April 10, 2013

Charcoal Mask

Assallamualaikum


hai semua..sape pernah pakai charcoal mask?okay tak?last saya pakai time diuniversiti..memang best..habis segala bulu,bintik-bintik hitam dan sel kulit mati dia tarik keluar sekali.Setelah sekian lama meninggalkanya sekarang baru rase ingin pakai kembali disebabkan blackhead sudah kembali.Kalau harga dekat online dalam lingkungan RM20.00.

charcoal maskdi pebuat dari serbuk arang bahan traditional untuk wanita jepun mengunakkan memelihara kulit mereka selama berabad abad,ia berkesan untuk menghilangkan kotoran degil dan sel sel kulit mati.
 topeng Alam Pack adalah terbuat dari ekstrak murni arang yang sedia dengan teknik pemprosesan lanjutan kosmetik dari Korea. baik untuk kulit berminyak ,berjerawat atau kombinasi. Idealnya untuk digunakan dua kali seminggu (untuk kulit berminyak) atau sekali seminggu untuk kulit kering. Peel off topeng ketat setelah telah berubah kering.

Cara Penggunaan:



Untuk hasil yang terbaik, membuka pori-pori menggunakan tuala wap atau air suam. Lembut kering wajah anda dengan tuala bersih dan lembut.

1) Guna dan sapukan masker secara merata ke wajah anda. (Tip: Elakkan kawasan sensitif di sekitar, rambut alis mata, dan bibir)

2) masker akan mengambil 20 minit untuk melakukan tersebut. . (Tip: menyarankan persekitaran yang sejuk untuk mempercepatkan proses pengeringan)

3) Setelah anda merasa masker telah kering dan mengencangkan kulit wajah anda, secara perlahan lepaskan topeng bawah ke atas.

4) Untuk mendapatkan hasil terbaik, gunakan toner & pelembab setelah selesai



Inilah hasilnya selepas charcoal mask ditanggalkan..


Tutorial cara menggunakan Charcoal Mask

SEKIAN TERIMA KASIH


15 comments:

  1. Salam, berkenan plak ngn mende ni.. sis jual ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak xjual..huhuhu..klu adik nak adik boleh beli online disini https://www.facebook.com/budak.kedah.967 or beli dekat kedai Daiso..^^

      Delete
  2. Lissa pun pakai ni jugak., ^^

    ReplyDelete
  3. Looks like impressive :)
    Wonder where I can get those

    ReplyDelete
  4. dekat watson or guardian ada tak sis ? ish teringin nak beli ni dengn nose punya =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai adik..akak tak pernah nampak pula dekat watson or guardian...adik boleh cari dekat kedai daiso or online shop..tp akak lebih prefer adik li kat kedai..lagi murah..^^

      Delete
  5. Assalamualaikum akak, masa nak cabut tu sakit tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xdelah sakit sgt dear...kuar air mate..sikit2 ler..hihihi

      Delete
  6. blogwalking.. jemput singgah & follow blog my blog ya.. :)

    ReplyDelete
  7. Saya suka entri pasal topik-topik macam ni. Menarik.. :)

    *singgah2 n follow la blog saya ya. Saya orang baru..

    ReplyDelete
  8. Hahah saya pon pakai..masa nak tarik tu memang lah sakit skit tapi lepas tengok kesan die..mm memang puasa hati!

    ReplyDelete

Logo KBBA

REVIEW : SUKA SUSU KAMBING COKELAT

Susu sememangnya bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan. Ia mengandungi sumber kalsium dan fosforus yang baik. Susu juga membe...