke sini adalah untuk mengambil udara dan angin pantai.



Cuaca ketika gambar ini diambil sangat panas. Sebab itu mata kami berdua kecil sahaja. Ketika kami datang, memang ramai pengunjung datang ke sini jalan-jalan dan ambil gambar di tepi pantai. 



Bila cuaca panas, tekak pun kering apa lagi pergi pekena Abc atau cendol pun sedap. Shaila memilih Abc manakala yang lain memilih cendol. Kenapa gambar cendol tiada?? kerana shaila malas ambil gambar review untuk kedai ini. Bukan apa pertama cendol sampai tidak mengikut kuantiti di order. kedua pula shaila pesan soto kosong untuk baby tetapi yang sampai soto siap letak cili. Mak cik shaila pesan Mee Kari tetapi mee kari rasa masin. Kira punya kira...hurmmm harga tidak berbaloi dengan makan. FAILED!!

Selepas makan, kami pun bergerak pulang ke sungai buloh. Alhamdulillah perjalanan kami lancar dan tidak tersekat dengan jem. Okay sampai di sini sahaja entry shaila, jumpa lagi di entry akan datang.

Sekian Terima Kasih.

2 comments:

  1. Saya dulu duduk kat Melaka masa belajar. Barang ya Allah mahal-mahal. Nak beli ole-ole kat family pun fikir 2-3 kali :D

    Jemput baca: http://nurulzayani.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Tak pnh lg smpai ke perigi hang tuah tu. Wlpn sbln skli blik mlka. Heee

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...